• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    במשרד להגנת הסביבה מבטיחים כי בתוך שנה בלבד ייסגרו מרכזי הערים תל-אביב וירושלים לתנועת כלי רכב מזהמים. המטרה: צמצום זיהום האוויר ומטרדי רעש, שיפור הבטיחות והקטנת עומסי התנועה

    ועדת הכלכלה של הכנסת ערכה אתמול (ג') דיון מיוחד לציון יום הסביבה, שעסק בעידוד השימוש בתחבורה ציבורית ועידוד עובדים ל"הגעה ירוקה" למקומות עבודה. נציג המשרד להגנת הסביבה, אמיר זלצברג, הסביר לחברי הוועדה שמשרדו מקדם בימים אלה תוכנית לסגירת מרכזי הערים תל-אביב וירושלים לתנועת כלי רכב מזהמים. במקביל תתוגבר התחבורה הציבורית באזורים שיוגדרו "מופחתי פליטות", וזאת במטרה לספק תחליף לשימוש בכלי רכב פרטיים.

    לדברי זלצברג, יותר מ-200 ערים באירופה – ובהן ברלין, לונדון, שטוקהולם רומא ואמסטרדם – הפעילו בשטחן תוכניות לצמצום זיהום האוויר מתחבורה, ובמסגרתן נאסרה תנועת כלי רכב מזהמים בחלקים נרחבים ממרכזי הערים. תוכניות אלה, הסביר זלצברג, תורמות להפחתת הזיהום, צמצום מטרדי רעש, שיפור הבטיחות והקטנת עומסי התנועה. זלצברג גם הבטיח לחברי ועדת הכלכלה שתוכניות דומות ייושמו בתל-אביב וירושלים בתוך כשנה, וזאת לאחר שהעיריות יקבלו את כל האישורים הרגולטוריים הנדרשים.

    אולם, למרות האופטימיות של זלצברג, קידום תוכניות לסגירת מרכזי הערים מותנה בשיתוף פעולה עם משרדי ממשלה נוספים – ובעיקר משרד התחבורה, שהתנגד בעבר ליישום תוכנית שכזו בתל-אביב. בדו"ח שפרסם מבקר המדינה בחודש שעבר, נכללה התייחסות לתוכנית שהעלתה עיריית תל-אביב: "מצטיירת תמונת מצב עגומה שלפיה הצדדים, ובייחוד עיריית תל-אביב ומשרד התחבורה, דבקים בעמדותיהם ולא נראה באופק כל פתרון שאמור להביא לידי שיפור איכות האוויר באזור… אם לא יצטמצמו הפערים ולא יימצא פתרון, לא יאושרו תוכניות מלאות ויעילות לצמצום זיהום האוויר בגוש-דן, והנפגע העיקרי מכך הוא הציבור המתגורר בגוש-דן והציבור הרב המבקר בו".

    הוצאות אופניים במקום הוצאות רכב?
    בתחילת הדיון התייחס יו"ר הוועדה, ח"כ אבישי ברוורמן, להצעה שנבחנת במשרדי הממשלה כבר שנים ארוכות: ביטול רכיב השכר שניתן לעובדים עבור "הוצאות רכב" והחלפתו ברכיב שכר שלא יהיה מותנה בבעלות על רכב, ויינתן למי שמגיע למקום העבודה באמצעות תחבורה ציבורית או אופניים. ח"כ ברוורמן אמר כי העלה את ההצעה בשיחות עם יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, ועם הממונה על השכר במשרד האוצר, קובי אמסלם – ושניהם הביעו תמיכה בהצעה.

    אולם, בהמשך הדיון התייחסו להצעה בכירים במשרד האוצר, אשר הבהירו שיישומה רחוק מלהיות פשוט. רכז התחבורה באגף התקציבים באוצר, אשר דולב, ציין שהבעיות ביישום ההצעה נובעות בעיקר מחשש מפני תביעת הפרשות פנסיוניות – תביעות שיכולות לדבריו להגיע למיליארדי שקלים. סגנית הממונה על השכר באוצר, חמוטל בן דרור, חיזקה את דברי דולב, והבהירה כי משרד האוצר אינו מתנגד לתוכנית, אך יש להתנות את יישומה בכך שרכיב השכר שיחליף את "הוצאות הרכב" לא יחייב הפרשות פנסיוניות.

    סגנית ראש עיריית תל-אביב, מיטל להבי, שיזמה את הדיון בוועדת הכלכלה, אמרה כי בעירייה יש עובדים רבים שזכאים להחזר הוצאות רכב – למרות שחלקם כלל אינם משתמשים בו. "כמעט 5,000 עובדים מקבלים אחזקת רכב וזה עולה לעירייה מעל 110 מיליון שקל בשנה", סיפרה להבי לחברי הוועדה.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    תוך שנה: מכוניות מזהמות לא יכנסו לתל-אביב וירושלים

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.