• Ad
  • שנה טובה: 7 חדשות חשובות לשנה החדשה
    קורונה ומשבר השבבים פגעו אמנם בייצור רכב במפעלים רבים ברחבי העולם והזניקו את המחירים, אבל גם זה לא מונע את השקתם של דגמים חדשים או את הגעתם אלינו, לארץ הקודש. לרגל השנה החדשה ליקטנו עבורכם שבעה דגמים חשובים שצפויים אצלנו בקרוב.
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    מחרתיים תיפתח לקהל תערוכת המכוניות הדו-שנתית החדשה של מינכן, שבה יוצגו לראשונה בפני קהל כמה מן הדגמים החשובים של השנה הבאה. אלא שדגמים אלה צפויים לנחות בישראל, במקרה הטוב, במחצית השנייה של 2022, ואילו דגמים שכבר הוצגו בעולם לפני שנה ויותר עדיין לא מצאו אלינו את דרכם.

    לרגל פרוש השנה החדשה ליקטנו שבעה דגמים חשובים שכדאי לשים לב לנחיתתם בארץ בחודשים הקרובים, ואלה הם:

    קיה ספורטאז'

    אחד הדגמים הפופולריים ביותר בשוק הרכב הישראלי בעשור האחרון, זה שהצית את תבהלת הקרוסאוברים אצלנו כאשר הוצע במחיר של מכונית משפחתית קומפקטית, החליף לאחרונה קידומת וכעת בנוי על פלטפורמה חדשה שאותה הוא חולק עם אחיו משכבר הימים – יונדאי טוסון.

    הגרסה הגלובלית של ספורטאז' נחשפה כבר בסוף חודש יוני, אבל זאת שמעניינת אותנו בישראל היא האירופאית, שנחשפה בסוף השבוע האחרון. בכפוף לבעיות הייצור שיכפה משבר השבבים העולמי וגם לביקוש רב שקיים לכל דגם חדש – יבואני קיה לישראל יתאמצו להביא אותו ארצה כמה שיותר מהר מכיוון שבכל יום שחולף נותרת הזירה ריקה עבור יונדאי טוסון שמתבסס והולך כלהיט בקטגוריה.

    ספורטאז' החדש פחות נועז הפעם מטוסון, אבל זה דווקא עשוי לשחק לטובתו. עם תא נוסעים חדש לחלוטין שנשלט עיצובית על-ידי צמד מסכים, והיצע מנועים שמבוסס על טורבו בנזין בנפח 1.6 ליטר ושפע אופציות היבירדיות, יש מצב שיהיה לו יתרון בקטגוריה הצפופה.

    מחיר משוער: ספורטאז' החדש צפוי להתייקר כדי להותיר תחתיו מרווח ל"סלטוס", אבל כדי להמשיך לפתות את ציי הרכב צפויה לכל הפחות גרסה בסיסית שתעלה כ-165 אלף ש"ח.

     

     

    יונדאי באיון

    ליונדאי יש היצע רחב מאד של קרוסאוברים אבל זה לא מספק אותם.  בקרוב יצטרף למבחר דגם חדש שנקרא באיון, שהוא, למעשה, גרסת הקרוסאובר של i20 החדשה, וזה תרגיל שכבר נוסה כמה פעמים בעבר ללא הצלחה של ממש. הפעם עוצב הכלי הזה כך שיקלע לטעם של קהל אירופאי שלא מקבל, כמונו, את "וניו" האמריקני .

    באיון צנום במעט מ'קונה' המוכרת לנו, וביחס ל-i20 מציע עיצוב נועז משמעותית, בעיקר בחרטום עם פנסים שמחולקים  על פני שלושה מישורים כמו בקרוסאוברים הנוכחיים של יונדאי. היצע המנועים (1.0 ליטר טורבו ותיבה כפולת מצמדים) ומערכות הבטיחות יהיה דומה ל-i20.

