• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

     

    הרכב החשמלי הטהור הראשון של סקודה על בסיס פלטפורמת MEB של קבוצת פולקסווגן, נחשף אמש בפראג בירת צ'כיה.

     

     

    בשונה מפולקסווגן, שבחרה להשיק מכונית נוסעים בתצורת האצ'בק אשר מתמודדת מול גולף, כדגם החשמלי הראשון שלה על אותה הפלטפורמה – סקודה נכנסת ישר לעניינים ואל הזירה הרותחת ביותר בעולם כיום. המכונית החשמלית הטהורה הראשונה שלה היא קרוסאובר אופנתי, שממוקם, מבחינת גודלו בין קארוק לבין קודיאק. אורכו של אניאק 465 סנטימטרים, רוחבו כ-188 סנטימטרים, גובהו 161 סנטימטרים ואורך בסיס הגלגלים שלו 276.5 סנטימטרים, כלומר שהוא מעט יותר גדול מאוקטביה, גדול משמעותית מקיה e-Niro, וקטן מעט מקודיאק. עם זאת, אנשי סקודה מבטיחים שמבחינת מרחב הפנים שלו הוא מרווח באופן זהה לגרסת השבעה מושבים של קודיאק.

     

    בתצורה הטבעית שלו אניאק החשמלי הוא כלי רכב עם הנעה אחורית, עם טווח נסיעה מרבי של 510 קילומטרים, וסקודה מציעה שלוש גרסאות כאלה ועוד שתי גרסאות עם הנעה לכל ארבעת הגלגלים. הגרסה הבסיסית, שנקראת 50 iV, מספקת 109 קילוואט של הספק וכ-23 קג"מ של מומנט, וטווח הנסיעה שלה הוא 340 קילומטרים בין טעינות. גרסה זאת מזנקת מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 11.4 שניות.

    הגרסה הבאה, 60 iV, מספקת 132 קילוואט של הספק, 32 קג"מ של מומנט, טווח נסיעה של 390 קילומטרים בין טעינות וזינוק מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 8.7 שניות. מי שמבקש לעצמו את הגרסה עם טווח הנסיעה הארוך ביותר, 510 קילומטרים במקרה של אניאק, יבחר ב-80 iV עם מנוע שמספק 150 קילוואט ומומנט של 32 קג"מ, עם זינוק די דומה לגרסת ה-60 (8.5 שניות). בין שתי גרסאות ההנעה הכפולה אפשר להתלבט בין 80x iV שמספקת 195 קילוואט, 44 קג"מ וזינוק ל-100 קמ"ש תוך 6.9 שניות, אבל אז יש להתפשר על טווח נסיעה של 460 קילומטר בין טעינות, ואילו מי שאצה לו הדרך ורוצה את הכלי החזק ביותר יבחר ב-RS iv עם 225 קילוואט, 48 קג"מ ו-6.2 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש. טווח הנסיעה, במקרה זה, לא נפגע ונותר 460 קילומטרים.

     

     

    סקודה אפיינה ובנתה שלוש גרסאות שונות לעמדת טעינה ביתית, והכלי עצמו מצויד גם בכבל לטעינה מהירה עבור עמדות טעינה ציבוריות. את הסוללה הגדולה אפשר לטעון בטעינה מהירה, שבוודאי לא מוסיפה לה חיים, תוך תוך 38 דקות בלבד, ואילו טעינה בעמדה הביתית, בהספק של 11 קילוואט, אורכת בין שש לשמונה שעות, בהתאם לגודל הסוללה. בנוסף, לאניאק יש גם מטען אוניברסלי מיוחד שמתאים לכל שקעי הטעינה המקובלים.

    עיצוב צ'כי קלאסי

    סקודה בחרה, בצדק, לעצב את אניאק כמו קרוסאובר קונבנציונלי גם בעיצובו החיצוני וגם בעיצוב תא הנוסעים וסביבת הנהג, וזה עשוי להפוך את המעבר בין מכונית הנעה קונבנציונלית לקרוסאובר חשמלי לטבעי מאד, כזה שלא דורש הסתגלות. מאמצים מוקדמים, לעומת זאת, ומדובר ב-1,895 הקונים הראשונים של כלי הרכב החשמלי הזה, יקבלו את "גרסת המייסדים", שהיא גרסת אבזור מוגבלת שממותגת באופן מיוחד ומאובזרת בנדיבות (ומספר היחידות מציין את שנת הייסוד של סקודה). עיצובו החיצוני של אניאק כולל את כל מאפייני העיצוב המוכרים של סקודה בימינו ובכלל זה אומר גם אופציה לתאורה אחורית עם אנימציה, פנסי LED קדמיים ואחוריים, וקווי מתאר מחודדים. עם זאת, פרצופו של אניאק מדגיש באופן נחרץ את שיוכו לעולם החשמלי.

     

     

    סקודה מיישמת את פילוסופיית "Simply Clever" שלה באופן ייחודי לכלי רכב חשמליים, וכרגיל מציעה דברים אלמנטריים שמוציאים את כל המתחרים שלהם לא טוב. אחרי הכל, איך אף יצרנית רכב שמייצרת ומוכרת רכב חשמלי לא חשבה עד היום להתקין בו מתקן לניקוי כבל הטעינה, מכסה מגן לשקע הטעינה או אפילו תא ייעודי לכבל טעינה מתחת לרצפת תא המטען (כפי שסקודה מציעה)? פתרונות שימושיים נוספים כוללים תאי אחסון גדולים בתוך תא הנוסעים.

     

     

    עיצוב הפנים של אניאק, כך מצהירים הצ'כים, שורטט "בהשראת סביבות מגורים מודרניות", תוך שימוש בחומרים טבעיים, מעובדים בר-קיימא וממוחזרים. סקודה לא הגדירה רמות אבזור, אלא בחרה להציע "בחירות עיצוביות": חבילות פנים מותאמות שזמינות בכל תצורות ההנעה והסוללות. לוח המחוונים נשלט על ידי מסך מגע מרכזי בגודל 13.0 אינטש, ומול הנהג מופיעים נתוני הנהיגה על מסך בגודל 5.3 אינטש עם ארבע תצוגות שונות.

    סקודה אניאק מיוצר במפעל הראשי והעיקרי של סקודה בעיר מלאדה בולסלאב, וזה כרגע מפעל הייצור השני בעולם שמייצר כלי רכב חשמליים על בסיס פלטפורממת MEB של פולקסווגן אחרי המפעל של פולקסווגן בגרמניה.

    The post סקודה חשפה את אניאק: הרכב החשמלי המודרני הראשון שלה appeared first on The move.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    סקודה חשפה את אניאק: הרכב החשמלי המודרני הראשון שלה

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.