• Ad
  • תשכחו מפרנקפורט תתרגלו למינכן

    תשכחו מפרנקפורט, תתרגלו למינכן. תערוכת IAA Mobility מחממת מנועים

    קורונה לא מצליחה להשבית לנו את כל השמחות, ותערוכת המכוניות הגרמנית הדו-שנתית נדדה דרום מזרחה, לעיר הבירה של בוואריה. ההשתתפות לא תהיה מלאה, והדגש - כצפוי - הוא על יצרניות הרכב הגרמניות, ועל דגמים חשמליים.
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    תערוכת המכוניות של מינכן, זו שמחליפה החל מהשנה את תערוכת המכוניות הוותיקה של פרנקפורט, תיערך בהיכל התערוכות העירוני בין ה-7 ל-12 בספטמבר. תערוכת מינכן נקראת IAA Mobility Munich 2021 – ללמדנו שלא מדובר בתערוכת מכוניות אלא במשהו רחב הרבה יותר.

     

    תשכחו מפרנקפורט תתרגלו למינכן

     

    אנחנו אמנם בימי קורונה, ואף אירוע שמעורב בו קהל עדיין לא מובטח, אבל אם הכל יתנהל כשורה תהיה התערוכה הזאת פתוחה בין השעות 0900 בבוקר ועד ל-1800 בערב, ומחירו של כרטיס כניסה אליה הוא כ-75 שקלים (20 אירו). היות שמדובר בתערוכת ניידות, ולא "רק" תערוכת רכב, מדובר באירוע שיתפרש, למעשה, הרחק מגבולות היכל התערוכות אל מספר אתרים שונים ברחבי העיר מינכן. שאטלים שיפעילו המציגות השונות ידגימו לאורחים את המוצרים והשירותים שלהן בתנועה עירונית.

    דוגמא מעניינת לאופן שבו מתייחסות יצרניות הרכב לתערוכה ולמסרים שהן מעוניינות לחשוף בפני המבקרים בה, מספקת לנו יונדאי שמבקשת "לחשוף את החזון שלה לעתיד בר קיימא". יונדאי תדגיש את היכולות שלה בתחום "אספקת פתרונות ניידות חכמה", ואנשיה מבטיחים לחשוף את "השלב הבא בחזון העתידי של החברה, כזה שירחיב את חזון אפס פליטות מזהמים אל כל תחומי הניידות". בעיקר אמורים הדברים בהדגמת התפעול של כלי רכב חשמליים ומימניים.

     

    תשכחו מפרנקפורט תתרגלו למינכן

     

    מינכן היא "עיר הבירה" של ב.מ.וו, לכן ניתן לה את הכבוד ונפתח בה, והכלי המניין ביותר שהיא תציג יהיה i4 – מכונית חשמלית בתצורת קופה שתגיע לאולמות התצוגה – גם בישראל – בתחילת השנה הבאה. המחירים בעולם צפויים לנוע בין 70 ל-90 אלף דולר, ונזכיר שבשלב הזה עדיין מוטל מס סמלי יחסית על כלי רכב חשמליים בישראל (10% מס קניה).

    היריבה משטוטגארט, מרצדס, מתכננת בליץ רציני של לפחות חמש הופעות בכורה במינכן, וגם המתחרה מאינגולשטאט, אאודי, תפציץ עם דגם תצוגה חשוב חדש, ועם דגם תצוגה נוסף שנחשף זה עתה בארה"ב.

    מרצדס EQE החשמלית הטהורה אמורה להציע מרחב פנימי ורמת שימושיות מקבילות ואף גבוהות מאלה של E קלאס, והיא תגיע אל אולמות התצוגה כבר במהלך השנה הבאה. מבחינת יכולות ותמחור אמורה EQE להוות אלטרנטיבה למודל S של טסלה, ומבחינת מבנה היא חולקת את אותה פלטפורמה (EVA) ומכלולים עיקריים עם EQS הגדולה והיוקרתית יותר.

     

    תשכחו מפרנקפורט תתרגלו למינכן

     

    במקביל תהיה "מתקפת דגמים" חשמליים של חטיבת הביצועים של מרצדס, AMG, ואפילו הדגם הוותיק ביותר של מרצדס, G-Class, יקבל גרסה חשמלית מלאה (תושק בשנת 2024). 'EQG' יוצג במינכן כאב-טיפוס אם כי ככל הנראה הוא לא יהיה מאד שונה, עיצובית, מן הדגם שמוכר לנו עם מנועי בעירה.

    העניין הוא שמ-AMG אנחנו מצפים לריגושים בקנה מידה יותר גדול וזה יקרה עם ספינת הדגל של חטיבת EQ החשמלית שתופיע בגרסה מחוזקת, אם תרצו כיורשת רוחנית ל-S65 עם מנוע ה-V12 האדיר שלה, שנדמית כיום לחילול הקודש. בהיעדר פרטים מדויקים אפשר לחשוב על כל תעלול מוכר – במערכות המתלים, באבזור, בכח המנוע, כדי לעמוד בהבטחה של חטיבת השיפורים לפיה הדגמים החשמליים לא יפלו, מבחינת הביצועים והיכולות, מאלה של הדגמים הקיימים.

