• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

     

    בסוף השבוע חשפה יונדאי בפני פורום משקיעים את האסטרטגיה המעודכנת שלה לשנים הקרובות, ובין השאר הציגה את היוזמות שלה בתחומי הרכב החשמלי, הנעה באמצעות מימן ורכב אוטונומי. בסך הכל מתכוונת יונדאי להשקיע כ-55 מיליארד דולר בתוכנית הזאת ב-15 השנים הבאות.

     

     

    אנשי יונדאי בחרו בצירוף האותיות 'HTWO' לייצוג מותג כלי הרכב המימניים שלה, וזאת חודשים ספורים לאחר שבחרה במותג 'איוניק' לייצוג כלי הרכב החשמליים. צירוף האותיות קשה להגיה, לפחות עד שמבינים את ההתחכמות הקוריאנית: למעשה הכוונה היא ל: H-TWO, כלומר שזה מבוטא "H2", שהוא הביטוי בטבלה המחזורית שמייצג את צורת מולקולת המימן. בהודעה לעיתונות שפורסמה לאחר מפגש המשקיעים כתבו אנשי יונדאי ש"עם HTWO מגבירה קבוצת יונדאי מוטור את המאמצים לפיתוח מערכת תאי דלק מימניים מהדור הבא, שבהם אפשר יהיה להשתמש בצורות שונות של ניידות, ובהן כלי טייס (שימשו לניידות אוויר עירונית), מכוניות, ספינות ורכבות… תאי הדלק מן הדור הבא יהיו זמינים עבור מוצרי ושירותי ניידות רבים ושונים, הם יספקו ביצועים ועמידות משופרים במחיר סביר, עם ארכיטקטורה קלה יותר, ועם צפיפות אנרגיה משופרת…".

    בינתיים, בדרך אל הנעה באמצעות מימן צריכה יונדאי להזדרז עם מכוניות חשמליות, ובארבע השנים הקרובות היא מתכננת לחשוף שלוש כאלה, שתיקראנה איוניק 5, איוניק 6 ואיוניק 7. דגמי איוניק יתבססו על פלטפורמה מודולרית חדשה שיונדאי פיתחה, ונקראת E-GMP. יונדאי מתכוונת להגביר את הקצב בכל הקשור לקישוריות של המכוניות באמצעות האינטרנט של הדברים (IOT) בכלל, ואליה עצמה בפרט, ובין השאר תשפר ותעצים את היכולות שלה בתחום עדכוני תוכנה און-ליין (OTA) אשר דורשים גם הגנת סייבר ברמה גבוהה. עד לשנת 2022, כלומר קצת יותר משנה מהיום, מתכננת יונדאי להציע כלי רכב אוטונומיים בדרגה 3.

     

     

    בשנים האחרונות מנפיקה יונדאי שמות מותג חדשים מידי כמה חודשים, והשימוש במותג החדש HTWO צפוי להתנגש קצת עם המותג הנוכחי של יונדאי בתחום המימן – Nexo – שמוצמד כיום למכונית המימנית שלהם, על בסיס 'טוסון'. אנשי יונדאי, שמזכירים שיש להם כבר 20 שנות ניסיון בפיתוח מערכות תאי דלק מימניים, מספרים שהפצת מערכות הנעה מימניות תתרכז בשלב ראשון בקוריאה, סין, ארה"ב ואירופה, והמותג יוצמד גם לפעילויות מערכתיות רחבות ובהן "פיתוח מואץ של סביבת מחיה מימנית" – אשר דרושה כדי לפתור את בעיית "הביצה והתרנגולת" הקלאסית במקרים שבהם כלי רכב חדשים זקוקים לתשתיות, ואין היגיון כלכלי לפתח תשתיות לפני שיש להן לקוחות.


    מבין יצרניות הרכב המבוססות, יונדאי היא ללא ספק אחת המובילות את פיתוח ויישום ההנעה המימנית, אבל מי שקדמה לה, ועובדת במקביל, היא טויוטה שהציגה השבוע דור חדש למכונית המימנית שלה, 'מיראי', ומפתחת תא דלק מימני בשיתוף עם ב.מ.וו. אגב, חלק מן הקמפיין של יונדאי, במסגרת HTWO, יהיה קמפיין יחסי ציבור ותדמית שנועד להציג לקהל הרחב את יתרונות השימוש במימן ואת החשיבות שלו לאנושות. מבחינה אחת לפחות הקמפיין הזה החל כבר עם הבחירה בשם המותג, אשר לטענת הקוריאנים H שבו מייצגת גם 'מימן' וגם 'אנושות', ומציג את יתרונות השימוש בו להצלת אקלים כדור הארץ.

     

     

    יונדאי כבר השיקה דגמים סדרתיים של כלי רכב לנוסעים (NEXO), משאיות (XCIENT) ואוטובוסים, הכריזה על השקעות ניכרות במתקני ייצור של תאי דלק, והכריזה כעת ש"עם מערכת תאי הדלק מהדור הבא הקבוצה שואפת להציע מערך יעיל ומגוון ביותר של כלי רכב המונעים במימן". החברה תחזק שותפויות אסטרטגיות עם חברות מתחום תעשיית המימן, האנרגיה והלוגיסטיקה ברחבי העולם, והיא חברה בצוות ההיגוי של 'מועצת המימן' – קואליציה עולמית של חברות אנרגיה, תחבורה ותעשייה שמקדמות תחום זה.

    The post תכירו את 'HTWO' – מותג המימן של יונדאי appeared first on The move.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    תכירו את 'HTWO' – מותג המימן של יונדאי

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.