• Ad
  • סיטרואן השיקה את מכונית המשלוחים המתוקה בעולם

    סיטרואן 'אמי' החשמלית הפיצפונה הייתה חמודה עוד לפני שסיטרואן הפכה אותה לרכב משלוחים עירוני.
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    התנועה בערים הופכת צפופה ומעיקה יותר ויותר, בין השאר בגלל הזינוק במספר המשלוחים מכל הסוגים – החל ממזון וכלה בציוד, ובלית ברירה נאלצים חלק מן השליחים לנסוע בכלי רכב גדולים, מסורבלים וזוללי אנרגיה. מאידך – לא את כל סוגי המשלוחים אפשר לבצע עם כלים דו ותלת גלגליים.

     

    סיטרואן אמי רכב משלוחים

     

    בשנה שעברה השיקה סיטרואן את המכונית החשמלית הדו-מושבית הזעירה 'אמי', אשר פותחה עבורה על-ידי חברת Capgemini Engineering הצרפתית, והיא מייצרת אותה במפעל שלה במרוקו בעיקר עבור תחבורה עירונית ומקומית. 'אמי', שמהירותה המרבית 45 קמ"ש, מוגדרת באירופה לקטגוריית רישיון נהיגה AM, כלומר שכל אדם שנולד לפני שנת 1988 יכול לנהוג בה ללא צורך ברישיון נהיגה, וכל מי שעבר את גיל 14 יכול לנהוג בה עם רישיון AM בסיסי.

    ל'אמי' יש רק שתי דלתות (ללא דלת אחורית), כלומר שהיא מיועדת להסעה בלבד, ורק של שני נוסעים, ופיג'ו-סיטרואן – שהחלה למכור אותה בשנה שעברה – פרשה כמה מאות יחידות כאלה להשכרה קצרצרה במסגרת פרויקט השכרת הרכב השיתופי Free2Move שלה (מקביל ל'קאר טו גו' הישראלי).

    אורכה של המכונית הזעירה 2.41 מטרים בלבד, רוחבה 1.39 מטרים (לא כולל מראות) וגובהה 1.52 מטרים. משקלה, כולל סוללה חשמלית עם תכולת אנרגיה של 5.5 קילוואט שעה, הוא 485 ק"ג, ויש לה מנוע חשמלי שמספק כ-8 כוחות סוס. את סוללת הליתיום-יון הקטנה שלה אפשר לטעון (אך ורק) משקע חשמל ביתי רגיל, ובתוך 3 שעות אפשר לטעון אותה מ-5% ל-80%. טווח הנסיעה של 'אמי' עם סוללה טעונה במלואה הוא 75 קילומטרים.

     

    סיטרואן אמי רכב משלוחים

     

    כעת מציגה סיטרואן גרסה נוספת, מסחרית, של המכונית הזעירה הזאת, ולדעת אנשיה הוא אמור לגשר על הפער שבין קטנוע או כלי תלת גלגלי קטן לבין טנדרון בגודל סופר-מיני או קומפקטי. בגרסה המסחרית, שנקראת 'My Ami Cargo', שלפו הצרפתים את המושב שלצד הנהג והציבו במקומו מערך מיוחד שבנוי משבעה חלקי פלסטיק קשיח ותוכנן כתא מטען יעיל ורב-שימושי במיוחד.
    לדברי סיטרואן, תא המטען הפטנטי – שהגישה אליו היא אך ורק דרך הדלת בצד "הנוסע", מכיל עד 400 ליטרים של מטען במשקל של עד 140 קילוגרם, והוא בנוי כך שלא יסתיר את שדה הראיה של הנהג או יאפשר לחבילות להתבלגן בתוך תא הנוסעים בתוך כדי נהיגה.

    בסיטרואן מייעדים את רכב המשלוחים הזה בראש ובראשונה עבור חברות משלוחים, אבל גם עבור חברות שירות מקומיות (טכנאים, אינסטלטורים, חשמלאים, מכונאים וכיוצ"ב), בעלי מלאכה, אומנים, אנשי מקצוע עצמאיים ועובדי רשויות מקומיות, וגם לאתרי פנאי ותיירות שבהם מבוצע מספר רב של נסיעות קצרות בכל יום. בנוסף, בסיטרואן מאמינים שרכב כזה יכול להחליף מכוניות מסחריות קטנות שמשמשות למספר רב של נסיעות קצרות במפעלים ובאתרי עבודה, וכמובן מעלים על נס את העובדה שרכב חשמלי לא יוצר זיהום אוויר במפלס הרחוב ועדיף בהרבה על כלים מסחריים עם מנועי בנזין ודיזל.

     

     

     

    מאידך, לדעתם יש לכלי כזה יתרון על פני קטנועים עם שניים ושלושה גלגלים מפני שהוא מציע רמת הגנה טובה יותר גם במקרה מצער של תאונה וגם כנגד פגעי מזג האוויר. אז 'אמי' אמנם לא מציעה את הגמישות של כלי דו-גלגלי בכל הקשור לתנועה עירונית וחניה, אבל כושר נשיאת המשקל שלה טוב יותר, וגם קוטר הסיבוב שלה לא רע בכלל: 7.2 מטרים בלבד.

    כדי לעודד את המכירה של הכלי הזה לציי רכב מציעים אנשי סיטרואן מיתוג (לוגו וקצת קישוטים) עבור חברות שמפעילות פחות מעשרה כלים, ואילו למי שיקנה ויפעיל יותר מעשרה כלים הם מציעים צביעה ממותגת של כל הכלי באמצעות מדבקות על כל המרכב, כולל הלוגו של החברה.

     

    סיטרואן אמי רכב משלוחים

     

    גרסת רכב המשלוחים של 'אמי' עולה בצרפת 6,500 אירו אחרי הטבת מס מקומית, כלומר 400 אירו יותר מאשר הרכב הרגיל, והוא מוצע שם בעסקת ליסינג שכוללת תשלום ראשון של 2,500 אירו ותשלום חודשי של 24 אירו למשך 48 חודשים. המכירות של גרסה זאת יחלו בתחילת יוני.

    אגב, "עובדת כיף": 'אמי' הונדסה ונבנית עם סימטריה בין צד ימין לשמאל ובמידה מסוימת גם בין החלק הקדמי לאחורי, וזאת כדי לייצר אותה עם מינימום חלקי מרכב. למשל, הפגוש הקדמי זהה לפגוש האחורי, הדלתות זהות (כלומר שאפשר להפוך אותן, כמו במקררים, ואותה דלת מתאימה לשני הצדדים) וכן הלאה. חוצמזה זאת מכונית ממש מתוקה, כפי שאפשר לראות בגלריה המצורפת כאן.

     

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.