• Ad
  • מחפשים רכב אספנות יפני? אתם לא חייבים להסתפק בסובארו DL או בקונטסה. ברחבי הרשת מוצעות בימים אלה למכירה כמה רודסטריות מעניינות מאוד
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    אם שופטים זאת באופן אובייקטיבי אין מנוס מלציין שמרבית המכוניות מתוצרת מותגים יפנים הן לא פורצות דרך טכנולוגית, לא כוללות עיצוב עוצר נשימה ולא מציגות תאי נוסעים המשדרים יוקרה נחשקת. עם זאת, הן זוכות לביקושים ערים, נהנות משמירת ערך גבוהה ובאופן כללי נחשבות לבחירה המתבקשת עבור מי שמחפש כלי תחבורה נטול בעיות והפתעות שיוביל אותו בנאמנות מנקודה א' ל-ב'.
    אך על אף שהסיבות שגורמות לחובבי רכב לבחור במכונית אספנות כזו או אחרת הן בדרך כלל שונות לחלוטין, בחירה ביפנית קלאסית ללא ספק תחסוך לאספן לא מעט התעסקויות עם חלודה שמשתלטת על כל פיסת פח, כשלים תכנונים ומכניים שרק מתעצמים עם השנים ותאי נוסעים מפוררים לחלוטין.
    הבעיה היא שאם לא בא לכם על סובארו ליאונה DL או על הינו קונטסה, כדי למצוא אקזמפלר מרגש ודובר יפנית יש להרחיק אל מעבר לים. יחד עם זאת, עד לסוף שנות ה-80' בכל רחבי הגלובוס היצע הדגמים מארץ השמש העולה היה ברובו מבאס למדי ואת הדגמים המעניינים שהיה ליצרנים היפנים להציע אפשר לספור על אצבעות שתי ידיים.

    עוד ב-TheCar:
    סברה ישראלית מוצעת למכירה בארצות הברית
    מבחן דרכים: מאזדה MX-5 מיאטה החדשה פוגשת את הדור המייסד
    ה-S2000 של הונדה חוזרת?

    ההונדה S800 שיוצר במחצית השניה של שנות ה-60' הוא ללא ספק דגם שכזה – מדובר ביורש של ה-S660 הקטנטנה ובאביו הרוחני של ה-S2000 האגדית.

    ה-S800 יוצר בגרסאות קופה ורודסטר והציג מימדים זערוריים, התנהגות חדה ומנוע 800 סמ"ק עצבני עם קו אדום ב-10,000 סל"ד.
    אמנם המנוע הפיק 70 כ"ס בלבד, אך 4 קרבורטורים ומשקל עצמי נמוך העניקו ל- S800 ביצועים מרשימים ביחס לתקופה.

    אקזמפלר שמור מאוד, משנת היצור 1967, החליף ידיים לפני מספר ימים בתמורה ל-22 אלף דולרים – בערך המחיר בו ניתן לקנות מאזדה מיאטה 2016 מהניילונים בארצות הברית.
    הרכב נרכש במקור בצרפת על ידי אזרח אמריקאי שהתגורר בעיר האורות. בשנת 1970 בעל הרכב חזר למולדתו והחליט לקחת עימו את היפנית המחוטבת ומאז הוא שמר עליה במצב מצוין בחניית ביתו.

    בשנים האחרונות בעל הרכב חלה ולא יכול היה להמשיך לדאוג לאהבה הישנה. לאחר שנפטר ההונדה הקטנה נגלתה כחלק מעזבונו ולמרות שבמשך תקופה ארוכה אף אחד לא דאג לה, לאחר טיפול לבלמים והחלפת שמנים היא הניעה בקלות. ניקיון יסודי חשף מרכב במצב מושלם נטול חלודה לחלוטין, עם צבע מקורי וניקלים בוהקים. גם תא הנוסעים נשמר במצב כמעט חדש וקשה להאמין שעברו קרוב ל-50 שנים מאז שיוצר.
    המצב המכני והחיצוני המרשים והמקוריות המוחלטת שלו אפשרו למוכרים לקבל סכום נאה של, כאמור, כמעט 22 אלף דולרים.

    מי שמחפש "מילפית יפנית" קצת יותר זמינה בכל המובנים לקשר אינטימי בהחלט יוכל למצוא את מבוקשו בדאטסון רודסטר, מכונית הספורט הדו מושבית הפתוחה מבית ניסאן שיוצרה בשנות ה-60' ושימשה השראה למשפחת ה-Z השרירנית.
    מעת לעת מתפרסמות ברשת מכירות של רודסטרים במחירים די שפויים ובימים אלה ניתן למצוא אונליין שתי יחידות מבציר מאוחר יחסית במחירים שווים לכל נפש.
    הראשון כולל מנוע 1,600 סמ"ק המפיק 135 כ"ס וגיר 4 הילוכים ועבר שיפוץ מסוים הכולל צביעה מחדש ברמה בינונית, שיפוץ חלקי של הקבינה ומנוע עם צמד קרבורטורים מבית SU שלטענת המוכר מתפקדים מצוין.
    המוכר שפרסם את הרכב ב"קרייגסליסט" במדינת מישיגן דורש על הרכב בסך הכל 2,000 דולר ועל פניו זה נראה יותר מדי טוב כדי היות נכון.

    הרודסטר השני של דאטסון משנת היצור 1969 הוא מגרסת ה-2.0 ליטרים הבכירה.
    בעזרת צמד מאיידים מבית סולקס, גרסה זו הפיקה לא פחות מ-150 כ"ס וצוידה בגיר 5 הילוכים נדיר מאוד באותם ימים. עם משקל עצמי של כ-950 ק"ג הביצועים היו די לוהטים ורבים, בהם גם שחקן הקולנוע ונהג המרוצים פול ניומן, התחרו וזכו להישגים לא מבוטלים על סיפונו. הרכב הספציפי המוצע למכירה בפלורידה ראה אמנם ימים טובים יותר, כולל צבע אדום דהוי וכרגע גם לא נוסע בגלל תקלה בקרבורטורים, אך עם זאת בהחלט נראה כבסיס מצוין לפרויקט.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    האמא של ה-S2000 והסבתא של ה-Z370 מחפשות בעלים אוהבים

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.