• Ad
  • תמונות של 'אינסטינקט' – מכונית תצוגה חשמלית שתעמוד במרכז ההופעה של פיג'ו בתערוכת ז'נבה - הוסרו במהירות לאחר שהועלו לאתר של התערוכה
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    בין אם מדובר בתרגיל יח"צנות פשוט או בטעות של מי מאנשי מחלקת העיתונות של פיג'ו – תמונות רשמיות של דגם התצוגה החדש של החברה – 'אינסטינקט' – הועלו למשך זמן קצר אל האתר הרשמי של תערוכת ז'נבה, והוסרו משם רק לאחר שכבר הועתקו והחלו "להסתובב" ברשת.

     

     

    כך או אחרת, שני דברים מעניינים מאד זוכים כעת לתשומת ליבנו – רגע לפני שיועלו בוודאי על-ידי פיג'ו באופן יותר מסודר, וכשבועיים לפני שייחשפו רשמית בתערוכה – והראשון בהם הוא מה שמייצג כנראה את שפת העיצוב העתידית של מי שחפצה להיות יצרנית 'יוקרה למחצה'.

    חשוב להזכיר שלאנשי פיג'ו יש מסורת ארוכה ומפוארת של דגמי תצוגה מלהיבים – מדובר באחת היצרניות היצירתיות ביותר מבחינה זאת ובמי ש"חוגגת" עם מכונית קונספט כזאת או אחרת כמעט בכל תערוכת רכב חשובה.
    ובכל זאת, הפרצוף האגרסיבי והנוכח של 'אינסטינקט', עם חרטום מאסיבי ופנסי LED צרים ובעלי מבט חודר ומרושע, מייצגים כפי הנראה את הכיוון העיצובי של דגמי פיג'ו בכלל, ובמקרה זה של הדגמים החשמליים של המותג אשר יאופיינו בשבכה קדמית אטומה ואירודינמית.

    כן, מכונית הקונספט הספורטיבית למראה – מעין האצ'בק-קופה מלפנים ובפרופיל ומה שמכונה בימינו 'shooting brake' (מעין שילוב של 'קופה', 'ספורט-בק' ו'ליפט-בק') במבט מאחור – היא דוגמית למכונית חשמלית שלא זקוקה לקירור שנדרש עם מנוע בעירה פנימית.

    זה, אגב, מביא אותנו לדבר השני שצריך לעניין אותנו בקשר למכונית שייצגה – כאשר נוצרה בחודשים האחרונים – את התוכניות הידועות של פיג'ו ושל מותג היוקרה DS להציג סדרה של מכוניות חשמליות בשנת 2019.

    מפני שאם וכאשר תתקדם ותחתם עסקת המכירה של אופל מידי ג'נרל מוטורס לפיג'ו-סיטרואן ייתכן מאד שתוכניות אלה תקבלנה שינוי דרמטי: אחת השמועות העקשניות מדברת על כך שאופל יהפוך ל"מותג החשמליות וההיברידיות" של קבוצת פיג'ו-סיטרואן, וכך גם יחסוך את התחרות הפנימית בין ארבעת המותגים.

    בכל מקרה, למכוניות תצוגה מותר להתפרע כיד דמיונם הטובה של המעצבים שלהן, ו'אינסטינקט' מציגה גוף חסון ובעל קווים עגלגלים, נקיים ונפוחים מעוצמה, עם גלגלים גדולי-קוטר ושתי דלתות קדמיות ארוכות ומרשימות שבסופן מסתיים החלק המרשים של המכונית.

    תמונות רשמיות של חלקה האחורי של המכונית יפורסמו ודאי המהלך היממה הקרובה, ואולי ישנו את הרושם הראשוני, אבל אם לשפוט לפי סרטון תצוגה – ככל הנראה רשמי – של פיג'ו שדלף לרשת אזי נדמה שהחלק האחורי של 'אינסטינקט' פחות מרשים. שתי הדלתות האחוריות מוסוות, בסגנון שהביאה לנו בשעתו אלפא-רומיאו 156 והושאל מאז על-ידי מכוניות רבות ושונות, אולם הן נראות לא רק קטנות אלא גם טיפ-טיפה מעוותות, ובקיצור נראה שהתמונה (או המציאות) לא עושה טוב ליישום ה'shooting brake' במקרה הזה.

    מה שכן, בפרופיל נדמה שפנסי הקישוט הקדמיים של המכונית, גם הם מסוג LED, יוצרים תחושה שמזכירה את הקו העיצובי של לקסוס, וזה פחות טוב, ולעומת זאת אין ל'אינסטינקט' מראות צד מפני שאת מקומן מחליפות מצלמות שמכוונות לאחור ולצדדים.

     

     

    מכונית התצוגה, וככל הנראה גם מכוניות סדרתיות של הקבוצה, תכיל מערכת מולטימדיה ותקשורת שמבוססת בין השאר על פלטפורמת המידע ARTIK Cloud של חברת סאמסונג הקוריאנית, וזו תהפוך למעשה את המכוניות לאחד הרכיבים של "האינטרנט של הדברים".

    'אינסטינקט', כאמור, תעמוד במרכז התצוגה של פיג'ו בתערוכת ז'נבה ולצידה, בבכורה עולמית, תעמוד גרסה חשמלית מלאה של הטנדרון 'פרטנר'.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    אינסטינקט בסיסי: מכונית התצוגה של פיג'ו דלפה לרשת

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.