• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    יצרנית המכוניות הצ'כית 'סקודה' עשתה היסטוריה בישראל: בערב מושקע, "מתוקתק" ומרגש – לפחות בעיניים ישראליות, חשפה אמש סקודה את המכונית השנייה בחשיבותה מבחינתה, 'סקאלה' החדשה, בבכורה עולמית ראשונה מסוגה בישראל.

     

     

    ברמה המקומית מדובר באירוע היסטורי היות שזאת הפעם הראשונה אי פעם שבה יצרנית רכב בוחרת בישראל – מדינה שלא מככבת באופן שגרתי במרכז הקונצנזוס העולמי – כזירה לחשיפה בינלאומית של מכונית חשובה ומרכזית במגוון הדגמים שלה. לא פחות חשוב: האומץ של קברניטי סקודה לבחור בישראל ולסכן בתוך כדי כך אינטרסים כלכליים של החברה במדינות שעויינות אותנו, אשר עלולים להיפגע בגלל חורשי רעתנו – ראוי להערכה ואף להערצה.

    לאירוע, שעל הכוונה לקיים אותו דיווחנו כאן בסוף אוקטובר, הגיעו כ-300 עיתונאי רכב מ-22 מדינות שונות מרחבי העולם – מפורטוגל ועד להודו, וכן כ-150 מאנשי סקודה, כולל המנהלים הבכירים ביותר בארגון.
    סיבה נוספת, ואולי הרבה יותר חשובה, להתרגש ולהתפעל מן האירוע הזה היא ההסבר, לפחות במשתמע, שסיפקו אנשי סקודה לאורחים שלהם לגבי הבחירה בישראל כזירת החשיפה העולמית. במהלך טקס הגלילה של המכונית נאם מנכ"ל סקודה, ברנרד מאייר, והילל ושיבח את החדשנות הישראלית, את אווירת היזמות, הלימוד והמחקר במדינה בת 8 מיליון התושבים, ואת ההישגים הטכנולוגיים והמדעיים של אזרחי המדינה ומוסדותיה.

     

     

    לאורך נאומו יצר מאייר מספר רב של הקשרים בין הטענה לפיה סקודה מתאמצת להוביל את תעשיית הרכב מבחינה טכנולוגית לבין היחסים שהיא רוקמת עם תעשיית האוטוטק הישראלית, ובפרט עם 13 חברות סטארט-אפ מקומיות שאיתן היא כבר קשורה, במטרה ליישם את הטכנולוגיות החדשות ביותר בעולם במכוניות שלה.
    סרטון החשיפה של המכונית, אשר הופק לטובת האירוע, סוקר, ובתוך כדי כך מפאר ומאדיר באופן שמגמד את סרטי התדמית שמפיק משרד החוץ הישראלי, גם את תעשיית האוטוטק הישראלית וגם את שיתוף הפעולה הספציפי של סקודה עם התעשייה הישראלית המתפתחת הזאת.

    תיעוד מלא של כל מהלך החשיפה של המכונית מצורף כאן.

     

     

    נוסף לאורחי סקודה מחו"ל נכחו באירוע שר התחבורה ישראל כץ ובכירי המשרד, וכן כל קברניטי חברת צ'מפיון מוטורס, יבואנית קבוצת פולקסווגן, ובכללה גם סקודה, לישראל.

     

     

    סקאלה עצמה היא המכונית הראשונה בקבוצת פולקסווגן שבה מוצג דור חדש של ממשק משתמש שמבוסס על מסכים ומקושר באופן קבוע אל מוקד להזרמת עדכוני תוכנה תמידיים.

    מאייר, בנאומו, רמז גם על השיבוש היחיד בהשקה החשובה הזאת, כאשר אמר ש"אנחנו לא יכולים, עדיין, לשלוט במזג האוויר – דבר שאולי יהיה אפשרי בעתיד". ואכן, במקביל לשמחה העצומה שלנו על כמויות הגשם הרבות שירדו בישראל החל מיום רביעי אי אפשר שלא להצטער עבור 450 האורחים של סקודה על-כך שהגשם "תוזמן" דווקא למשך הזמן המאד מצומצם שרובם ביקרו בישראל (יומיים ברוטו, ובהם לילה אחד במלון 'הילטון' בתל-אביב'). מאייר, לאחר שציטט אמרות חיוביות אודות חשיבות הגשם באנגלית ובגרמנית, התאמץ לומר בעברית את צמד המילים "גשמי ברכה" – ואכן זהו גשם שמאד נחוץ לנו.

    צריך לקוות שלאורחי סקודה, ובהם גם מי שיכולים להפיץ ידע ומידע אודות ההישגים והדברים הטובים שבהם התברכנו, יהיו הזדמנויות נוספות לבקר בישראל במזג אוויר מסביר פנים.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    על סקאלה אחרת: סקודה עושה כבוד לישראל

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.