• Ad
  • אייקסם קופה מלפנים
    משרד התחבורה יערוך ניסוי במכוניות עירוניות חשמליות, וחברת דוד לובינסקי תציע את דגמי אייקסם ששייך לקבוצת פולריס
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    חברת דוד לובינסקי, יבואנית פיז'ו, סיטרואן, MG, וכן אופנועי KTM ורכבי הפנאי של פולריס, נערכת לשיווק מותג נוסף – 'אייקסם' (Aixam). מותג זה שייך לקבוצת פולריס, והגיע לישראל לקראת ניסוי שיערוך משרד התחבורה באוגוסט הקרוב לכלים עירוניים חשמליים.

    בסוף חודש מרץ השנה הודיע משרד התחבורה על הערכות לקראת ניסוי בו יבחן שילובן של מכוניות עירוניות זעירות – 'קוואדרסייקל' – במערך התנועה בישראל.

    קטגוריית קוואדרסייקל קיימת כבר מסוף מלחמת העולם השניה, והוכרה ע"י האיחוד האירופאי בשנת 1992. היא מחולקת לשתי קבוצות: L6e (לרכב ששוקל עד 350 ק"ג ללא מצברים) ו- L7e (לרכב ששוקל עד 400 ק"ג ללא מצברים). כלים אלה יכולים להציע מנועי בנזין, דיזל או חשמל, אך במסגרת הניסוי הישראלי יקדם משרד התחבורה רק גרסאות חשמליות מקטגוריה L7e "הכבדה" יותר, אשר מוגבלת להספק מרבי של 20 כ"ס.

    בערים רבות בעולם (כמו צרפת בלגיה, ספרד וערים אחרות) נעים כלים אלה על כבישים ציבוריים מבלי שבעליהן נדרשים לרישיון נהיגה או ביטוח. משרד התחבורה הישראלי מתנגד לכך וקבע מסגרת לניסוי: חובת רישיון נהיגה לרכב פרטי (דרגה B), ביטוח חובה ונהיגה עם חגורת בטיחות.

    לצורך הניסוי יתיר משרד התחבורה לייבא ולשווק עד 1,000 רכבי קוואדרסייקיל עירוניים חשמליים, אך זאת בתנאי שיבואניהן יתחייבו לתחזק ולשרת אותם.
    הניסוי אמור להתחיל באוגוסט 2014 ולהיערך במשך שנה, ובמהלכו תוגבל הנסיעה לכבישים עירוניים בלבד, ותיאסר הסעת יותר מנוסע אחד.

    בעולם מוצעים לא מעט כלים עירוניים שעומדים בדרישות משרד התחבורה, ומספר יבואנים הביעו רצון לקחת חלק בניסוי.
    אחד מן הכלים האלה הוא רנו 'טוויזי' (Twizy), שממתין בארץ מזה למעלה משנה. קרסו מוטורס, יבואנית רנו, היא בין הדוחפות החשובות לאישור שיווק הקוואדרסייקלים בישראל. בין השאר, בטוויזי כבר נהגו מספר חברי כנסת וראשי ערים, והיא אף כיכבה בהיכל 'נוקיה' במהלך משחק 'יורוליג' בין מכבי תל אביב וברצלונה.

    אייקסם, שאותה תייבא חברת דוד לובינסקי, היא מיצרנית הקוואדרסייקלים הגדולות בעולם ומציעה מגוון תצורות ובהן גם קופה, קבריו, מסחריות ומשא. כל תצורות המרכב מונעות במנועי דיזל, ושתיים מהן מציעות אפשרות בחירה במנוע חשמלי שעונה על דרישות הניסוי של משרד התחבורה. לשתי תצורות המרכב ממדים צנועים שדומים לאלה של סמארט, ושני מקומות ישיבה. המנוע החשמלי מציע טווח של 110 ק"מ ומשך טעינת הסוללה, משקע ביתי, הוא 3.5 שעות.

    דוד לובינסקי ניסתה בעבר להציע מכוניות חשמליות בישראל. פיז'ו איון (iOn) וסיטרואן סי-זירו (C-Zero), ששתיהן למעשה הן מיצובישי i-MiEV עם סמלי פיז'ו-סיטרואן, יובאו ארצה לצורך ניסוי (במקביל לניסיון של כלמוביל, יבואנית מיצובישי) אבל מחיר גבוה מידי מנע את שיווקן בישראל.

    דוד לובינסקי טרם פרסמה את מחירי דגמי אייקסם, אך מקווה להציעם במחיר תחרותי.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    לובינסקי נערכת לקראת שיווק מותג נוסף: אייקסם

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.