• Ad
  • שוודיה: ניסוי לאוטוסטרדה חשמלית בסגנון אולד סקול

    המכשול המרכזי בדרך למעבר לתחבורה נטולת פליטות מזהמים נעוצה בקושי לספק אנרגיה זמינה למנועים החשמליים שיחליפו את מנועי הבעירה הפנימית. בשוודיה בוחנים בימים אלה פתרון פשוט ומעניין לבעיה
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    בזמן שנראה שמרבית יצרני הרכב עדיין לא באמת מצאו טכנולוגיה יעילה וזולה מספיק שתאפשר להחליף את מנועי הבעירה הפנימית העושים שימוש בדלק מזהם ביחידות הנעה נטולות פליטות, בשוודיה החל לאחרונה ניסוי ראשוני שיכול לספק לפחות פתרון חלקי, בסגנון "אולד סקול", לבעיה.

    כידוע, אין שום בעיה לייצר מנועים חשמליים יעילים בהרבה מכל מנוע בנזין או דיזל לכל סוג וגודל של כלי רכב והבעיה הייתה ונותרה האופן בו ניתן לספק למנוע שכזה מספיק אנרגיה זמינה לטווח מתקבל על הדעת.

    עוד ב-TheCar:
    האם אלתא מוטורס תהיה טסלה של האופנועים החשמליים?
    שלח לי רעש – החוק שיפר את השקט של כלי הרכב החשמליים
    חילופים במשקל כבד: מנכ"ל סקאניה עובר לוולוו

    בעוד שהפתרונות הקיימים בדמות סוללות נטענות מרשת החשמל או מערכת תא דלק ההופכת מימן לאנרגיה חשמלית יקרים ומסורבלים, כבר יותר מ-100 שנים נעשה ברחבי העולם שימוש די נרחב באנרגיה חשמלית לתחבורה של רכבות ואוטובוסים חשמליים עירוניים המקבלים אספקת חשמל זמינה באופן שוטף על ידי חיבור ישיר לזרם בעזרת צמד אלקטרודות גמישות הנוגעות בכבלי חשמל המתוחים מעל לתוואי הנסיעה.

    הניסוי השוודי שהחל לאחרונה בוחן את האפשרות של השימוש באותה טכנולוגיה ותיקה אשר תאפשר בקלות יחסית לצמצם לא מעט זיהום אוויר אותו פולטות משאיות כבדות הנעות על הכבישים המהירים.

    בשלב זה הניסוי כולל בסך הכל קטע כביש קצר באורך של 3.5 קילומטרים, אך אם התוצאות יהיו משכנועות בכוונת צוות הפיתוח של יצרנית המשאיות השבדית סקאניה וחברת הטכנולוגיה הגרמנית סימנס להרחיב את הניסוי בצורה משמעותית לקטע אוטוסטרדה באורך של 110 קילומטרים.
    scania-electric-highway-1_1035

    מאחר שבשום שלב לא צפויה יכולת ממשית לפרוס חיווט חשמלי מעל כל כביש, הרעיון הוא לעשות שימוש במשאיות היברידיות שיהיו מצוידות במנועים חשמליים וגם במנוע דיזל שיאפשר תנועה בכל כביש.
    על פי התוכנית, מערכת חיישנים תזהה מקומות בהם פרוסה התשתית ותחבר באופן אוטומטי את האלקטרודות המותקנות על גג המשאית לכבלים.
    בעת נסיעה בקטע כביש עם תשתית חשמלית מעל, המשאיות ינועו על כח חשמלי בלבד ובמקביל גם מערך הסוללות שלהן יטען ויאפשר הנעת כלאיים בשילוב עם מנוע הדיזל בכבישים רגילים.

    לטענת צוות הפיתוח שימוש בטכנולוגיה כזו יכול להוריד את צריכת האנרגיה ואת פליטת המזהמים הכוללת של כלי הרכב הכבדים שיהיו מצוידים בלא פחות ממחצית.
    עם זאת, כדי שתהפוך ליעילה מדובר בטכנולוגיה המצריכה פריסת תשתית לא מאוד אסטטית מעל לאלפי קילומטרים של כבישים.

    על אף שמדובר במהלך שיכער את הנוף וקשה להאמין שיהיה מקובל על פעילים סביבתיים רבים, בשלב טכנולוגי זה הוא נראה כמו הפתרון הריאלי ביותר להגיע ליעד של המדינה הצפונית לעבר לתחבורה נקיה מפליטת מזהמים עד שנת 2030.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.