• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    איגוד יבואני הרכב שילם עד כה כ-6 מיליון דולר לקמפיין תקשורתי שנועד לעודד בעלי רכב להחליף מאות אלפי כריות-אוויר קטלניות מתוצרת טקאטה אשר מותקנות במכוניות. בנוסף לקמפיין הוקם אתר אינטרנט ייעודי שמאפשר לכלל בעלי הרכב לדעת אם כריות כאלה מותקנות במכוניות שלהם, או לא. כל זה לא קרה כמובן בישראל, היות שבמבחן התוצאה חיי אדם של ישראלים פחות נחשבים בעיניי אנשי משרד התחבורה שלנו, אלא באוסטרליה.

     

     

    מאז השקת האתר, לפני כחודש, ביקרו בו כבר 1.2 מיליון בעלי רכב, ואחד מכל תשעה מבקרים גילה שעליו להגיע למוסך מורשה ולהחליף את כרית-האוויר של הנהג או של הנוסע, או את שתיהן. האתר, www.ismyairbagsafe.com.au, הושק באוסטרליה ב -29 ביוני, וקודם ברשתות החברתיות ובגוגל – והכל במימון הפדרציה הפדרלית של תעשיות הרכב (FCAI) – אשר מאגדת את שתי יצרניות הרכב המקומיות ואת כלל יבואני המכוניות והאופנועים למדינה.

    על-פי ההערכות נמכרו באוסטרליה יותר מ-3 מיליון כלי רכב של 23 מותגים שונים שבהם נדרשת החלפת כרית-אוויר, לנוכח החשש שבעת פתיחתה יתפוצץ מיכל האחסנה של חומר הנפץ, ויתיז סילון קטלני של רסיסי מתכת אל עבר הנהג או הנוסע שלצידו. מבין אלה הוחלפו כבר כריות בכ-1.4 מיליון כלי רכב, אולם במקביל ידוע גם על מותו של אדם אחד ועל פציעתם של אחרים כתוצאה מכריות תקולות אלה. בעולם ידוע על לפחות 24 בני אדם בנסיבות כאלה.
    ככל הידוע למשרד התחבורה האוסטרלי, על כבישי המדינה (שבה חיים בסך הכל כ-20 מיליון אזרחים) נמצאות כיום כ-19,500 מכוניות שבהן מותקנות כריות-אוויר מסוג "אלפא", שבהן קיים סיכון גבוה במיוחד, של כ-50%, להתפוצצות קטלנית.

    "הקמפיין תוכנן במיוחד כדי להעלות את המודעות הציבורית לנושא זה ולהניע את בעלי הרכב להשתמש בכלי האינטרנטי שלנו כדי לספק תשובה מהירה וקלה", צוטט בהודעה לעיתונות טוני וובר, מנכ"ל הפדרציה.

     

     

    בניגוד למשרד התחבורה האוסטרלי, אשר פועל באופן אקטיבי כדי ליידע את האזרחים ולבצע את הקריאות לתיקון במהירות וביעילות, משרד התחבורה הישראלי נוקט גישה פאסיבית לחלוטין בכל הנוגע לקריאות לתיקון בכלל, ובפרשת טקאטה בפרט. אנשי משרד התחבורה שלנו ממתינים לקבל דיווח מיבואני הרכב, שבעצמם נסמכים על דיווחי יצרניות הרכב, ורק לאחר מכן מבצעים קריאה לתיקון.

    לקריאה נוספת: עשרות אלפי ישראלים בסכנת מוות, משרד התחבורה מתעלם

    ככל שאפשר להבין מן התגובות המתחמקות של דובר משרד התחבורה הישראלי – אנשי אגף הרכב לא ביצעו אף פעולה אקטיבית מול יצרניות הרכב, ואין להם כל מושג אודות ההבדל בין כריות-אוויר מסוג "אלפא", שהן המסוכנות ביותר, לבין כל האחרות. במשרד התחבורה הישראלי גם לא התאמצו לגלות באילו מכוניות ישראליות – בין אם כאלה שיובאו ביבוא סדיר ובין אם באלה שיובאו ביבוא מקביל או אישי – מותקנות כריות קטלניות כאלה.

    לקריאה נוספת: סליחה ששאלנו: משרד התחבורה לא יודע מתי תמותו

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    פרשת טקאטה: איגוד יבואני הרכב העלה קמפיין ב-6 מיליון דולר

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.