• Ad
  • פולקסווגן גולף דור 8: תיבות רובוטיות ותגבור 48V כסטנדרט

    הדור השמיני של הדגם המיתולוגי של פולקסווגן נאבק בשוק מצטמצם והולך. הפתרון: עיצוב חיצוני קלאסי שמכסה מוצר טכנולוגי מתקדם.
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    בהמשך החודש צפויה פולקסווגן להשיק את הדגם שנחשב בעבר לחשוב ביותר במגוון הדגמים שלה: גולף חדשה. אלא שהדור השמיני של מכונית ההאצ'בק הפופולרית ביותר באירופה מושק בעידן שבו פלח השוק החשוב הזה מתכווץ במהירות, ורבים מלקוחותיו המסורתיים נוטשים כדי לרכוש לעצמם קרוסאוברים אופנתיים.

     

    אנשי פולקסווגן לא יוותרו כל כך מהר על המוצר האייקוני שלהם, וגם לא על הובלת פלח השוק. התשובה שלהם תהיה המכונית המתוחכמת ביותר מבחינה טכנולוגית בתולדות הדגם. בתור התחלה, כל המנועים שיוצעו בשלב ההשקה יצוידו כסטנדרט בתיבות אוטומטיות רובוטיות, ובמערכת היברידית קלה מסוג 48 וולט. נדגיש: מדובר במנועי "הלחם והחמאה" – מנוע הטורבו-בנזין התלת צילינדרי בנפח 1.0 ליטר והמנוע הארבעה צילינדרי בנפח 1.5 ליטר.

    הסיבה המרכזית שמובילה את פולקסווגן לוותר בשלב ראשון על גרסאות מנוע זולות, ואולי גם על תיבות הילוכים ידניות, היא לא רק רצון ליצור לגולף תדמית מתקדמת טכנולוגית (זאת מן הסתם תהיה תוצאת הלוואי של המהלך), אלא דרישות תקינת זיהום האוויר המחמירות והולכות באירופה, אשר מאלצות אותה להציע דגמים חסכוניים בפליטות דו-תחמוצת הפחמן.
    מנועי הדיזל אמנם לא יקבלו את המערכת ההיברידית הקלה בשלב זה, אלה צפויים לכלול מערכת לטיהור חלקיקים ותחמוצות חנקן שעושה אותם יקרים מידי, אבל מנוע ה-2.0 ליטר שודרג מאד והוא קל יותר, מחובר אל מגדש טורבו חדש ויעיל יותר, ותפוקת הכח (מומנט) שלו הועלתה ב-9%.

    פולקסווגן תהיה יצרנית המסה הראשונה שהופכת את מערכת ה-48V למערכת סטנדרטית בדגם מרכזי ופופולרי, ולטענת אנשי מחלקת ההנדסה שלהם מדובר במערכת שכל מי שמשתמש בה יאהב מאד – ראשית לכל מכיוון שהיא פוטרת אותנו מן העונש של מערכות כיבוי והתנעה מנג'סות. לדבריהם, מערכת 48V מכבה ומפעילה את מנוע הבעירה הפנימית באופן כמעט לא מורגש, ומאפשרת לכבות אותו גם במהלך נסיעה – למשל בעת נהיגה במורד או כאשר לא נדרש כח מנוע, ולהתניע אותו מחדש במהירות ברגע שהנהג נוגע בדוושת התאוצה.
    במקביל לגרסאות הבנזין והדיזל פולקסווגן תציע עם גולף גם את הגרסאות המוכרות של מערכת היברידית-נטענת, ובכלל זה גם גרסה מחוזקת שתפיק יותר מ-240 כ"ס, כלומר סדרי גודל של גולף GTI.

    גולף היא המכונית הראשונה שמבוססת על הדור השני של פלטפורמת MQB המודולרית, שהיא הפלטפורמה העיקרית של הקבוצה כיום, והיא תוצע עם מערכת מתלים אדפטיביים ושיפור משמעותי – כך מבטיחים הגרמנים – של תחושת ההיגוי. העיצוב החיצוני של המכונית – כמנו בכל אחד משבעת הדורות הקודמים, יציג אבולוציה לדור הנוכחי, כלומר שלא תהיה כאן קפיצת מדרגה או חריגה משמעותית אלא שינוי רגוע ביחס למוכר לנו כיום.

     

     

    לעומת זאת – עיצוב הפנים של המכונית, ממש כמו של ID3 החשמלית, שונה באופן משמעותי, אפילו דרמטי. כפי שכבר חשפנו כאן בעבר, עיצוב תא הנוסעים, ובעיקר סביבת הנהג של גולף דור 8 נראים מתקדמים ומאד מודרניים. רוב השעונים, המתגים והמנופים המוכרים לנו פינו מקום לעיצוב מינימליסטי ונקי, עם שני מסכי 10 אינטש גדולים, מערכת הפעלה קולית, ומעט מאד כפתורים מסביב.

    הדור השמיני של גולף עובר כעת את הליטושים האחרונים לקראת השקתו הרשמית, ותחילת המכירה שלו באירופה צפויה כבר לקראת סוף השנה. אלינו צפויה המכונית הזאת להגיע במחצית הראשונה של 2020.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.