• Ad
  • לאחר כחמש שנות היעדרות שבה פורד לשוק הרכב הישראלי ומביאה איתה בשורת מחירים מרעננת. פוקוס 'אקטיב איקס' מוצעת תמורת 132,000 ש"ח ומכניסה את יונדאי, קיה וטיוטה לכוננות ספיגה
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    לא משנה איזו מכונית תכננתם לרכוש בחודשים הבאים, יש מצב שהחל מהשבוע תוכלו להודות לחברת 'דלק מוטורס', יבואנית מאזדה, פורד וב.מ.וו, על מהלך שעשוי להוזיל את המכונית הבאה שלכם – למגינת ליבן של יבואניות הרכב האחרות.

     

    פורד פוקוס אקטיב איקס 2020

     

    דלק מוטורס מחזירה לחיים את המותג פורד בישראל, והיא עושה את זה בדרך הכי פשוטה וחסרת גינונים שקיימת: דרך הכיס. השבוע היא ירתה את יריית הפתיחה בדרך להכשרה מחדש של המותג פורד בישראל, ובמורד הדרך היא מתכוונת להציב באולמות שלה מגוון רחב של דגמים נושאי בשורה. אבל רגע לפני שנדבר על פוקוס 'אקטיב איקס' – גרסת הפסאודו-קרוסאובר של פוקוס, כדאי להיזכר ש'דלק מוטורס' נחשבה בעבר ל"ילד הרע" של שוק הרכב הישראלי. באותן שנים, בכל פעם שבה שלפו גיל אגמון ושחר שמש שפן חדש מאחד הכובעים שלהם, רבים ממתחריהם עצרו נשימה בהשתאות והרימו טלפון בהול אל יצרניות הרכב שהם מייצגים.

    דלק מוטורס הייתה אחראית, למשל, לבשורה צרכנית כמו מאזדה 626 במחיר של 129,000 ש"ח אשר חיסלה בין לילה את קטגוריית "מכוניות המנהלים" והפכה אותה למה שהיא הייתה באמת: "קטגוריית המשפחתיות הגדולות", כאלה שהיו רק קצת יותר יקרות ממכוניות משפחתיות קומפקטיות. בכלל, עצם העובדה שמאזדה – יצרנית רכב קטנה בקנה מידה עולמי, הובילה במשך שנים את המכירות בשוק הרכב שלנו, נחשבה לנס בפני עצמו, ובכל פעם ששינויים בשערי מטבע או רגולציה אילצו שינויי מחירים בשוק שלנו נישאו כל העיניים אל ניר צבי (וקודם לכן אל חולון). במקרים רבים ידעו יבואני מאזדה ופורד לזהות עיוותים וכשלים של שוק הרכב הישראלי ולדחוף לתוכם מוצר נכון בשעת כושר מתאימה. מצד שני, דלק מוטורס גם הייתה הראשונה לנצל, ויש שיאמרו "המציאה בעצמה" את העיוות הכואב ביותר בשוק הרכב הישראלי, שהוא פער המחירים המוטרף בין "מחיר המחירון" לצרכן לבין המחירים שמהם נהנות חברות ליסינג.

    בעשור האחרון נדמה כאילו הועם זוהרה של דלק מוטורס וכל השפנים שלה יצאו לגמלאות, אם כי ניתוח אובייקטיבי יגלה שהמתחרות שלה פשוט למדו את כל הטריקים וביצעו אותם לא פחות טוב, ושמאחורי המצליחות שבהן עומדות יצרניות רכב קצת יותר גיבורות ממאזדה, ואפילו מפורד. כך, למשל, את אחד הטריקים משני המציאות שבוצעו ב"סטייל דלק מוטורס" שלפה לפני כחמש שנים חברת טלקאר, יבואנית קיה, כאשר העלתה את ספורטאז' במחיר של 135,000 ש"ח תוך שהיא מורידה לברכיים את כל מתחריו. טלקאר משכה את השוק גם עם מחליפו של אותו ספורטאז', אבל היא והיצרנית שהיא מייצגת לא הצליחו להתגבר על החשק ולשמר את הבשורה הזאת בשנתיים האחרונות. למרות עוצמתו של המטבע הישראלי, ומדיניות מיסוי שמרנית יחסית, זינקו מחירי המחירון של רוב המכוניות בישראל – ובעיקר אלה של קרוסאוברים נחשקים שמהווים כיום את נתח הארי במכירות.

    פורד, כאמור, כמעט ונעלמה מן השוק שלנו בשנים האחרונות, וזה קרה ראשית לכל מפני שהיצרנית והיבואנית לא הצליחו להגדיר זו לזו את החשיבות המסחרית של המותג הזה עבור עצמן, וביחס למפת התחרות בשוק שלנו. בנוסף, פורד התנהלה לא טוב, בלשון המעטה, בטיפול בכשלי תיבות ההילוכים הרובוטיות שלה, מה שגרם לנזקים כלכליים אדירים עבורה ברחבי העולם. חמורה מכך הייתה הפגיעה שספג המותג פורד בכל הנוגע לתדמית האמינות הטכנית שלו. בדרך כלל די בשני אלה כדי להעלים מותג משוק הרכב שלנו, אבל פורד הגדילה לעשות ופישלה גם בהימורים שלה על מוצרים שלא התאימו לאופנות ולביקושים בשוק הרכב האירופאי והישראלי.

