• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    הלחץ של ועדת הכלכלה והתקשורת עושה את שלו: משרד התחבורה צפוי להחזיר לפיקוח את מחירי העמדת רכב למבחן מעשי, צפויים לרדת מ-500 ל-200-300 ש"ח

    לפני מספר שנים ביטל משרד התחבורה את הפיקוח על מחיר ההעמדה של מכונית למבחן רישוי מעשי – כלומר את המחיר המרבי שמותר למורה נהיגה לגבות מתלמידו בעת שהוא נבחן.

    מאז זינק הסכום שאותו גובים מורי הנהיגה מתלמידיהם במאות אחוזים, עד שהגיע לכ-400-500 שח למבחן אשר אורך בדרך-כלל כעשרים דקות. לשם השוואה, שכירת מכונית שכורה ליום שלם עולה כיום לא יותר מ-200 ש"ח, ולעיתים רק 100 ש"ח.

    אמנם לא כל מורי הנהיגה גובים את הסכום המירבי, אך הוא מאפיין את התעריף של מורים רבים.
    משרד התחבורה הבטיח כבר לפני למעלה משלוש שנים להחזיר את המחירים לפיקוח, אולם בשעתו ניסה לכרוך את הפעולה הזו עם הפעלת תוכנית המל"ן (מרכזי לימוד נהיגה) במטרה להציג מצג לפיו מחירי לימוד הנהיגה לא יעלו כתוצאה מהפעלת התוכנית.

    בסופו של דבר הסתבר שתוכנית המל"ן מיותרת ויקרה, ולאחר שלא קיבלה את אישור ועדת הכלכלה היא נגנזה.
    מאז, למרות שהפיקוח על העמדת רכב לטסט נקבע כבר לפני 37 שנים, בצו הפיקוח על מצרכים ושירותים (שירות למבחן נהיגה), תשל"ז-1977 (וככל הידוע מעולם לא בוטל באופן חוקי) – משרד התחבורה לא הצליח להשיב את המצב לקדמותו ולהחזיר את הפיקוח.

    בחצי השנה האחרונה דנה ועדת הכלכלה של הכנסת בהצעה של ח"כ חמד עמאר לתקן את פקודת התעבורה ולהגביל את התשלום למורי הנהיגה עבור השימוש ברכבם במבחן המעשי (טסט), וזאת לאחר שחברי הועדה נחשפו לעובדה שהמחיר שגובים חלק ממורי הנהיגה לצורך זה מגיע ל-500 שקלים, לעומת מחיר שיעור נהיגה שנע בין 80 ל-120 שקלים.

    בישיבה האחרונה של ועדת הכלכלה בנושא זה, לפני מספר ימים, אמר ח"כ דוד צור שהוועדה מעוניינת לקבל תשובה ברורה האם בכוונת המשרד להטיל פיקוח, אך אם ההחלטה תהיה לא לפקח על המחיר היא תקדם את הצעת החוק של ח"כ עמאר.

    עובדים על זה

    בעקבות תלונה שהגיעה ל-thecar פנינו למשרד התחבורה כדי לברר מה בדעת המשרד לעשות כדי להפחית את המחיר. התשובה שקיבלנו:" נושא העמדת הרכב לטסט אינו בפיקוח של משרד התחבורה. על פי תחשיבים של משרד התחבורה אין כל הצדקה לגבות 400 שקל ויותר על העמדת רכב לטסט ולכן משרדנו החליט להחזיר את הפיקוח בנושא… ועדה בינמשרדית של משרדי התחבורה והאוצר פועלת בימים אלה להפחית את תעריף העמדת הרכב לטסט ולהעמידו על כמחצית מהסכום הנגבה כיום על ידי מורי הנהיגה… גובשה טיוטת עבודה שהוצגה לאחרונה בפני מורי הנהיגה, במטרה לשמוע את הערותיהם, וההערכה היא כי בתוך מספר שבועות תתקבל החלטה על הפחתת התעריף".

    במשרד התחבורה הבטיחו לנו שהשימוע למורי הנהיגה ייערך היום (ד'), אם כי לדבריהם מורי הנהיגה טוענים שחישוב מחיר ההעמדה למבחן כולל לא רק את זמן הטסט אלא גם על הזמן שהם מקדישים להגשת מסמכים במשרד הרישוי, לקבלת הרישיון ממשרד הרישוי (אם התלמיד עבר את הטסט בהצלחה) ואת הזמן שנדרש להעברתו לתלמיד, והסעת התלמיד לביתו לאחר הטסט. בנוסף טוענים המורים כי התעריף הזה כולל גם פיצוי על כך שתעריפי שעור הנהיגה כמעט ולא התייקרו בשנים האחרונות בגלל התחרות הקשה בענף, בשעה שתעריפי הדלק ואפילו תעריפי אגרות הרישוי עלו.

    מורי הנהיגה לא יתנגדו כנראה להכנסת המחיר לפיקוח אבל ידרשו לקבוע תעריף של 300 – 350 שקל להעמדת הרכב למבחן נהיגה.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    סוף סוף: מחיר העמדת מכונית לטסט יופחת בחצי

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.