Ad

BYD הסינית משיקה קרוסאובר באירופה, ובדרך לישראל

יצרנית הרכב החשמלי BYD משיקה מתקפה על השוק האירופאי עם 'טאנג EV600' אשר יוצע בתחילה בנורבגיה
אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

Tang EV600 בגרסתו כפולת ההנעה והמאובזרת הוא כלי הרכב החשמלי שאיתו מתכוונת חברת BYD הסינית להתחיל את "הפלישה האירופאית" שלה. את דרכה אלינו, לישראל, היא מתחילה בנורבגיה – המדינה שניצבת בחוד החנית של רכב חשמלי באירופה.

 

 

BYD הסינית היא יצרנית רכב צעירה שהתפתחה מתוך העיסוק העיקרי של חברת האם שלה, שהוא פיתוח וייצור סוללות חשמליות. החברה ייצרה מכונית נוסעים ראשונה רק בשנת 2003, ואוטובוס ראשון בשנת 2009. עם זאת, החברה נחשבת כיום לשנייה בגודלה בסין בכל הקשור לייצור סוללות חשמליות והיא אף פיתחה טכנולוגיה ייחודית בתחום זה. כמו יצרניות רכב אחרות במדינה, גם BYD נהנתה מן החזון המוצלח של ממשלת סין והתמיכה הממשלתית הנדיבה בתעשיית הרכב החשמלי, וכיום היא מייצרת מכוניות נוסעים, כלי רכב מסחריים, משאיות ואוטובוסים. מבחינת היקפי ייצור זאת יצרנית הרכב החשמלי הגדולה ביותר בסין, וברמה עולמית היא שנייה בגודלה רק לטסלה מבחינת היקפי ייצור. כמו רוב יצרניות הרכב הסיניות האחרות גם BYD נתמכת באופן מאסיבי (ישירות או בעקיפין) על-ידי הממשלות – הלאומית והמחוזית – והיא נבחרה על ידן כאחת מתוך כ-20 יצרניות שאושרו לייצוא למדינות מפותחות.

לאחר מספר גלגולים מיוצגת כיום BYD בישראל על-ידי קבוצת שלמה, שמחזיקה גם את חברת הליסינג הגדולה במדינה, והיא משווקת כאן אוטובוסים חשמליים. עד כה מתגלגלים על כבישי ישראל 36 אוטובוסים עירוניים חשמליים מתוצרת BYD. ככלל, בשנתיים האחרונות התמקדה BYD בפיתוח רשת שיווק אירופאית לכלי רכב מסחריים ואוטובוסים. כעת ירתה החברה את יריית הפתיחה לשיווק האירופאי של שאר כלי הרכב מתוצרתה, אם כי בשלב זה עדיין מדובר בניסוי.

לדברי אנשי BYD הם בחרו לצעוד צעד ראשון בנורבגיה בזכות תשתית הטעינה המפותחת של המדינה הצפונית, ובזכות ביקוש מקומי רב לרכב חשמלי. מה שהם לא מספרים זה שהמכוניות הראשונות ישווקו בנורבגיה במסגרת "תקינה לסדרות קטנות", כלומר ללא הומולוגציה מלאה, וזאת מוגבלת לסדרי גודל של מאות בודדות מכל גרסה. בחודשים הבאים תייצא BYD לאירופה גם דגמים חשמליים אחרים שלה, בהם מגוון כלי הרכב המסחריים, ואת החלק הזה של הניסוי הם ייערכו ככל הנראה בספרד. רק לאחר שהסינים "ירגישו את המים" הם יחליטו אם כדאי להם להשקיע כמה מיליוני דולרים בתקינה אירופאית מלאה, ורק לאחר שתקינה כזאת תאושר תיסלל הדרך לשווק אותם גם אצלנו, בישראל. באותו רגע לא תתקשה קבוצת שלמה, שמחזיקה גם את אחת מספקיות הטעינה הישראליות (באמצעות חברת 'אפקון') להתחיל לשווק כלי רכב באופן מיידי, בכפוף כמובן לרצון המסחרי של הסינים להקצות אותם לישראל.

 

 

BYD מייצרת אך ורק כלי רכב עם מכלולים חשמליים (חלקם היברידים, עם מנועי בנזין), ואת הדור השני של 'טאנג' היא הציגה בתערוכת הרכב של בייג'ין בשנת 2018. טאנג מיוצר בגרסה רגילה, עם חמישה מושבים, ובגרסה מוארכת עם שבעה מושבים. ברצפתו מותקנת סוללה חשמלית עם תכולה של 82.8 קילוואט שעה, אשר לטענת הסינים מאפשרת טווח נסיעה מצוין של 520 ק"מ בין טעינות (אך זאת לפי התקן הקודם, NEDC שנופל מתקן WLTP הנוכחי).

בסין מוצעות שתי גרסאות הנעה, עם מנוע חשמלי אחד או שניים. כל מנוע כזה מספק 245 כ"ס, ובגרסה הבסיסית מחובר מנוע אחד לצמד הגלגלים הקדמיים. בגרסת ההנעה הכפולה מחובר מנוע נוסף לצמד הגלגלים האחורי ויוצר הנעה כפולה, כך שגרסה זאת מספקת קרוב ל-80 כ"ס יותר מאשר אאודי E-tron ומאיצה את הכלי מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 4.4 שניות. (גרסת ההנעה הקדמית מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 8.5 שניות). בשני המקרים אפשר לטעון את הסוללה ל-80% בטעינה מהירה תוך חצי שעה בשימוש במטען בהספק של 50 קילוואט.
בנורבגיה תשווק בשלב ראשון רק גרסת ההנעה הכפולה, שמחירה בסין הוא כ-130,000 ש"ח, והיא תוצע עם מפרט אבזור מכובד. אנשי BYD יפרסמו את המחיר לשוק הנורבגי רק בעת ההשקה. אגב, ל'טאנג' EV600יש גם גרסה היברידית נטענת, שמתאימה גם היא להטבת מס נדיבה בישראל, ובנובמבר האחרון הכריזה החברה על כוונתה לשווק באירופה גם משאיות חשמליות עוד במהלך 2020.

  • Ad
  • Ad
  • עוד באתר

    Ad
    שינוי גודל פונט
    ניגודיות