• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    ערב החשיפה הרשמית של סקודה סקאלה החדשה היה ההזדמנות הראשונה מבחינתנו לגעת במכונית עצמה, לשבת בתוכה, ולבחון באיזו מידה סקודה נאמנה להבטחות שלה לגבי המוצר. להלן הרשמים מן ההשקה.

     

     

    סקאלה בנויה על הגרסה הקטנה של פלטפורמת MQB, זו שמשמשת את סיאט איביזה ואת ארונה למשל, אבל הממדים שלה גדולים בהרבה ומכניסים אותה לקטגוריית גולף. במילים אחרות, סקודה משתמשת בפלטפורמה מוקטנת של גולף, ואז מגדילה אותה. מבולבלים? אין צורך. נסביר שוב. לסקודה יש מכונית קומפקטית שמבוססת על פלטפורמת MQB וזאת אוקטביה, וכעת היא מחליפה את 'ראפיד', מכונית שמבחינת הגודל שלה הייתה למעשה פאביה מוארכת, במכונית מוקטנת, מוארכת, מורחבת ומוגדלת שמבחינת הממדים שלה דומה מאד לגולף.

    במציאות, ולא בתמונות, המכונית הסדרתית נראית כמו פרשנות מעודנת ופחות נועזת לקונספט RS שהוצג בתערוכת פריז האחרונה. פנסי החזית, שמעוצבים בתצורה משולשת, משתלבים היטב בצידי השבכה הרחבה בפסים האנכים שלקוחים מן העיצוב המשפחתי של סקודה. הצללית של המכונית מזכירה את זו של ראפיד ספייסבק, שאותה היא כאמור מחליפה, אבל עם קווים מלוטשים יותר. ירושה נוספת מספייסבק היא חלון אחורי שמשתלב בדלת האחורית, והצבע השחור שלו משתלב עם הגג הפנורמי הגדול של המכונית.

    לצורך ההשקה הביאה סקודה מכוניות בצבעים ססגוניים – כחול אדום וירוק, ואלה מסייעים לעיצוב שלה להיראות מודרני ועדכני, ודאי יחסית לכל מכוניות התקציב שמולן היא מתמודת.

     

     

    תא הנוסעים, על אף כמה חלקים שבנויים מפלסטיק פשוט, לא משדר תחושה של "מכונית תקציב", אלא להיפך. ראשית, עם סקאלה משיקה סקודה את תפישת עיצוב הפנים החדשה שלה, שבה הצג הגדול של מערכת המולטימדיה מותקן באופן "צף" מעל ללוח המכשירים, ודוחף את פתחי המיזוג המרכזיים לקומה התחתונה.

    השדרוג באיכות החומרים, לעומת ראפיד, מוחשי מאד, ועל אף שלא מדוב ברמת ההגשה של אוקטביה הפער הצטמצם מאד. לתחושת האיכות תרמה העובדה שהמכוניות שהוצגו הן ברמת האבזור הגבוהה ביותר שבה משמש מסך תצוגה דיגיטלי כלוח מחוונים, המושבים ספורטיבים ומרופדים בריפוד עור ואלקנטרה, וכך גם מדופנות דפנות הדלתות. גם הגג הפאנורמי עצום בגודלו ובהחלט מרשים.

    יחסית למכוניות קומפקטיות זאת מכונית גדולה שאורכה 436 ס"מ ואורך בסיס הגלגלים שלה 265 ס"מ. במילים אחרות, סקאלה ארוכה מ'גולף' ב-10 ס"מ ובסיס הגלגלים שלה גדול בסנטימטר אחד.

    לא פחות חשוב, בשונה מראפיד, וממשפחתיות שמבוססות על פלטפורמת סופרמיני כמו פיג'ו 301, סקלה היא מכונית רחבה למדי (179 ס"מ) ולכן גם הפרופורציות שלה נראות נכונות. כאשר מתיישבים בתוך המכונית, מלפנים ומאחור, מתגלה מרחב פנים נדיב למדי, שלא נופל מרוב המכוניות המשפחתיות הקומפקטיות המודרניות, והבונוס הוא תא מטען מרשים בנפח של 467 ליטר.

     

    סקאלה תוצע בעולם עם מבחר של חמישה מנועים: שלושה מנועי טורבו-בנזין, מנוע טורבו-דיזל אחד, ומנוע בנזין שניזון מגז טבעי. מנוע הבנזין הבסיסי הוא ה-1.0 ליטר טורבו התלת-צילינדרי שמספק 95 ו-115 כ"ס, והמנוע הגדול והחזק יותר הוא ה-1.5 ליטר טורבו שמספק של 150 כ"ס. שני המנועים החזקים הם הרלוונטיים יותר עבורנו, ושניהם מוצעים גם עם תיבת הילוכים בעלת מצמד כפול ושבעה יחסי העברה. מנוע הדיזל ממותאם לתקני זיהום האוויר המחמירים ביותר כיום, ולצורך זה הוא צורך אוריאה.

    במטרה לעמוד בדרישות הבטיחות ולקבל תוצאה טובה במבחני Euro-NCAP, ובשונה ממכוניות תקציב אחרות, סקודה לא קיצרה דרך בתחום הבטיחות והמכונית מוצעת עם אופציה ל-9 כריות אוויר, מערכת התרעה על עצמים בשטחים מתים בכל היקף המכונית, התראה מפני תנועה חוצה מאחור ובקרת שיוט אדפטיבית שפועלת עד למהירות של 210 קמ"ש. מערכות בלימת חירום אוטונומית והתרעה על סטייה מנתיב הנסיעה הן מערכות  סטנדרטיות.

    אופציות נוספות כוללות תאורת LED מלאה בחזית, פתיחה חשמלית לדלת תא המטען ואפילו וו גרירה מקורי הנשלף חשמלית.

    הרושם הראשון מהמכונית הוא שהיא מציעה תנוחת נהיגה נוחה, מרחב פנימי מפתיע לטובה מאחור, תא מטען שימושי מאד, וסביבת נהג מכבדת מאד. בעיקר יוצאים דופן לטובה ממשק המשתמש על גבי צג המולטימדיה, באיכות HD ועם תפריטים נוחים לשימוש ואיורים ממש נאים של מצבי הנסיעה השונים.

    סקאלה תעלה על כבישי ישראל במחצית 2019, ועד אז נדע בדיוק כיצד היא ממוצבת מבחינת המחיר שלה. נושא לא פחות מעניין הוא אם סקודה, החיבור שלה לצ'מפיון מוטורס (יבואנית קבוצת פולקסווגן), או חיבור אל חברת הי-טק או דיגיטל ישראלית אחרת – ינצלו את יכטולת התקשורת המובנית של המערכת הזאת כדי להשיק סדרת שירותים מבוססי אינטרנט חדשה – החל ממערכת ניווט, אולי מבוססת 'וויז', וכלה ביישומים אינטרנטיים אחרים, למשל רדיו אינטרנטי, התממשקות עם אפליקציות חברתיות או חיבור קבוע למוסך.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    סקודה סקאלה: מחוברת למשפחה

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.