    מחיר משוער: כדי להתברג בין 'וניו' ל'קונה' צפוי באיון לעלות סביב 125 אלף שקלים, כלומר "ראש בראש" מול קיה סטוניק וסיאט ארונה ששולטים בפלח הנמוך של המיני קרוסאוברים.

     

     

    סקודה אניאק

    המכונית החשמלית הראשונה של סקודה, והפרשנות הצ'כית לפולקסווגן ID4, נמכרת כבר בישראל לאחר שיובאה במספרים קטנים ביבוא מקביל. אבל המשחק האמיתי יתחיל כאשר אניאק יימסר על-ידי יבואנית סקודה, ויאתגר את טסלה מודל 3, הלהיט התורן של שוק הרכב בישראל. באופן יחסי יש לו יתרונות רבים, במיוחד בסעיפי השימושיות והאיכות, ומבחינה מעשית הא מתמודד כנגד איוניק 5 של יונדאי.

    סקודה אניאק לא מציע עיצוב עתידני, אך מצד שני הוא שם גדש על שימושיות ותחושת איכות שעזרו לסקודה לבסס את מעמדה בשוק המקומי. בגרסת ההנעה הבסיסית לאניאק מנוע חשמלי אחורי בהספק של 177 כ"ס ועם סוללת 58 קילוואט שעה הוא אמור לספק טווח ממוצע של 400 ק"מ, בגרסה עם הסוללה המוגדלת ומנוע בהספק של 201 כ"ס הטווח המרבי אמור להיות באזור 500 ק"מ משכנעים.

    מחיר משוער: תג המחיר של אניאק יקבע אם הוא יוכל לאתגר באמת את הדומיננטיות של טסלה, וזה אומר שלפחות גרסת הבסיס אמורה להיות מוצאת באזור ה-180 אלף ש"ח, אלא אם בצ'מפיון מוטורס מתכננים לנו הפתעות.

    סקודה אניאק: נהיגה ראשונה

     

     

    ניסאן אקסטרייל

    דור חדש לאחד הדגמים הפופולרים בקטגוריית הקרוסאוברים עם 7 מקומות הוצג כבר לפני יותר משנה בשוק האמריקני, שם הוא נקרא ניסאן 'רוג''. אחיו למחצה – מיצובישי אאוטלנדר  – נמכר בישראל כבר מזה כחודשיים. אקסטרייל האירופאי (והגלובלי) נמנע עד כה מאיתנו – הישראלים – ועם שובו הוא יתאמץ להשיב עטרה ליושנה באמצעות עיצוב אגרסיבי יותר, תא נוסעים משודרג ורשימת אבזור ארוכה.

    כמו אאוטלנדר, גם אקסטרייל צפוי להציע שילוב בין מנוע 2.5 ליטר אטמוספרי לתיבת הילוכים רציפה, ותהיה לו גם אופציה להנעה כפולה. בעתיד צפויה גם גרסה היבירידית-נטענת שמגיעה כתרומה של מיצובישי למיזם המשותף.

    מחיר משוער: כמו בכל הקטגוריה גם אקסטרייל צפוי להתיקר ולהגיע לרמת מחירי בסיס של 180-190 אלף שקלים. דגמי ההנעה הכפולה המאובזרים יחצו בקלות את מחסום ה-200 אלף ש"ח.

     

     

    גאומטרי C

    יצרנית הרכב הסינית GAC לקחה מאיתנו הפסקה וצפויה לשוב במחצית השנייה של 2022 תחת מותג הרכב החשמלי שלה Aion. אבל בטבע אין ריק, ואולם התצוגה הקטן שצמוד לאולם המרכזי של טויוטה בתל-אביב מתקשט כבר לקראת מסיבת הפתיחה של 'גיאומטרי'  – אחד ממותגי המכוניות החשמליות של יצרנית הרכב הסינית ג'ילי. כמו GAC, גם ג'ילי מיוצגת בישראל על ידי קבוצת יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה.

