• Ad
  • קיה חשפה גרסה אירופאית לספורט

    קיה חשפה גרסה אירופאית לספורטאז'

    קצר יותר, אתלטי יותר ויקר יותר. הגרסה האירופאית של קיה ספורטאז' צפויה להגיע לישראל בתחילת השנה הבאה.
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    כשבוע לפני חשיפתו הרשמית בפני קהל בתערוכת מינכן חשפה קיה את הגרסה האירופאית של הדור החמישי, החדש, של הקרוסאובר הנמכר ביותר בישראל בשעתו. גרסה זאת תגיע לישראל בתחילת השנה הבאה, אבל צפויה להיות מוצעת עם תג מחיר שירחיק אותה מהישגי המכירות של הדור הרביעי.

     

    קיה חשפה גרסה אירופאית לספורט

     

    כרגיל מאז שיונדאי נטלה את גרעין השליטה בקיה, גם הדור החמישי של ספורטאז' מבוסס על דגם מקביל של יונדאי אך מעוצב בעיצוב יותר צעיר וספורטיבי, ומכיוון שכך גם ספורטאז' – כמו יונדאי טוסון – תוכנן מראש בשתי גרסאות מרכב: ארוכה, "עולמית", שהוצגה בחודש יוני האחרון, וזו החדשה, האירופאית, שמתאפיינת בעיקר בבסיס גלגלים ומרכב קצרים יותר.

    כמו יונדאי, גם קיה לא הטילה על ספורטאז' אף תפקיד מהותי בתחום החשמל, ולמרות שיש לו גרסה היברידית-נטענת – כלים חשמליים ממש ייבנו רק על הפלטפורמה החשמלית הטהורה של יונדאי-קיה. הדור החמישי של ספורטאז', שעלול להיות גם האחרון, יונע עם מנועי בעירה שמשולבים במערכות היברידיות. מי שמבקש לעצמו רכב חשמלי מתוצרת קיה יבחר ב-EV6 אשר מקביל לספורטאז' בממדים החיצוניים, וככל הנראה מציע תא נוסעים מרווח יותר.

    כמו טוסון של יונדאי, הבשורה החיובית של ספורטאז' היא התבססות על פלטפורמה מודולרית חדשה של הקבוצה, שנקראת N3, והחלק הפחות נעים הוא זינוק במחיר שנובע מצורך שיווקי גרידא: כדי שתהיה זכות קיום לקרוסאובר הקטן יותר של קיה, סלטוס. למרות הזינוק הצפוי במחיר – ספורטאז' האירופאי החדש ארוך רק ב-3 סנטימטרים צנועים מן הדגם היוצא, וזה מכיוון שהוא קצר ב-8.5 סנטימטרים משמעותיים יותר מן הגרסה ה"גלובלית". אורך הגרסה האירופאית 451.5 סנטימטרים, אורך בסיס הגלגלים שלה 268 סנטימטרים (סנטימטר אחד בלבד יותר מהדור היוצא), וזה אומר שמי שייסע בגרסה הגלובלית ירוויח 7.5 סנטימטרים נוספים של בסיס גלגלים (ומרחב פנימי). רוחבו של ספורטאז' 186.5 סנטימטרים נדיבים למדי, וגובהו 164.5 סנטימטרים.

     

    קיה חשפה גרסה אירופאית לספורטאז'

     

    מה שמשותף לשתי הגרסאות הוא עיצוב החזית, ובעיקר הפנסים הייחודיים, וקיצור האורך מתבטא בוויתור על מעין חלון מובנה שצמוד לקורה האחורית של הכלי. מעצבי קיה בחרו לעצב באופן שונה דווקא את האחוריים, וגם להציע יורשת לגרסה הפסאודו ספורטיבית – GT-Line – עם גג בצבע שחור.

