האולימפיאדה בריו שהסתיימה לפני כשבוע אמנם השאירה אותנו עם מחסור חמור בשעות שינה, אבל בעיקר הותירה טעם של עוד.
לשמחתנו, משום שעד פתיחת אולימפידת טוקיו יש עוד לא מעט זמן (1426 ימים למען הדיוק), היו מי שמיהרו למלא את התאווה שלנו להישגים מיוחדים כמו וולוו, למשל, שהציגה השבוע את "אביר הברזל" עם מנוע המשאית החזקה בעולם – מנוע דיזל בנפח 13 ליטר המפיק 2400 כ"ס ומומנט בלתי נתפס של 611 קג"מ.
עם נתונים כאלה הסופר סמי-טריילר, המצוידת בתיבת הילוכים רובוטית-אוטומטית כפולת מצמדים, בוודאי הייתה יכולה להזיז הר, אבל היא נוצרה למטרה אחרת לחלוטין ועם האצה למהירות תלת ספרתית בתוך 4.6 שניות ומהירות מרבית של 276 קמ"ש לבד מהיותה המשאית החזקה בעולם די ברור שהיא יותר בקטע של שבירת שיאי מהירות ותאוצה.
עוד ב-TheCar:
שיא גינס: נהג הריקשה שמוכיח שאפשר להסתפק בשני גלגלים
שיא הטירוף: קרב סחיפות צמוד בין מכונית דריפטינג למסוק
מבחן דרכים: הונדה סיוויק Type-R
וזה בדיוק מה שקרה כשנהג המרוצים בווי אוברברינק, מי שקבע ב-2012 את שיאי התאוצה ל-500 ו-1000 מטרים על סיפונה של משאית וולוו ירוקה והיברידית בשם "ירוק מרושע", התיישב בשבוע שעבר בעמדת הנהג של "אביר הברזל", החזקה ממחזיקת השיא הקודם ב- 600 כ"ס וקלה ממנה בכמעט טון, לחץ פול גז, זינק מהמקום וחצה את קו ה-500 מטרים כעבור 13.71 שניות ואת קו הקילומטר בתוך 21.29 שניות.
כמו באולימפיאדה, גם בעולם המוטורי נותנים כבוד להישגים בכל המשקלים והסופר מיני במשקל נוצה התמימה למראה שלפניכם היא דוגמה מצוינת לכך.
המכונית הכחולה שהחלה בשנות ה-80' את דרכה בדרום אמריקה כשברולט ספרינט, גרסת מדבקה לסוזוקי סוויפט המוכרת בדורה הראשון, הייתה מצוידת במנוע 1.0 ליטר צנוע עם 3 צילינדרים, הנעה קדמית, הספק של 50 כ"ס וגיר אוטומטי עם 3 מהירויות.
בשלב מסוים המכונית הגיעה לארצות הברית ושם עברה מהפך משמעותי. על אף שבמבט ראשון המכונית הקטנה נראית מקורית לחלוטין ללא שום ניפוחים או תוספות וכולל טאסות פלסטיק על הגלגלים, מושבים פשוטים, דשבורד מינימליסטי, דיפוני דלתות מיושנים, חלונות בהפעלה ידנית והגה פלסטיק דקיק, מבט נוסף מגלה גלגלים שמנים בצורה מחשידה מאחור, מושב אחורי שהתבטל משום מה וכוסה וציפוי הגנה מחום במקום שטיח רצפה.
הסוד מתגלה כשבוחנים את הרכב מלמטה, כשמרימים את מכסה המנוע או כשמציצים מתחת לכיסוי של החלק בו שכן המושב האחורי ומתגלה שאיכשהו הצליחו לשתול במכונית הקטנטנה הזו מנוע וי 8 בנפח 6.6 ליטרים עם צמד מגדשי טורבו המפיק 954 כ"ס.
כדי להתמודד איכשהו עם העוצמה הפסיכית ויחס הספק-משקל טוב מ-1 ל-1 מתחת למעטפת הסטנדרטית הרכב נבנה מאפס וכולל שלדת צינורות ייעודית.
לדבר המטורף הזה, אגב, יש רישוי (בארצות הברית) לנוע על הכבישים הציבוריים והוא כעת מוצע למכירה ב-eBay למי שמחפש את הסליפר המושלם במשקל נוצה.