• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    רכבת ישראל הפסידה בשנת 2013 כ-158 מיליון שקלים, אך למרות זאת רכשה עבור עובדיה הופעה פרטית של הזמר שלומי שבת. עלות הערב החגיגי: כמעט חצי מיליון שקלים

    רשות החברות הממשלתיות פרסמה אתמול (ד') את הדו"חות הכספיים לשנת 2013, ובהם נכללו הנתונים הפיננסיים של רכבת ישראל. כמו בכל שנה מאז הפכה לחברה ממשלתית, הרכבת דיווחה על הפסדי עתק: כ-158 מיליון שקלים – הפסד כמעט זהה לזה שרשמה החברה בשנת 2012 (156 מיליון שקלים). בנוסף, הרכבת דיווחה על עלייה של כ-5.5% בעלות השכר השנתית הממוצעת של עובדי החברה, מ-252 אלף שקלים לכ-266 אלף שקלים.

    אלא שהפסדי העתק, שנרשמו למרות שהחברה קיבלה מהמדינה סובסידיה בסך של כ-800 מיליון שקלים, לא מנעו מהרכבת מלאשר אירוע חגיגי לעובדי החברה. לאירוע הוזמן הזמר שלומי שבת, שעלות השתתפותו בערב החגיגי היא כ-310 אלף שקלים (או 263 אלף שקלים ללא מע"מ). בנוסף, החברה אישרה שכירת אצטדיון באחת הערים הגדולות, בעלות של כ-130 אלף שקלים (או 110 אלף שקלים ללא מע"מ). בסך הכל, עלותו של הערב החגיגי נאמדת בכ-440 אלף שקלים. אמנם עובדי הרכבת נושאים לרוב בחלק מעלות האירועים שעורכת החברה, אך שיעור השתתפותם הוא נמוך יחסית.

    האירוע החגיגי בהשתתפות שלומי שבת אינו הצ'ופר היחיד שמעניקה החברה לעובדיה. החברה רכשה עבור ילדי העובדים מופע לחג החנוכה בעלות של כ-60 אלף שקלים, ועבור השתתפות העובדים ב"מחוזיאדה" – אירוע ספורט של ועדי עובדים – אישרה החברה תשלום חד-פעמי בסך של כ-100 אלף שקלים. בנוסף, עבור אירוע דו-יומי שנערך לעובדים לרגל הצגת לוח זמנים חדש וסיכום שנת 2013 (שבה, כאמור, הפסידה החברה כ-158 מיליון שקלים), אישרה הרכבת תשלום של כ-100 אלף שקלים לאולם אירועים ברמת-גן.

    הסכומים שמשקיעה החברה באירועי העובדים עשויים להיראות זניחים לעומת מיליארדי השקלים שמשקיעה המדינה בפיתוח הרכבת. אולם, תשלום של מאות אלפי שקלים לאירוע חגיגי וחד-פעמי, בזמן שבו הרכבת מדווחת על הפסדים של מאות מיליוני שקלים (החברה הפסידה יותר מחצי מיליארד שקלים בין 2011 ו-2013), הינו – לכל הפחות – בעייתי מבחינה ציבורית.

    יש לציין שבחודשים האחרונים נרשמו כמה עימותים בין הנהלת הרכבת והעובדים, אם כי שני הצדדים מנסים לצמצם את הפגיעה של העימותים בנוסעים. לדברי בכיר בחברה, "היו פה מלחמות, (ו)עדיין יש מתחת לפני השטח מאבקים מאוד מאוד קשים. הוועד היה מעורב בכל דבר, במינויים, בקבלת החלטות, ברפורמות, בלוחות זמנים, כמעט בכל דבר. היום הוועד מנסה להתערב כמעט בכל דבר, אבל בעיקר עוסק ברווחת העובדים, שזה תפקידו… יש לנו היום ועד בסדר, אחראי, אבל יש הרבה לחצים עוד מסביב-סביב, (ו)הגברת גילה אדרעי (יו"ר ועד העובדים שהודחה ב-2012, ש.ה) עדיין מאחורי הקלעים".

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רכבת ישראל: מפסידים מיליונים וחוגגים עם שלומי שבת

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.