למכירה: מזכרת מרהיבה באורך 6 מטרים מאמריקה הטובה של פעם

עם רוחב של יותר מ-2 מטרים ואורך של קרוב ל-6, הקופ דה וויל של קאדילק היא ללא ספק תזכורת מרהיבה לאמריקה הגדולה של פעם שאנשים כמו טראמפ כה מתגעגעים אליה. על אף שאין שום הגיון במכונית קופה במימדים הללו, הדה וויל הפכה לפריט אספנים מבוקש. חולמים על אחת? מצאנו בשבילכם אקזמפלר במחיר אטרקטיבי
אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

אחרי לא מעט שנים בהן קאדילק, מותג היוקרה מבית ג'נרל מוטורס, חיפשה כיוון, בשנים האחרונות היא מפתיעה כל פעם מחדש עם דגמים חדשים ובמיוחד עם גרסאות ספורטיביות שמצליחות להישיר מבט לדגמים של מותגי הפרימיום מגרמניה.
למרות שאין ספק שמדובר בהישג ראוי לציון, במיוחד לאחר כמה עשורים בהם יצרה החברה בעיקר רכבים מבאסים מאוד, יש לא מעט אנשים שמתגעגעים לקאדילק של פעם מהימים שלפני משבר הדלק של המחצית השניה של שנות ה-70' של המאה העשרים, קאדילק שהייתה סמל של תעשיית הרכב האמריקאית המפוארת והפריחה הכלכלית של שנות ה-50' וה-60' בארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות.
באותן שנים, כשהדלק היה זול כמו מים וכבישים רחבים ומודרניים חיברו כל חור במדינה, המכוניות של קאדילק סימלו את הגשמת החלום האמריקאי.

עוד ב-TheCar:
יוקרה בהגזמה: קאדילק ומרצדס חושפת בפבל ביץ' קונספטים מרהיבים
הלימוזינה הראשונה של טראמפ למכירה
מותג היוקרה של יונדאי יוצא לדרך

אחד הדגמים האייקונים ביותר ללא ספק היה הקופ דה וויל – עם מרכב קופה, 2 דלתות ומימדים של יאכטה שכללו בסיס גלגלים של יותר מ-3 מטרים, רוחב של יותר מ-2 מטרים ואורך כללי של קרוב ל-6 מטרים.
על אף שלכאורה אין שום הגיון במכונית קןפה במימדים שכאלה, הקופ דה וויל זכתה בדורותיה השונים להצלחה גדולה.
כל חמשת הדורות הראשונים התברכו במימדי XXL ונחשבים עד היום בקרב אספנים לפיסות קלאסיקה אמריקאיות במיטבן, אך אין ספק ששני הדורות הראשונים מסוף שנות ה-50' ועד אמצע שנות ה-60' הם המבוקשים והנאים ביותר.

על אף שלא מדובר ברכבים נדירים במיוחד, בשנים האחרונות ערכם האספני עולה ומחירם של אקזמפלרים לאחר שיפוץ או במצב מקורי טוב נמצא בנסיקה תמידית כשרכבים מחליפים ידיים בסכומים של בין 10 ל-25 אלף דולרים.
למרות שמעת לעת עדיין ניתן למצוא רכבים במצב נסיעה מהדור השני שמחליפים ידיים בסכומים של פחות מ-5 ספרות, אין ספק שהקופ דה וויל מודל 1962 המוצעת כעת למכירה בתמורה ל-7000 דולרים (לפני מיקוח) בקרייגסליסט נראית כמו עסקה לא רעה בכלל.

הקופה הענקית, במחלצות לבנות במה שנראה כמו הצבע המקורי שלה, מציגה קווים חדים מקוריים ויפים מאוד ככל הנראה ללא תיקוני פחחות. אמנם לא הכל מושלם והזמן עשה את שלו וניתן לזהות כמה שריטות, נקודות חלודה קטנות ואפילו מעט ריקבונות בחלקה התחתון של הכנף הקדמית בצד הנהג והקנט התחתון של מכסה תא המטען, אך המוכר מתחייב שמדובר בריקבונות שטחיים מאוד ושרצפת הרכב והשלדה נשתמרו במצב מצוין.

תא הנוסעים מציג אף הוא מראה מרשים מאוד בגווני אדום לוהטים מכל עבר ועל אף שלא מדובר ברכב שנשתמר ברמת מוזיאון אין ספק שהקבינה לא מצריכה שום השקעה.
כיאה למכונית שהייתה שיא הפאר, הדה וויל מצוידת בחלונות ובכסאות חשמליים, מזגן עוצמתי, אנטנה חשמלית, רדיו FM, הגה כוח וכמובן בגיר אוטומטי.
בתא המנוע, שבהחלט יכול לעבור רענון לפחות ויזואלי, ניתן לפגוש את מה שנראה כמו המנוע מקורי לחלוטין הכולל, כצפוי, בתצורת וי 8 ונפח נדיב של 6.5 ליטרים.

לטענת המוכר הרכב במצב תקין לחלוטין והמנוע, הגיר, הברקסים וכל אביזרי העזר והנוחות מתפקדים בצורה קרובה למושלמת. יתרה מזאת, המוכר אף מציין כי הוא יכול בלי חשש להמליץ לקונה פשוט להיכנס לרכב, להתרווח בכורסה המפנקת, לשלב ל-D ולהפליג בנסיעה לכל מקום אליו יחפוץ להגיע.

על אף שאנחנו בדרך כלל פחות מתרגשים מיאכטות אמריקאיות אין ספק שהקופ דה וויל הזו עושה לנו קצת חשק ולמי שביניכם שוקל ללכת עם זה צעד אחד קדימה נציין שמחירה של היצירה בארץ הקודש בחישוב גס אחרי הכל כולל מחיר הרכב, הובלה יבשתית וימית וכמובן כל המיסים והאגרות צפוי להגיע לאזורים שבין ה-70' ל-80' אלף שקלים.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.