    כך קרה שבשעה שמאזדה הצטמקה לממדים הטבעיים שלה, וחברות הליסינג ליקקו את פצעי פוקוס ומונדיאו, הלכו אולמות התצוגה של פורד והתרוקנו מדגמים עממיים. לבסוף נותרו בהם רק אדג' – שעשה ועושה לא רע בקטגוריה שלו, ו'קוגה' שמתקשה לבלוט בתוך פלח שוק בוער אך רווי מתחרים.

    הכסף מדבר, הקישקושים הולכים

    אנשי דלק מוטורס נחושים להחזיר את פורד אל רשימת הקניות של הלקוח הישראלי וברור להם שאת רחוב המסגר הם לא יכבשו בשישה ימים. לפורד יש עבודת מיתוג מחדש שדורשת קשר אמיץ וחם אל היצרנית, ונכונות הקרבה שאינה ברורה מאליה בעידן שבו יצרניות רכב נמצאות במצוקה גדולה. קשר כזה יכול להיעזר במאמצים של דלק מוטורס לסייע לפורד בזירת האוטו-טק הישראלית, אבל קשה להבטיח שלאורך זמן הוא יהיה אמיץ ונאמן כמו זה שבין דלק מוטורס למאזדה.

     

     

    אבל מה שיהיה יהיה, ומה שקורה כרגע זה שדלק מוטורס משיקה אצלנו את הגרסה המנופחת והמוגבהת של פוקוס, שמקבילה קצת למכוניות כמו 'אקסיד' של קיה או 3008 של פיג'ו, עם מחירי מחירון פנטסטיים של 132,000 ש"ח לגרסת ההאצ'בק 5 דלתות, ו-136,000 ש"ח לגרסת הסטיישן.

    מחירים אלה דומים או נמוכים מעט ממחירי המחירון של מכוניות הנוסעים ה"רגילות" של טויוטה (קורולה – 135-137,000 ש"ח) ומאזדה 3 – (138-145,000 ש"ח) וגם של סקודה אוקטביה (135,000 ש"ח) ורנו מגאן (137,000 ש"ח). מה שמעניין זה שאלה מחירים נמוכים משמעותית ממחיריהם של הקרוסאוברים הקומפקטיים הנמוכים: קיה אקסיד (138-146,000 ש"ח), טויוטה CH-R שמוצע תמורת  144-160,000 ש"ח, או מאזדה CX-30 שעולה בין 138-146,000 ש"ח. בתכל'ס אלה מחירים קרובים יותר למחירי המיני-קרוסאוברים שמבוססים על פלטפורמות סופר-מיני כמו פיג'ו 2008, שעולה 128-135,000 ש"ח ומונע באמצעות מנוע בנפח 1.2 ליטר טורבו-בנזין.

    אקטיב איקס, בשתי גרסאותיה, מונעת באמצעות מנוע הטורבו-בנזין החדש של פורד, שלושה צילינדרים בנפח 1.5 ליטר, אשר מוצע אצלנו בגרסתו החזקה שמספקת 182 כ"ס. המנוע מחובר לתיבת הילוכים אוטומטית קונבנציונלית חדשה, עם 8 יחסי העברה, והמכונית מוצעת ברמת אבזור אחת בלבד, מכובדת למדי.

    פוקוס עצמה הושקה בעולם כבר לפני שנתיים, ופורד, כאמור, לא מצאה עד עתה את הדרך להשיק אותה בישראל במחיר תחרותי מספיק. כעת, כאשר רף המחיר נקבע מחדש על-ידי הגרסה המנופחת שלה, אפשר לצפות לגרסאות הרגילות (האצ'בק וסטיישן) במחירים עוד יותר אטרקטיביים (אחרת לא יהיה לה מקום), מה שיגביר את הלחץ על המשפחתיות הקומפקטיות. מדובר אמנם בקטגוריה מתכווצת, שנשלטת כעת על-ידי צמד ההיברידיות של טויוטה ויונדאי ועל-ידי סקודה אוקטביה, ובכל זאת מותר לנו לקוות למחיר שיסדר את הכוכבים מחדש גם כאן.

     

     

    ואם כבר מסדרים כוכבים, מותר לנו לקוות שהבלגאן של פורד לא יתחיל ויסתיים עם פוקוס אקטיב איקס. לפורד יש פיאסטה לא מאד מבוגרת (הושקה ב-2017) ובשנה שעברה, כמיטב האופנה העכשווית, היא השיקה על בסיסה מיני-קרוסאובר בשם 'פומה', שמתחרה בקטגוריה של קיה סטוניק וסיאט ארונה. פומה תגיע ארצה בהמשך השנה והמחיר שלה לא יכול (יש לקוות) להיות חריג לרעה ביחס ל'אקטיב איקס'. מן העבר האחר צפויה פורד להשיק בשנה הבאה מחליפה ל'מונדיאו', וזאת תהיה מכונית שתזכיר ככל הנראה את 'אקטיב איקס' עם מבנה קרוסבאוברי מנופח. בנוסף היא צפויה להציע גם מערכת הנעה היברידית.

    סביר להניח שגם פורד וגם דלק מוטורס למדו את גבולות הגזרה של המותג, וכנראה לא מצפים לרצף את הכבישים שלנו עם עשרות אלפי מכוניות ליסינג. חלק מן ההתפכחות, וניסיון הבניה מחדש של המותג, מנצל היטב את התפרעות המחירים שחלה בשוק הרכב הישראלי בשנים האחרונות ומכניס את פורד – בדרך כל כך אופיינית לדלק מוטורס "של פעם" אל נישה שהוזנחה על ידי המתחרות.

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    פורד מחנכת מחדש את שוק הרכב הישראלי

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.