• Ad
  • מרצדס מציגה: פנסי רב-קרן

    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    טכנולוגיית ה-LED החדשה של מרצדס, כמו טכנולוגיה דומה של אאודי, מונעת סינוור ומגבירה את התאורה לתוך פניות

    מרצדס חשפה אתמול פרטים ראשונים אודות טכנולוגיית התאורה החדשה שלה, אשר תושק לראשונה במתיחת הפנים הקרובה של CLS בתחילת השנה הבאה.
    טכנולוגיית "רב-קרן" (MULTIBEAM) מבוססת על מספר מודולים שבכל אחד מהם מותקנות 24 נורות LED, אשר פועלות בעת הפעלת האורות הגבוהים.

    מצלמה ייעודית, שמותקנת מאחורי השמשה הקדמית, מזהה את התנועה שמול המכונית, ובהתאם למתרחש מורה מחשב הניהול של המערכת על כיסוי פיזי של חלק מן הנורות כדי למנוע סינוור. בדרך זו יכול הנהג להשאיר את האורות הגבוהים במצב פועל מבלי לחשוש שיסנוור את הנוסעים מולו.

    בנוסף, כאשר המכונית נכנסת לתוך סיבוב מופנות חלק מן הנורות כדי לשפר את התאורה לתוך הפניה, וכך להקל על הנהג בעת נהיגת לילה. המודולים מפנים את התאורה לתוך פניה גם כאשר מערכת הניווט "מדווחת" למחשב על כניסה לתוך כיכר, וגם זאת מאותה סיבה.

    הטכנולוגיה של מרצדס דומה במידה מסוימת לזו שהציגה אאודי תחת השם "מטריקס", ומהווה המשך טבעי לטכנולוגיית תאורת ה-LED שלה עצמה, כפי שהוצגה עם השקת CLS הנוכחית.

    היתרונות העיקריים שלה הם תאורה בהירה וחזקה שמגדילה מאד את טווח שדה הראיה האפקטיבי של נהג בלילה, ושליטה מדויקת בעוצמת וכיוון התאורה באופן שלא מטריד אחרים אך מקל על נהיגת הלילה. עוצמת התאורה הגבוהה גדולה פי 2.5 מתאורה גבוהה קונבנציונלית, וטווח הקרן ארוך בכ-20% ומגיע עד כמעט 500 מטרים לפנים.

    בנוסף, תאורת ה-LED דומה יותר לתאורת יום מאשר תאורת הלוגן, לכן לעין האנושית קל יותר לזהות את הדרך המוארת, אורך החיים של הנורות ארוך במיוחד והן יוצרות מעט מאד חום, יחסית.
    זאת ועוד – המערכת מתאימה את עוצמת וכיוון התאורה למגוון מצבי נסיעה, למשל נסיעה בערפל, על כבישים בינעירוניים או בסביבה עירונית.

    בשונה מן הפנסים המוכרים לנו אין במערכת הזו חלוקה בין אורות דרך לאורות מעבר ("גבוהים" ו"נמוכים"), וגם תאורת הערפל מופקת מאותם מודולים כמו התאורה הגבוהה.
    תאורת LED משמשת גם למאותתים וגם לפסי קישוט צבעוניים עם פונקציית "ברוך-הבא הביתה" – תאורת רקע כחולה כאשר נועלים את המכונית.

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.