• Ad
  • אופל רוקס-אי קרגו
    אופל פרסמה תמונות רשמיות של רכב המשלוחים הקטן של סיטרואן כשהוא עונד את הסמל שלה
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    אופל הכריזה לאחרונה על הוספת רכב חשמלי קטן למשפחת כלי הרכב החשמליים שהיא מציעה. היא קוראת לו Rocks-e Kargo ומדווחת שהוא תוכנן כדי לשמש כרכב משלוחים ארבעה גלגלי נקי לסביבה עירונית, ושהוא מסווג באירופה כ'קוואדרוסייקל', כלומר שכל אדם שנולד לפני שנת 1988 יכול לנהוג בה ללא צורך ברישיון נהיגה בכלל, וכל מי שעבר את גיל 14 יכול לנהוג בה עם רישיון AM בסיסי (או, כמובן, עם רישיון נהיגה רגיל).

     

    אופל רוקס-אי קרגו

     

    כאשר מעיפים מבט נוסף ב'רוקס אי' מתגלה שמדובר למעשה בסיטרואן 'אמי קרגו', – מכונית שהוצגה בשנה שעברה על בסיס גרסת נוסעים של מכונית שפותחה על-ידי חברת Capgemini Engineering הצרפתית, אשר מייצרת אותה במפעל שלה במרוקו. בגרסה המסחרית – של אופל כמו של סיטרואן –  הוסר מושב הנוסע מימין לנהג ונפער שם תא מטען בנפח מרשים למדי של 400 ליטרים. בחלל הזה אפשר לשנע משלוחי מזון, חבילות, וכל מה שמופץ כיום ברחבי ערים על-גבי קטנועים מחד ומסחריות קטנות מאידך. תא המטען מופרד מתא הנהג בקיר אנכי ואנשי אופל טוענים שזה לא בא על חשבון מרחב המחיה של הנהג שקיים בגרסה הדו-מושבית של אותו כלי.

    גישה אל המטען אפשרית גם מחוץ לרכב, דרך הדלת הימנית, זו שמשמשת לנוסע בגרסה הדו-מושבית, אבל גם באופן ישיר ממושב הנהג מבלי לצאת מן הכלי. בנוסף, לצד הנהג – ממש כמו באמי, יש שטח אחסנה בנפח 40 ליטרים עם שקעי טעינה ובו אפשר להציב מחשב נישא וחפצים אישיים.

     

    אופל רוקס-אי קרגו

     

    רצפת מטען מתכווננת מאפשרת לשנע פריטים ארוכים יחסית, באורך של עד 1.2 מטרים, ומשקל ההעמסה הכולל החוקי שמותר להעמיס ברכב הוא 140 קילוגרם, כלומר שאנחנו מדברים על אפשרות להקפצת כל מה שזז בין נקודות בעיר – החל מפיצה וכלה בחלקי רכב למוסך.

    היתרון של אמי, או רוקס-אי, כרכב משלוחים חשמלי עירוני – ומה שמייתר למעשה את הצורך בכלי כמו 'סיטי טרנספורמר' הישראלי – הוא מידות צנומות של 139 סנטימטרים בלבד לרוחב, 241 סנטימטרים לאורך וגובה של 152 סנטימטרים. קוטר הסיבוב של אמי, סליחה – של רוקס-אי, הוא 7.2 מטרים, וזה מאפשר לו כושר תמרון טוב במקומות צרים.

    לקריאה נוספת:
    סיטרואן השיקה את מכונית המשלוחים המתוקה בעולם

     

    אופל רוקס-אי קרגו

     

    כמו גרסאות שני המושבים של הרכב הזה גם כאן מונע הכלי באמצעות מנוע חשמלי בודד שמספק 8 כוחות סוס במצב עבודה רגיל, עם אפשרות להגברת הספק עד ל-12 כוחות סוס בעת תאוצות. האנרגיה אגורה בסוללה עם תכולה של 5.5 קילוואט שעה, שאותה טוענים משקע ביתי תוך 4 שעות. טווח הנסיעה עם סוללה טעונה הוא עד 75 קילומטרים לפי תקן WLTP.

    הכלי מסופק עם כבל טעינה מקורי באורך 3 מטרים אשר מאוכסן ברכב ונשלף מן הדלת האחורית, והוא מגיע עם מתאם לטעינה בעמדות טעינה ציבוריות.

    אנשי אופל יתחילו לשווק את רוקס-אי קרגו בהמשך השנה בגרמניה ובהולנד, ולאחר מכן גם בשווקים נוספים.

     

    אופל רוקס-אי קרגו

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.