בין הדגמים שנקראו: פאת'פיינדר, NV200, ו-ליף. מוקדם לדעת אם כלולים גם כלי רכב שנמכרו בישראל.
חברת ניסאן הכריזה היום (ד') על קריאה לתיקון של למעלה ממיליון מכוניות ברחבי העולם, רובן בצפון אמריקה, לתיקון תקלת תוכנה במערכת כריות-האוויר.
תוכנת ההפעלה של הכריות עלולה לזהות בטעות שבמושב הנוסע שלצד הנהג לא יושב נוסע, גם אם הוא כן מאוייש, וכתוצאה מכך לא להפעיל את כרית הנוסע במקרה הצורך.
תיקון התקלה כרוך בעדכון התוכנה בלבד, כלומר בביקור די קצר במוסך.
עם זאת, לנוכח פרשות טויוטה וג'נרל מוטורס ברור שאף יצרן רכב לא מוכן לקחת סיכונים מיותרים, ואגב, אף מקרה של פציעה לא דווח בהקשר לתקלה הזאת, הגם שכן אירעו שתי תאונות שבהן הכריות הרלבנטיות לא נפתחו.
רוב הדגמים שנקראו לתיקון לא נמכרו באופן סדיר בישראל, אם כי אחדים הגיעו ביבוא אישי, ואלה דגמי אלטימה וסנטרה (סאני), וכן אינפיניטי XJ35, Q50 ו-QX60.
דגמים שכמותם כן הגיעו לישראל – אך לא ברור אם הם כלולים בקריאה הנוכחית, הם הג'יפ פאת'פיינדר, המכונית החשמלית ליף, והמסחרית NV200.
ניסיון העבר מלמד שיצרני הרכב מודיעים ליבואנים שלהם בישראל אודות קריאות לתיקון שנוגעות לנו רק כעבר מספר ימים ממועד פרסומן בארה"ב, לכן אם יש מכוניות ישראליות שכלולות בקריאה לתיקון היבואנית לישראל תדע על כך רק בימים הבאים, ותפרסם – אם יהיה צורך – הודעה על כך.
כרגע, מכל מקום, טוענים אנשי היבואן שאין מכוניות ישראליות שכלולות בקריאה לתיקון.