• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    אחד ממנועי הצמיחה החשובים של פיאט-קרייזלר הוא המותג קרייזלר, אשר אמור להכפיל את סך המכירות ולהתמודד ראש בראש מול פורד, טויוטה ויונדאי

    קרייזלר יהיה המותג המרכזי, המשפחתי, של קבוצת פיאט-קרייזלר בצפון אמריקה ויכפיל את מכירותיו עד לשנת 2018, ואילו תחת המותג דודג' לא ייוצרו עוד דגמים מתחרים בקרייזלר, והוא יתמחה בדגמים ספורטיביים וצעירים. אלה, בקצרה, החדשות החשובות ביותר שנוגעות ליצרן הרכב השלישי בגודלו בארה"ב, ולשוק האמריקני, כפי שהן נגזרות מתוכנית החומש שהציגה אתמול קבוצת פיאט-קרייזלר.

    המותג קרייזלר לא רק יכפיל את היקף המכירות שלו עד לשנת 2018 אלא גם יותר מאשר יכפיל את מספר הדגמים. כיום מציעה החברה שתי מכוניות נוסעים ומיניוואן, ועד לשנת 2018 היא תציע מכונית נוסעים נוספת, שני קרוס-אוברים, ומספר גרסאות היברידיות. מה שחשוב הרבה יותר הוא המיקוד: מעתה ואילך תגובש לקרייזלר זהות מותגית חדשה וברורה יותר, במטרה להתחרות במותגי המסה הגדולים, ובעיקר בפורד, שברולט, יונדאי, פולקסוואגן, טויוטה והונדה.

    הגדרת המיצוב של קרייזלר תהיה מותג "הזרם המרכזי" לצפון אמריקה, וכדי לאפשר לה להתחרות במותגים שנזכרו כאן היא תפתח ותשיק כבר בטווח המיידי שלושה דגמים חדשים: מכונית סדאן קטנה שתיקרא 100 ותהיה קטנה מן ה-200 החדשה, ושני קרוס-אוברים – בינוני וגדול. אל גרדנר, מנכ"ל קרייזלר, אמר אתמול שדגם ה-100 יושק בשנת 2016, שנה לאחר מכן יושק הקרוס-אובר הגדול, ובשנת 2018 יושק קרוס-אובר בינוני.

    שמים סוף לקניבליזציה
    חלק מן הצמיחה במכירות קרייזלר תהיה על-חשבון דודג', היות שפיאט-קרייזלר לא תייצר יותר את המיניוואן שלה תחת המותג דודג' גראנד קרוואן, והפסיקה את ייצורו של דודג' אוונג'ר – שהוא למעשה הגרסה של דודג' ל-200 של קרייזלר. בדרך זו תופסק המלחמה הפנימית בין המותגים.

    קרייזלר 'טאון אנד קאונטרי', בדור הבא שלו, יהיה המיניוואן היחיד של הקבוצה, כאשר יושק בשנת 2016, ולקוחות שיחפצו לרכוש מיניוואן מן הקבוצה יוכלו לבחור רק בו, וליתר דיוק בו, או בגרסת פלאג-אין היברידית חדשה שלו שתושק באותה שנה. גם הקרוס-אובר הגדול שתציע קרייזלר בשנת 2017 יקבל גרסת פלאג-אין היברידית. לקוחות ה'אוונג'ר', אם ישוכנעו להישאר בקבוצה, ייאלצו, כמו לקוחות הגראנד קרוואן, לנדוד מדודג' לקרייזלר.

    לפי תוכנית החומש שלה מקווה פיאט-קרייזלר להכפיל, ויותר, את מספר המכירות של המותג קרייזלר, מכ-350 אלף כיום ל-800 אלף בשנת 2018. במצגת של גרדנר הוא פילח את שוק הרכב לשמונה קטגוריות עיקריות: מכוניות נוסעים בגודל קומפקטי, בינוני וגדול (במושגים אמריקניים), מיניוואן (גדול), קרוס-אוברים בגודל בינוני וגדול, ג'יפים בעלי יכולת שטח, טנדרים, ומכוניות ספורט.

    למעט שלוש הקטגוריות האחרונות קרייזלר תהיה נוכחת בכל אחת מן הקטגוריות האלה עם דגם חדש, וכן עם שני דגמים היברידיים-נטענים, עד לסוף 2018, וכך תכסה כ-65% מהיקף המכירות של שוק הרכב הצפון אמריקני. נתח השוק של קרייזלר כיום בארה"ב הוא 11.4%, לעומת 15.9% של פורד ו-14.4 של טויוטה. אם תעמוד קרייזלר ביעדי תוכנית החומש היא אמורה לנשוף בעורפה של פורד ולהשיג נתח שוק של 15.8%.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    קרייזלר רוצה להיות פורד

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.