• Ad
  • העמדה תטעין מכוניות חשמליות בקצב מהיר פי שניים, בזרם ישר, ובהספק של 22 קילוואט. בעתיד יהיה אפשר להשתמש במכוניות לניוד אנרגיה חשמלית, אבל לא בטוח אם היא תצלח את הביורוקרטיה הישראלית.
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    פולקסווגן חשפה בסוף השבוע עמדת טעינה ביתית חדשה שפותחה על-ידה ונכנסה כעת לניסויים מעשיים, והיא תאפשר לבעלי רכב חשמלי מתאים לטעון את הסוללה בקצב מהיר פי שניים מאשר בעמדות ביתיות קונבנציונליות.

     

     

    הטכנולוגיה החדשה, שתאפשר טעינה בהספק של עד 22 קילוואט, ממירה את זרם החליפין (AC) הרגיל של רשת חשמל ארצית לזרם ישר (DC) לפי תקן CCS Combo וזה מאפשר לא רק לטעון סוללה במהירות אלא גם לטעון אותה במלואה, ולא רק ל-80% כמקובל בעמדות טעינה ציבוריות מהירות. בנוסף, העמדה פותחה מראש כך שתהיה דו-כיוונית, כלומר שהיא מסוגלת להזרים חשמל גם מן הסוללה של רכב חשמלי אל רשת החשמל הארצית.

    בהודעה לעיתונות מסרו אנשי פולקסווגן שהם החלו כבר לבצע פיילוט עם עמדות הטעינה הביתיות החדשות בחמישה אתרים של החברה, ושטכנולוגיית זרם ישר עדיפה על זרם חליפין שמקובל כיום בעמדות הטעינה הביתיות.

    בעשורים האחרונים ניצבו מספר חסמים משמעותיים בפני שימוש נרחב ברכב חשמלי, בהם – בין השאר – תחרות לא הוגנת מול מנועי בעירה פנימית ותעשיות הנפט והרכב, טכנולוגיית אגירת חשמל לא מספיק מפותחת ויקרה מידי (שהתבטאה, בין השאר, בסוללות כבדות, יקרות, עם תכולת אנרגיה נמוכה), וגם היקף פרישה לא מספק של רשת טעינה לרכב חשמלי. מחסומים אלה מוסרים מאז שנת 2015 בקצב מהיר. רגולטורים בכל העולם מכבידים את ידם על פליטות מזהמים בניסיון להציל את אקלים כדור הארץ ובריאות תושביו, וטכנולוגיית אגירת החשמל מתקדמת בקצב מסחרר – מה שמוזיל את הסוללות ומאריך את טווח הנסיעה של רכב חשמלי.

    כך אנחנו נותרים, למעשה, עם מחסום משמעותי אחד, שהוא היעדר רשת טעינה בהיקף ארצי שתאפשר קיום של צי רכב חשמלי גדול. פולקסווגן, שהתחייבה להשקעה של יותר מ-50 מיליארד אירו בתחום הרכב החשמלי, מפתחת בין השאר שיטות טעינה חדשות, ואחת היצירתיות ביותר ביניהן היא קונספט של "רובוטי טעינה לחניונים סגורים" שאותו הציגה לפני כשנה.

    לקריאה נוספת: מלאכי טעינה: הרובוט החמוד של פולקסווגן יטען את הרכב החשמלי שלך

    עמדת הטעינה הביתית החדשה היא חוליה נוספת בשרשרת הזאת, ואנשי פולקסווגן אמנם לא מתחייבים על מועד השקה שלה אבל אומרים ש"המטרה היא לצבור ניסיון מעשי כדי לפתח את עמדת ה-DC במהירות לייצור סדרתי", לדבריהם, "תשתיות טעינה נרחבות שמבוססות על צרכי המשתמשים היא המפתח להצלחתם של כלי רכב חשמליים, ולכן אנחנו עובדים על גישות שונות שמאפשרות טעינה חכמה וגמישה".

    ההחלטה להנדס את העמדה מראש עם יכולת דו כיוונית מעניינת בפני עצמה ומתקשרת למגמה כלל עולמית חדשה בשוק האנרגיה, של ריבוי יצרנים וייצור במקומות הצריכה. במשק בית שבו מותקנים אמצעים להפקת אנרגיה מתחדשת, למשל פאנלים סולריים או שבשבת רוח, יכולה המכונית לשמש כאמצעי לאגירת אנרגיה עבור הבית עצמו. בשעות שבהן אפשר להפיק אנרגיה היא תיאגר בסוללת הרכב, וכאשר אי אפשר (למשל בלילה או כאשר אין רוח) ייעשה שימוש בחשמל שאגור בסוללת הרכב במקום ברשת החשמל הארצית, מה שיכול להוביל לחיסכון כספי ניכר ולניצול יעיל יותר של ההשקעה ברכב ובסוללות שלו.

     

     

     

    בשלב הפיילוט הותקנו כבר 20 עמדות טעינה חדשות במפעלים ומשרדים של פולקסווגן בערים וולפסבורג, בראונשווייג, האנובר, זלצגיטר וקאסל, ומבחינה זאת מדובר ב"ניסוי בתוך ניסוי": אנשי החברה רוצים ללמוד מה הדרך היעילה ביותר לנהל צי של רכב חשמלי.

    נכון להיום, טעינת רכב חשמלי מבוצעת בשלוש רמות שונות, כאשר הרמה הבסיסית ביותר היא באמצעות עמדת טעינה ביתית שמחוברת לרשת חשמל ארצית ומספקת חשמת במתח של 220 וולט (120 בארה"ב, יפן ומדינות נוספות) ובזרם נמוך יחסית, וזאת טעינה איטית מאד שעשויה לארוך שעות רבות. רמה 2, עדיין בתחום משק הבית או במקומות עבודה, מבוססת על עמדות טעינה ביתיות עם הספק גבוה, בדרך כלל כ-11 קילוואט – בתלות ביכולת העמידה בעומס של רשת החשמל המקומית. רוב העמדות הביתיות המקצועיות שמותקנות על-ידי ספקיות טעינה מספקות חשמל בזרם חילופין (AC) ובהספק כזה, וכך גם בחלק מן העמדות הציבוריות. טעינת חשמל כזאת ורכת מספר שעות קטן יחסית.

    רמה 3, שמקובלת בעמדות טעינה ציבוריות, מספקת טעינה מהירה בזרם ישר, DC, עם הספקים שנעים בימינו בין 50 קילוואט עד ל-300 קילוואט. כדי לקיים עמדה כזאת נדרשת רשת חשמל ארצית שמסוגלת לעמוד באספקת כמות גדולה של חשמל. עמדת הטעינה החדשה של פולקסווגן היא בעצם ברמה 2.5, כלומר שהיא חזקה ויעילה יותר מרמה 2 אך בהספק נמוך מזה של רמה 3.

    מוקדם עדיין לדעת מה יהיו דרישות ההספק של עמדה כזאת מרשת חשמל ארצית, כלומר האם אפשר יהיה להתקין אותה בבתים משותפים שגם כך כורעים תחת נטל אספקת חשמל לדירות ולעמדות טעינה, והאם יש לזה סיכוי לצלוח את הביורוקרטיה הישראלית.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.