    הדגם הראשון של גאומטרי בישראל נקרא פשוט "C", וזה קרוסאובר קומפקטי (אורך 443 ס"מ, בסיס גלגלים 270 ס"מ) בעיצוב מודרני. למרבה הצער זאת לא מכונית חשמלית ממש מודרנית אלא פלטפורמה שהונדסה במקור להנעה קונבנציונלית שהוסבה להנעה חשמלית. מנוע חשמלי בהספק של 204 כ"ס מניע את הגלגלים הקדמיים, מארז הסוללות אמור לספק טווח נסיעה מוצהר של 460 קילומטרים, ובשונה מדגמים זולים שמגיעים כיום מסין אפשר לטעון את גאומטרי C בטעינה מהירה בהספק של עד 120 קילוואט. לכלי עצמו יש רשימה ארוכה ומלאה של מערכות בטיחות אקטיביות.

    מחיר משוער: המחיר של גאומטרי C צפוי לנוע סביב 160 אלף שקלים וזה ימצב אותו בין החשמליים הזולים לבין גרסאות הבסיס של טסלה מודל 3 ויונדאי איוניק 5.

     

     

    איוייז U6
    בשעה ש'גאומטרי' ו-GAC מחשבים מסלול נערכה איוויז הצעירה והשאפתנית כדי להרחיב את היצע הדגמים המקומי שלה לנוכח ההצלחה המרשימה של U5 בישראל. הדגם החדש של היצרנית הסינית – U6  – בסך הכל הדגם השני שלה – צפוי להוות תגבורת חשובה בזכות עיצוב מושך יותר. שני הדגמים חולקים פלטפורמה משותפת ובסיס גלגלים זהה (280 ס"מ), כך שאפשר להתייחס אל U6 כאל גרסת קופה עם עיצוב נועז יותר וגג משתפל.

    איוויז U6 מציע שדרוג של תא הנוסעים עם מסך מגע ענק במרכז, בסגנון טסלה, ומערך משודרג של מערכות בטיחות אקטיביות עדכניות שלא מוצעות למרבה הצער ב-U5. המנוע החשמלי מספק 190 כוחות סוס, ועם סוללה שמכילה  63 קילוואט שעה הוא מציע טווח נסיעה של כ-500 קילומטרים לפי תקינת NDEC המיושנת, או יותר מ-400 קילומטרים לפי שיטת תקן WLTP העדכני.

    מחיר משוער: איוויז U6 ממוצב כדגם יוקרתי יותר מ-U5, וביחס לתמחור המקומי הנוכחי אפשר להניח שהוא יעלה קצת פחות מ-200 אלף שקלים. זה לא יהיה קל מפני שזאת בדיוק טריטוריית המחירים של טסלה מודל 3.

    איוויז U5 במבחן דרכים

     

     

    אאודי Q4 eTron

    הדגם החדש במשפחת eTron של אאודי הוא Q4 שהושק לאחרונה בגרסת SUV ובגרסת ספורטבק מסוגננת בסגנון קופה-קרוסאובר.

    Q4 eTron בנוי על פלטפורמת MEB של קבוצת פולקסווגן, שמשותפת גם ל-ID4 וסקודה אניאק, וכמצופה מאאודי הושקע מאמץ עיצובי כדי לבדל אותו מאחיו העממיים. התוצאה מזכירה את eTron ובתא הנוסעים שלו מתקבלת תחושת פרימיום והיי-טק מתבקשת.

    בגרסת ההנעה הבכירה יש ל-Q4 eTron צמד מנועים חשמליים שמספקים יחד  299 כוחות סוס והנעה כפולה, ועם הסוללה הגדולה, לה יש תכולת אנרגיה של 82 קילוואט-שעה, אמור להתקבל טווח נסיעה של כ-500 קילומטרים.

    מחיר משוער:
    גרסאות הבסיס של שני מתחרים ישירים – וולוו XC40 ומרצדס EQA – עולות "החל מ-300 אלף שקלים", לכן Q4 eTron יצטרך לכוון לשם. הוא מתמודד גם מול טסלה מודל Y שמתחמם גם הוא על הקווים.

     

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    שנה טובה: 7 חדשות חשובות לשנה החדשה

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.