• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    פיאט-קרייזלר תשקיע 5 מיליארד אירו באלפא-רומיאו ותהפוך אותה למותג גלובלי. רוב הדגמים החדשים יגיעו לשוק רק ב-2016-2018

    אוהבי אלפא-רומיאו יכולים להתחיל לנשום: בתוך כשלוש וחצי שנים מהיום יציע מותג הספורט הנחשק של קבוצת פיאט-קרייזלר שמונה דגמים, רובם חדשים ובעלי הנעה אחורית. במסגרת הצגת תוכנית החומש של פיאט קרייזלר, אתמול, הבטיח סרג'יו מרקיונה, מנכ"ל פיאט-קרייזלר בכבודו ובעצמו, שמגוון דגמי אלפא-רומיאו יורחב משלושה כיום לשמונה עד לשנת 2018.

    כפי שהובטח בחודשים האחרונים, אלפא-רומיאו תציב על הכוונת שלה את ב.מ.וו, מרצדס ואאודי, ותנסה לבנות מכוניות שיתמודדו מולן בלי להשפיל מבט. לצורך כך מפתחת החברה מכוניות קלות ונחשקות, עם חמישה "ערכי ליבה": הן יהיו מתקדמות, בעלות מנועים חדשניים, עם חלוקת משקל אידאלית של 50-50, "סט פתרונות טכניים ייחודיים", יחס כוח למשקל "מוביל בפלח השוק", ואולי חשוב מכל – בעלות "עיצוב איטלקי ייחודי". חלק מן ההגדרות האלה אמנם נשמעות מעט א-מורפיות, ורק כאשר ננהג במכוניות אמיתיות אפשר יהיה להעריך האם המטרות הושגו, ובכל זאת אלה הבשורות הטובות ביותר ששמענו אודות אלפא-רומיאו מזה קרוב לשלושים שנים.

    מרקיונה הבטיח שכל המכוניות יהיו בעלות הנעה אחורית בלבד, או הנעה כפולה. המשמעות, לגבי המשפחה הראשונה של המכוניות, מרתקת: אלה יהיו מכוניות שפותחו במיוחד על-ידי או עבור אלפא רומיאו, ויוכלו לחלוק פלטפורמות רק עם מותג נוסף אחר של הקבוצה – דודג', או עם מותגי העל של הקבוצה – פרארי ומזראטי, או עם דגמים של יצרניות רכב אחרות.

    משפחת הדגמים האחרת, לעומת זאת, בעלת הנעה כפולה, יכולה להתבסס על פלטפורמות עממיות של פיאט או קרייזלר, ולאמץ את השיטה של אאודי, כלומר להוסיף להן גם הנעה אחורית (או להגיע מראש עם הנעה כפולה).

    עוד קצת סבלנות
    החדשות הפחות טובות הן שאלפא תוסיף לייסר אותנו לפחות למשך שנה וחצי נוספות: הדגמים החדשים שלה יושקו רק בשנת 2016 או אף מאוחר יותר, כלומר באחור של בין שנה לשנתיים ביחס להבטחות קודמות.

    בהמשך השנה הנוכחית תושק רק גרסת ספיידר פתוחה ל-4C. בשנה הבאה תושק (סוף סוף יש לומר) מחליפתה של אלפא 159 הקשישה, שתיקרא ג'וליה, ואילו ייצורן של מיטו ושל ג'ולייטה יופסק.

    בין השנים 2016-2018 יפתחו סוף סוף ארובות השמים ומבול הדגמים להם אנחנו מצפים יתחיל להגיע: שתי גרסאות של מכונית קומפקטית – סדאן והאצ'בק שיחליפו את ג'ולייטה ויתמודדו מול אאודי A3 ומתחרותיה, מכונית סדאן גדולה יותר מן הג'וליה שתהיה ככל הנראה הגרסה של אלפא למזראטי גיבלי, שני קרוס-אוברים שיהיו כנראה גרסאות אלפא לקרוס-אוברים של קרייזלר ודודג', ולבסוף תופיע גם מכונית ספורט מרתקת, ככל הנראה בסגנון של 4C אבל גדולה ויקרה יותר.

    חדשות טובות נוספות, אשר אושרו על-ידי מרקיונה, הן שמהנדסים של פרארי יסייעו בפיתוח כמה מן הדגמים החדשים של אלפא-רומיאו. עם זאת, מרקיונה לא ציין שום דבר אודות שיתוף פעולה בין אלפא לבין מאזדה, אשר כביכול אמורה הייתה לבנות לאלפא מכונית ספורט קטנה על בסיס MX-5 מיאטה העתידית. שתיקה זו עשויה לחזק דיווחים שפורסמו לאחרונה לפיהם פרוייקט זה נגנז.

    פיאט-קרייזלר תשקיע 5 מיליארד אירו באלפא-רומיאו, בין השאר בהרחבת רשת השיווק שלה בארה"ב, כלומר שסוף סוף, לאחר כמעט 30 שנים והרבה מאד "כמעטים" תשוב אלפא אל השוק האמריקני.

    כדי להבין עד כמה שאפתנית התוכנית של פיאט-קרייזלר לגבי אלפא-רומיאו אפשר להסתפק בנתון הבא: היקף הייצור של אלפא-רומיאו אמור לגדול פי יותר מחמישה – מ-75,000 מכוניות בשנה בסיכום 2013, עד ל-400 אלף מכוניות בשנת 2018.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    שמונה דגמים חדשים לאלפא-רומיאו בתוך שלוש וחצי שנים

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.