    מה שהרבה יותר משמח, אם לקחת כלשונן את ההבטחות של אנשי קיה, זה שהם השקיעו בכיול "אירופאי" שמקנה לכלי התנהגות כביש שתתאים יותר לטעם של מי שאוהבים לנהוג, ולטענתם זה נוגע לכיול המתלים, להיגוי ואפילו למרכב. הכלי עמוס בכל מערכות הסיוע-לנהג שמוכרות כיום, כשהייחודיות בהן הן מניעת כניסה לנתיב נסיעה חסום, בקרת שיוט אדפטיבית מתוחכמת מן הרגיל, ואפשרות לכבות את המנוע לקראת עצירה באופן אוטונומי.

     

    קיה חשפה גרסה אירופאית לספורטאז'

     

    אנשי קיה לא מסרו פרטים ספציפיים לגבי ביצועי מנוע הטורבו-בנזין בנפח 1.6 ליטר שלהם, שמבוסס על זה הקיים, למעט הטענה שהוא "מנוע חדש", וגם לא אמרו במפורש אם נוכל לקבל אותו "באופן טבעי", כלומר בלי אף תוספת היברידית. בקצה הנמוך של ההיצע ההיברידי מחוברת למנוע הזה גרסה "היברידית קלה" (MHEV) שתהיה חלשה יחסית (150 או 180 כוחות סוס) אך אמורה להיות חסכונית בדלק, וכל המנועים מחוברים אל תיבת הילוכים רובוטית עם מצמד כפול ושבעה יחסי העברה (יש גם גרסה ידנית למדינות אחרות באירופה).

    בקצה האחר מוצעת גרסת פלאג-אין היברידית שמבוססת על מנוע הטורבו-בנזין בנפח 1.6 ליטר שמכוייל לספק 180 כוחות סוס כשהוא מחובר למנוע חשמלי שמספק כמעט 90 כוחות סוס. ההספק המשולב של המערכת הוא 265 כוחות סוס, והיא מוזנת מסוללת ליתיום-יון פולימר עם תכולת אנרגיה של 13.8 קילוואט שעה שאמורה להספיק לכ-50 קילומטרים של נסיעה "חשמלית".

    אם לא יהיו שינויים לא צפויים במיסוי על רכב בישראל יהיה לגרסת הפלאג-אין של ספורטאז' יתרון מס כלשהו בשנה הקרובה (40% מס קניה) והוא יצטמצם בשנת 2023 (ל-55%) לפני שיימחק כליל בשנת 2024. הבעיה היא שגרסה זאת נחוצה לקיה בעיקר בשווקים המערב אירופאים, לכן לא ידוע כמה יחידות כאלה יוקצו לשוק שלנו.

    לגרסה ההיברידית הרגילה, הלא נטענת, של ספורטאז' יש סוללה קטנטנה עם תכולת אנרגיה של 1.49 קילוואט שעה שמוטמנת מתחת למושבים האחוריים, וההספק המשולב של מנוע הבנזין בנפח 1.6 ליטר והמנוע החשמלי שמספק 59 כוחות סוס, הוא 230 סוסים. בנוסף מוצע גם מנוע הטורבו-דיזל המוכר, בנפח 1.6 ליטר, שמספק 115 או 136 סוסים.

     

    קיה חשפה גרסה אירופאית לספורטאז'

     

    עיצוב הפנים של ספורטאז' האירופאי דומה במידת מה לזה של הרכב החשמלי הטהור הראשון של קיה, EV6, וזה מתבטא בלוח מחוונים דומה שנשלט על ידי תצוגה מעוקלת על פני שני מסכי 12.3 אינטש. תא המטען, עם נפח מוצהר של 591 ליטרים, גדול בכ-10% מזה של הדור היוצא.

    חובבי טיולי שבילים יצטרכו לסמוך על ההבטחה של קיה לפיה האלקטרוניקה שלהם יודעת לספק "יכולות נסיעה יוצאות דופן בתנאים מאתגרים כמו שלג, בוץ וחול, ומאפשרת לבעלים להמשיך בפעילויות פנאי הרפתקניות יותר". בהתאם למפרט ולדגם מתגלגל ספורטאז' החדש על גלגלים בקוטר 17 עד 19 אינטש, שמוצעים בשישה עיצובים שונים.

     

    קיה חשפה גרסה אירופאית לספורטאז'

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.