• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    לאחר שהשלימה את רכישת מלוא הבעלות בקבוצת קרייזלר הציגה אתמול קבוצת פיאט את החזון האסטרטגי לכל מותגיה

    סרג'יו מרקיונה, מנכ"ל קבוצת פיאט-קרייזלר, הציג אתמול במישיגן, ארה"ב, את תוכנית החומש האסטרטגית לקבוצה המאוחדת, כארבעה חודשים לאחר השלמת רכישת מלוא הבעלות של פיאט ביצרן הרכב האמריקני השלישי בגודלו.

    במרכז תוכנית החומש עומדות השקה מחדש של אלפא-רומיאו והגדלת היקפי הייצור והמכירות של המותג ג'יפ פי שלושה – תוך כדי הפיכת שני מותגים אלה למותגים גלובליים. לא פחות חשובה הכוונה להכפיל את היקף הייצור והמכירות של קרייזלר, ומחיקת התחרות הפנימית בינה לבין דודג' תוך כדי מיתוג מחדש של דודג', קרייזלר וגם של פיאט.

    הצגת התוכנית נערכה במרתון בן עשר שעות שבו השתתפה כל צמרת הניהול של פיאט-קרייזלר, וזאת במסגרת "יום משקיעים" שנועד לעורר עניין בחברה המאוחדת בעקבות הפיכתה למסגרת משפטית חדשה שנקראת FCA – פיאט קרייזלר אוטומובילס.
    בפיאט-קרייזלר אמנם טוענים שאין בכוונתם להנפיק בשלב זה מניות חדשות, אבל רישום המניות הנוכחיות של החברה צפוי לעבור באוקטובר הקרוב מן הבורסה האיטלקית לבורסה של ניו-יורק.

    בינתיים גם לא פורסמה הדרך שבה מתכננים אנשי פיאט-קרייזלר לממן את התוכנית המאד שאפתנית שלה, במסגרתה לא רק יושקעו 48 מיליארד אירו בכל חלקי החברה אלא גם אמור להימחק חוב נקי נוכחי של קרוב לעשרה מיליארד אירו.

    מעבר לרצון להעלות את ערך המניה וככל הנראה גם לעורר עניין בהנפקת עתידית של אגרות חוב, הצגת התוכנית נועדה להציג לאיגודי העובדים ולרשתות הסוכנים את החזון של מרקיונה וצוותו, ואת הכלים שבאמצעותם יוכלו להתמודד בשוק בשנים הבאות.

    פיאט רכשה גרעין בעלות ראשון בקרייזלר לפני ארבע וחצי שנים, לאחר שהממשל האמריקני פרש את חסותו על קרייזלר שפשטה רגל, והציל אותה מסגירה.
    מאז התמידה פיאט ברכש חלקי החברה הנותרים אשר הוצעו למכירה, עד שהשלימה ב-1 בינואר השנה את רכש מלוא הבעלות.

    תוכנית ראשונה לעתיד החברה המאוחדת הוצגה על-ידי מרקיונה וצוותו בנובמבר 2009, ולא מומשה במלואה עד היום, אולם בתום ארבע וחצי שנות עבודה משותפת אפשר להניח שהתוכנית שהוצגה אתמול מבוססת על היכרות יותר ריאלית של כלל הפעילות של החברה ככלל ומותגיה השונים בפרט. בנוסף, פיאט השתמשה ברווחי קרייזלר כדי להחזיר לממשלות ארה"ב וקנדה את ההלוואות שנטלה מהן לצורך הרכישה, וזאת שש שנים לפני המועד המתוכנן להשלמת ההחזר.

    מכוונים למרכז השוק
    יעדיה הסופיים של תוכנית החומש של פיאט-קרייזלר מרשימים בכל קנה מידה. אנליסטים של תעשיית הרכב טוענים שגם אם רק מחצית או שני שליש מן היעדים האלה יושגו עדיין מדובר בזינוק משמעותי וחשוב לקבוצה שמדורגת כיום שביעית בתעשיית הרכב העולמית.

    בשנת 2018 מתכננת הקבוצה לייצר 7 מיליון כלי רכב (לשם השוואה, קבוצות טויוטה ופולקסוואגן סיכמו את 2013 עם ייצור ומכירות של כעשרה מיליון כלי רכב כל אחת), כלומר גידול של כמעט 60% יחסית להיקפי הייצור שלה בסיכום השנה שעברה. הרווח הנקי של החברה המאוחדת אמור גם הוא לגדול בשיעור דומה, כ-52%, ומדובר בגידול שנתי צפוי של כ-10% בהיקפי הייצור, ו-9% ברווח.

    מנועי הצמיחה החשובים ביותר שמוצגים בתוכנית החומש הם השוק האמריקני, בו אמור נתח השוק של החברה לגדול מ-11.4% כיום ל-15.8% בשנת 2018 ולהוסיף מיליון מכירות נוספות, השוק הסיני, שבו אמורה ג'יפ להתחיל לייצר בקרוב ומכירות הקבוצה אמורות לגדול ב-900 אלף יחידות, והשווקים במדינות דרום אמריקה.
    בנאום הפתיחה שלו הבטיח סרג'יו מרקיונה: "היום זהו הרבה יותר מאשר פרק חדש. אנחנו כותבים ספר שלם חדש".

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    יום העצמאות של פיאט-קרייזלר

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.