    אחת הכוכבות של תערוכת מינכן תהיה 'סמארט' החדשה, לאחר שעברה שני מהפכים חשובים. ראשית, סמארט שייכת כיום בחלקים שווים למרצדס מחד ולג'ילי הסינית מאידך, ושנית – מעתה זאת חברה שממוקדת אך ורק בייצור של דגמים חשמליים. סמארט תציג קונספט של קרוסאובר חדש וקטן, עירוני מן הסתם, שיהפוך בשנה הבאה לדגם מייצור סדרתי. ככל הידוע מדובר בקרוסאובר עם חמישה מושבים שיכוון לשוק הפרימיום, יהיה לו מנוע אחורי והנעה אחורית עם הספק של כ-270 כוחות סוס, סוללה חשמלית גדולה עם תכולת אנרגיה של 70 קילוואט שעה וטווח נסיעה של כ-500 קילומטרים.

     

    תשכחו מפרנקפורט תתרגלו למינכן

     

     

    המכונית המסקרנת ביותר של אאודי במינכן תהיה השנייה מבין שלוש מכוניות קונספט מובטחות, והפעם "הגדור הגדול" (GrandSphere) שמתארת מחליפה חשמלית של אאודי A8 עם יכולות אוטונומיה ברמה 4. במקביל לה תוצג גם מכונית הקונספט "כדור שמיים" (SkySphere) שהוצגה בפאבל ביץ', וגם גרסה חדשה של RS3.

    לקינוח, מכונית קונספט נוספת – כמעט מוכנה לייצור סדרתי אגב – היא A6 e-Tron שתושק כמכונית אמיתית באמצע השנה הבאה. מכונית זאת הושקה בתערוכת שנחאי בשנה שעברה, וכעת היא מגיעה הביתה.

     

    תשכחו מפרנקפורט תתרגלו למינכן

     

    קופרה תציג במינכן את המכונית החשמלית הראשונה של קבוצת סיאט – 'בורן', שאמורה להדגיש ערכים ספורטיביים גם בעידן הרכב החשמלי, עם הספקי מנוע שינועו בין 152 ל-233 כוחות סוס וטווח של כ-540 קילומטרים. המכונית הזאת מבוססת אמנם על ID 3 של פולסווגן אבל היא מעוצבת בסגנון של 'קופרה' ואמורה להיות הרבה יותר מרגשת מבחינת יכולות התנהגות.

     

    תשכחו מפרנקפורט תתרגלו למינכן

     

    מן הקצה האחר לחלוטין צפויה דאצ'יה הרומנית להציג את כלי הרכב שיחליף את 'לודג'י' המזדקנת במכונית מודרנית שבנויה על פלטפורמת CMF-B המודולרית של רנו-ניסאן. המכונית החדשה, שתציע שבעה מקומות ישיבה, תעוצב על הגבול שבין נושא אנשים (MPV) לקרוסאובר.

    ובחזרה לקיצוניות הפוכה: פורשה חשפה טיזר ראשון – תמונת תקריב של פנס – לדגם תצוגה חדש שאיתו היא "מביטה לעתיד" באמצעות דגם קונספט עתידי שלא מלווה, שלב זה, בפרטים נוספים. מה שכן, גם הטפח שנחשף – הפנס – מראה עיצוב ייחודי שטרם נראה באף פורשה קודמת. מבחר הדגמים הסדרתיים של פורשה צפוי להתעדכן עם קאיין טורבו GT מחודש ומחוזק עם 471 כוחות סוס ו-87 קג"מ, ועם מקאן מעודכן שקיבל מנועים חדשים ו"טכנולוגיה נוספת" שטיבה ייחשף בקרוב.

    רנו הציגה זה מכבר את אבות הטיפוס של מגאן E-Tech החשמלית, אשר מבוססת על הפלטפורמה החשמלית CMF-EV שאותה היא חולקת עם ניסאן אריה. ייתכן מאד שבתערוכת מינכן רנו תציג כבר את גרסת טרום הייצור של הקרוסאובר החשמלי הראשון שלה, שיתחרה בדגמים כמו סקודה אניאק וקיה אי-נירו ויונע באמצעות מנוע עם 215 כ"ס וטווח סביר של 450 קילומטרים.

     

    תשכחו מפרנקפורט תתרגלו למינכן

     

    פולקסווגן היא יצרנית הרכב המתקדמת ביותר מבחינת מספר הדגמים החשמליים הטהורים שלה, ובתערוכת מינכן היא תציג מהדורה ספורטיבית, ID 5 GTX של הקרוסאובר החשמלי הגדול ביותר שלה. מדובר אמנם עדיין באב טיפוס, אבל מכנית סדרתית שמבוססת עליו צפויה בקרוב והיא תהיה אחותם של אאודי Q4 E-tron ספורטבק ושל סקודה אניאק iV. גם היא תיוצר במפעל הייעודי לרכב חשמלי של פולקסווגן בזוויקאו, גרמניה, כבר בתחילת השנה הבאה.

    במקביל, פולקסווגן תשיק מהדורה אירופאית של 'טאיגו' – קרוסאובר קטן בתצורת קופה שמבוסס במידה רבה על טי-קרוס ועל 'פולו'. טאיגו (Taigo) כבר נמכר באופן סדרתי בדרום אמריקה תחת שם הדגם 'ניבוס', והגרסה האירופאית שלו תהיה כמעט זהה בכל דבר למעט ענייני תקינה. הקרוסאובר הקטן הזה מוצע רק עם הנעה קדמית ומנועי טורבו-בנזין תלת צילינדרים שמספקים בין 95 ל-110 כוחות סוס, ומנוע טורבו-בנזין ארבעה צילינדרי שמספק 150 סוסים.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.