• Ad
  • משרד התחבורה תיקן את פשלת רישיון הנהיגה לאופנועים

    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    במשרד התחבורה לא שמו לב לשינוי ברישיונות הנהיגה, למרות שהאירופאים הצהירו עליו כבר בשנת 2006. הפשלה לגבי אופנועים תוקנה, אבל לא לגבי כלל רישיונות הנהיגה

    סוף סוף גם אנחנו הפכנו לאירופאים – לפחות בכל הקשור לרישיונות הנהיגה לרכב דו גלגלי: דרגות הביניים לרישיונות הנהיגה לרכב הדו גלגלי-A1 ו-A2 יותאמו, אמנם באיחור, לתקינה האירופית.

     

    mot_tag_driving_licence

     

    כך מתקן משרד התחבורה "פשלה" שנמשכת מאז ינואר 2013, עת הונהג באירופה רישיון נהיגה חדש ואחיד, אם כי שורשי הפשלה עצמה ארוכים יותר ומגיעים עד לשנת 2006, שבה הכריזו האירופאים על כוונתם להחיל רשיון חדש ב-2013.

    שינויי הדרגות שנקבעו ברישיון הרכב האירופי הם (בין השאר): דרגה A1, שבעבר התייחסה לנפחי מנוע של עד 500 סמ"ק וכעת מאפשרת רכיבה על רכב דו גלגלי שהספק המנוע שלו עד 15 קילוואט (20 כ"ס, כ-125 סמ"ק) כבר מגיל 16.

    דרגת הביניים A2, שבעבר התייחסה לרף הכניסה לרכב דו-גלגלי (125 סמ"ק) מתירה מעתה לרכוב על כלים שהספק המנוע שלהם עד 35 קילווואט (47 כ"ס, כ-500 סמ"ק), וזאת במקום 33 כ"ס כפי שמותר היה עד כה.

    כאמור, הודעה בדבר השינוי הצפוי נמסרה לכל מדינות אירופה, ובכלל זה ישראל, כבר בשנת 2006, משרד התחבורה לא נערך אליה בזמן ואף הנפיק במהלך אותה תקופה חידוש של כל רישיונות הנהיגה שכלל עיצוב מחדש של התעודה עצמה.

    עד לתיקון הפשלה התקבלה אצלנו תוצאה אבסורדית: ישראלי בעל רישיון A2, שיכול לרכוב בישראל על אופנוע בנפח 125 סמ"ק בלבד, יכול היה לרכוב באירופה על אופנוע בנפח 500 סמ"ק, אולם ישראלי עם רישיון ל-500 סמ"ק הוגבל לרכיבה על 125 סמ"ק בלבד.

    לא מדובר רק בבלבול בירוקרטי: בעקבות השינוי בדרגות הרישיון האירופי החלו יצרני אופנועים לייצר דגמים בעלי הספקים גבוהים יותר, אשר מתאימים לגבול העליון של הרישיון האירופי (47 כ"ס). בישראל לא יכלו בעלי רשיון A1 (הישן) לרכוב עליהם מכיוון שההספק שלהם גבוה מן המותר להם, לכן לא היה טעם לייבא אותם ארצה.

    כאשר שאלתי בזמנו את משרד התחבורה לפשר המחדל, ומדוע לא מתקנים אותו הסכימו רק לאשר כי "משרד התחבורה מודע לבעיה והחל בהליך של שינוי התקנות בנושא".

    כעת, סוף סוף, הסתדרו העניינים: החל ב-1 ביולי הקרוב, לאחר השלמת התהליך במשרד התחבורה, תוקנה התקלה והרישיון הישראלי תואם לרישיון האירופי.

    בעצם, לא לגמרי: בידי כל המחזיקים ברישיונות נהיגה קיימים יש מסמך שמעיד על דרגת רישוי לא נכונה… אז נכון שהם יוכלו אמנם לרכוב גם על האופנועים החדשים, ואפשר יהיה לייבא אותם ארצה, אבל כדי להשלים את התהליך תידרש ההחלפה של אלפי הרישיונות האלה ברישיונות חדשים.

    וזה, אגב, מחזיר אותנו שוב אל הפשלה: במשרד התחבורה הישראלי החליפו אך לפני כמה שנים – ולאחר שהתקנות האירופיות לגבי השינוי הצפוי ב-2013 כבר פורסמו – את כל רישיונות הנהיגה לנהגים ישראלים.

    אלא שהחלפת הרישיונות בוצעה לפי הוראות מעבר שהיו נהוגות באירופה ולא לפי ההוראות הסופיות, לכן בכל רישיונות הנהיגה של כולנו חסרים פרטים שונים שמופיעים כיום בכל רישיון אירופי חדש.

    כדי לתקן את הפשלה הזאת תידרש החלפתם של כ-3.6 מיליון רישיונות הנהיגה בישראל.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.