כבוד לעידו כהן: התעשייה האווירית קנתה את 'זיבאר'

התעשייה האווירית רכשה מעידו כהן את כלל הפעילות של ייצור רכב השטח הישראלי 'זיבאר' ותתקין עליהם מערכות מתקדמות לצרכים ביטחוניים
אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

אושיית השטח עידן כהן מפרדס חנה מבצע "אקזיט" מכובד עם מכירת אחד הפרויקטים המשמעותיים ביותר שלו לתעשייה האווירית. עסקת המכירה כוללת את "פעילות כלי הרכב ZMAG, ZIBAR ו-ZD."

 

 

בהודעה שפרסמה התעשייה האווירית נאמר שהחברה תשדרג את הפלטפורמה המוטורית הזאת "לצרכים צבאיים ולהגנת גבולות, ותתקין עליהם מגוון מערכות הגנה, תקיפה, מודיעין, מכ"ם, אלקטרו-אופטיקה, ניווט ותקשורת" מתוצרתה. במסגרת העסקה, כך פורסם, רכשה התעשייה האווירית את זכויות הייצור של רכבי השטח, והם ייוצרו, ויוסיפו להיות מפותחים על-ידי חברת הבת שלה – אלתא – בקומפלקס חדש שהולך ונבנה בבאר שבע.

בהודעה משבחת התעשייה הצבאית את "רכבי השטח מתוצרת כחול לבן, שמתאפיינים בביצועים ובעבירות מעולים בתנאי שטח קשים במיוחד", ואלה "יותאמו למגוון רחב של תצורות מבצעיות שונות… לפי צורכי הלקוחות השונים של התעשייה האווירית". בין השאר יותקנו על ה'זיבארים' מערכת Drone Guard לאיתור ושיבוש רחפנים, מערכות הגנה אווירית, מערכות איסוף מודיעין, מצלמות EO\IR ועוד.

עידו כהן צוטט בהודעה כשאמר: "משפחת רכבי השטח פותחה במטרה לתמוך בלוחמה היבשתית ולסייע לחיילים להגיע ליעדם בבטחה בכל דרך בשטח. שנים רבות אני פועל לפתח את הרכבים המתקדמים ביותר, עם יכולות ייחודיות מסוגן בעולם. הרכבים שפיתחתי בנויים לנסיעה במקומות בהם חיילים הולכים ברגל, כך שניתן יהיה לספק את כלל הצרכים שלהם. באמצעות שיתוף הפעולה עם אלתא, אני מאמין שמורשת רכבי השטח שפיתחתי תמשיך ותתפתח".

'זיבאר' הוא אחד מכלי הרכב הבודדים שפותחו בישראל מרמה רעיונית ועד לייצור סדרתי מסחרי, ובין היחידים מסוגו שעברו בהצלחה את כל הליכי התקינה של משרד התחבורה הישראלי. הכלי נחשב לבעל עבירות שטח מעולה, ושרידות גבוהה, ובעבר נעשו ניסיונות למכור את זכויות הייצור שלו למספר יצרניות רכב בחו"ל, בעיקר בארה"ב ובהודו.

 

 

עידו כהן מפתח בשקדנות את דגמי זיבאר לדורותיהם מזה יותר מעשור, תוך שהוא משקיע בהם ידע מעשי רב ערך שצבר במו ידיו, כמעט ללא רקע הנדסי תיאורטי. אחד היתרונות של הכלים הוא שהם בנויים באופן כמעט מוחלט תוך התבססות על "מכלולי מדף" שמיוצרים על-ידי כמה מן החברות המובילות בתחומן, למשל נעילות דיפרנציאלים מתוצרת ARB, סרני DANA 70 עם ציריות מתוצרת דיינה, צלבים מתוצרת 'סופר ג'וינט' ובולמי בילשטיין.

יחד עם זאת, מערכת המתלים והפרופורציות של הכלי מבוססים, כאמור, על ניסיונו של עידו כהן, והמאפיינים הבולטים של זיבאר הם שימוש בגלגלי ענק לטובת עבירות חסרת פשרות, מערכת מתלים רב-חיבורית חסונה, וגוף קטן יחסית ולכן גם בעל עבירות רבה. כל זה מונע באמצעות מנוע בתצורת V8 מתוצרת ג'נרל מוטורס – שמביא אותו למהירות מרבית של כ-180 קמ"ש על כביש ועד 120 קמ"ש בשטח.

כמה עשרות כלים מתוצרת ישראל שווקו עד היום בדרום אמריקה ובמקסיקו, באפריקה, רוסיה, ובדובאי. מספר לא ידוע של כלים אחרים נמכרו לצה"ל לשימושן של יחידות מיוחדות.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.