• Ad
  • למרות דיזלגייט מנכ"ל פולקסווגן קובע: הדיזל יעשה קאמבק

    קונצרן פולקסווגן עדיין לא התאושש מספיחי פרשת "דיזלגייט", אולם המנכ"ל הצהיר בז'נבה כי הוא חוזה בקרוב רנסנס לדיזל
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    גם בחלוף שנתיים וחצי, האדים המסריחים של התפוצצות פרשת "דיזלגייט", במסגרתה פולקסווגן שתלה במכונית הדיזל שלה תוכנת רמייה ששינתה את מפת ניהול המנוע והפכה אותו לפחות מזהם בעת בדיקות זיהום אוויר, מסרבים להתפוגג.

    לאחרונה הגיעו לכותרות ניסויים מזעזעים שנערכו מטעם פולקסווגן על קופים ואפילו על בני אדם שהוכנסו לתאי גזים אטומים אליהם הוחדרו גזים (במינון נמוך יחד עם אוויר נקי) הנפלטים מצינור המפלט של מכונית המצוידת במנוע TDI על מנת להוכיח כי אלה לא מסוכנים, ובסך הכל מעבר לנזק האדיר לתדמית הציבורית של הקונצרן, כמעט כל שדרת הניהול של פולקסווגן שילמה על המחדל בכיסאה, עשרות אלפי כלי רכב נקנו בחזרה מהלקוחות ועדיין לא ידוע מה יעלה בגורלם ויותר מ-30 מיליארד דולרים הושקעו עד כה בפיצויים, בתיקונים ובקרבות משפטיים שונים.

    עוד ב-TheCar:
    היה שלום מנוע דיזל, אהבנו אותך מאד
    דיזלגייט' מכה בגרמניה: 12 מיליון מכוניות דיזל ייקראו לתיקון
    רנו שוקלות להפסיק לייצר מנועי דיזל

    יתרה מכך, התפוצצות פרשת דיזלגייט שמה במרכז את נושא השימוש במנועי הדיזל של כל היצרנים בכל רחבי העולם.
    אפילו במדינות אירופה, אשר במשך שנים קידשו את השימוש במנועי דיזל ואף העניקו להם הטבות מס בשל נוסחת חישוב פליטות המזהמים הנהוגה ביבשת (ושונה מאוד מהשיטה אצלנו) ששמה את מלוא תשומת הלב לנתוני פליטות ה-CO2 הגורמים ליצירת אפקט החממה ומופיעים באחוזים נמוכים יותר בשימוש במנועי דיזל מתקדמים מאשר במנועי בנזין והתעלמו כמעט לחלוטין מפליטות של מזהמים מסוכנים כמו NOX וחלקיקים מסרטנים שמופיעים באחוזים גבוהים בשימוש מנועי דיזל.

    בעקבות כך ארגוני הגנת הסביבה ומנהיגים פוליטיים בכל הרמות הכריזו מלחמה על הדיזל שבמקומות מסוימים אף כללה מעשים בשטח כמו קביעת תאריכי יעד שלאחריהם תאסר כניסה עם רכבי דיזל לערים מסוימת או למרכזיהן. גם בקרב הציבור הרחב כבר כעת נרשמת ירידה חדה בהיקפי המכירות של מכוניות עם מנועי דיזל ביבשת הישנה שעד לאחרונה יותר מ-50 אחוזים מכלל הרכבים שנמכרו במדינות השונות המרכיבות אותה היו מצוידים במנועים לוגמי סולר.

    לכאורה נראה שלא צריך להיות גאון גדול כדי לקבוע שמנועי הדיזל, לפחות בכלי רכב פרטיים, למעשה נמצאים בישרות האחרונה של חייהם ובעוד מספר שנים כשכל ליין הדגמים הנוכחי יתחלף יצרני הרכב כלל לא יציעו גרסאות דיזל לרכביהם, כך לדוגמה הדור החדש של האוריס של טויוטה שנחשף בתערוכת ז'נבה השבוע לא יוצע יותר בגרסת דיזל שלו שהייתה הפופולרית  ביותר באירופה.

    אבל נראה שיש מי שבכל זאת, למרות הכל, עדיין מאמינים במנועי הדיזל ומכל האנשים בעולם דווקא מתיאס מולר, מנכ"ל קונצרן פולקסווגן, אשר כאמור עדיין לא ממש התאושש מספיחי פרשת "דיזלגייט" הצהיר בפגישה עם עיתונאים באירוע מקדים לתערוכת ז'נבה השבוע כי הוא חוזה בקרוב "רנסנס לדיזל".

    "בעתיד הלא רחוק הדיזל יעשה קאמבק ויחזור להיות פופולרי", העריך מולר, "אנשים שנסעו במשך שנים על מנועי דיזל והתרגלו לגמישות, לתחושת העוצמה ולצריכת הדלק הנמוכה משמעותית שלהם, יחזרו לרכוש מכוניות דיזל ברגע שהם יבינו שלמרות כל הרעש סביב מנועי דיזל הם ידידותיים לסביבה כמו כל מנוע בעירה פנימית אחר".

    מולר כנראה מתייחס לאפשרות לשלב טכנולוגיות חדשות שיצרניות כמו מרצדס וב.מ.וו וכנראה גם פולקסווגן התחילו לפתח המאפשרות לשפר באופן דרמטי את נתוני פליטות המזהמים הבעייתיים של מנועי הדיזל לרמה דומה לזו של מנועי בנזין, אך לטעמנו לפחות (וכנראה גם לדעת מרצדס וב.מ.וו שזנחו את הפרויקטים) נראה שזה מאוחר מדי וקשה כבר יהיה לשנות את התדמית הבעייתית, את הסחף בדעת הקהל וכן את עמדות המחוקקים בכל הנוגע למנועי דיזל.

    לאחר התפוצצות פרשת "דיזלגייט" פולקסווגן  מיהרה להודיע על  שינוי כיוון והשקעה של עשרות מיליארדי דולרים בפיתוח טכנולוגיות חשמליות ואוטונומית ועל השקת 30 דגמים חשמליים עד 2025. הצהרתו של מולר לא לגמרי מתיישבת עם היעד הזה ומטילה ספק ברור באמונתו בעתיד החשמלי.

    לא לגמרי ברור אם ההצהרה הנועזת של מולר נובעת מתוך תחושה שלמעשה נעשה לדיזל עוול ולפחות בטווח של השנים הקרובות יש להנעה זאת הרבה יתרונות, או מתוך החשש המובן מתקנות הזיהום של האיחוד האירופי שאמורות להיכנס לתוקף ב-2021 לפיהן יצרניות הרכב יצטרכו להוריד את נתוני פליטות ה-C02 הממוצעת של צי הדגמים שלהם לרמה של 95 גק"מ, יעד שאפתני שיהיה מאוד קשה להגיע אליו ללא מנועי דיזל.

    גולף TDI: השקעה של שנים במיצוב מנועי דיזל כידידותיים לסביבה ירדה לטמיון

     

     

     

     

     

     

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.