• Ad
  • כעת אצל פורד: קוראת לתיקון ל-1.4 מיליון מכוניות

    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    פורד הכריזה על ארבע קריאות שונות לתיקון. חלקן התגלו בעקבות תאונות שבהן היו נפגעים, או שפרצה אש, אולם לא נגרמו הרוגים

    פורד הכריזה אתמול (ה') על ארבע קריאות לתיקון שמסתכמות בכמעט 1.39 מיליון כלי רכב מדגמים שונים. רוב כלי הרכב נמכרו בצפון אמריקה, אך חלקם, כך מסרה דוברת החברה, יוצאו גם למדינות אחרות.

    שתי הקריאות הראשונות, בהיקף הגדול ביותר מתוך הארבע, נוגעות לשתי תקלות שעלולות לגרום לאובדן הגברת הכח של מערכת ההיגוי. מצב כזה עלול לגרום לנהג להילחץ ולהיות מעורב בתאונה.
    במסגרת תקלות אפשריות אלה יזומנו לתיקון קרוב ל-200 אלף כלי רכב מדגמי אקספלורר משנות הדגם 2011-2013. לפורד ידוע על 15 תאונות שנגרמו בעקבות אובדן הגברת כח ההיגוי, עם שתי פציעות מאד קלות.
    פורד תזמן גם יותר מ-900 אלף כלי רכב מדגמי אסקייפ ומרקורי מארינר משנות הדגם 2008-2011. מינהל הבטיחות בדרכים האמריקני קיבל עד עתה דיווחים על חמש תאונות ושישה פצועים כתוצאה מתאונות שנגרמו בגלל אובדן הגברת הכח בכלי רכב כאלה.

    כמו כן, פורד מזמנת כמעט 200,000 מכוניות נוסעים מדגם טאורוס משנות הדגם 2010-2014 בגלל חשש לחלודה שעלולה לגרום לקצר בנורת לוחית הרישוי. קצרים כאלה כבר גרמו להבערת אש ולשריפה ב-18 מקרים שדווחו לחברת פורד, כך מסרה הדוברת שלהם, אולם לא גרמו לנפגעים.

    החברה קראה גם לתיקון ל- 82,576 מכוניות מדגמי פיוז'ן של פורד, מרקורי מילאן, לינקולן זאפיר ולינקולן MKZ, משנות הדגם 2006-2011, מפני שכמו בפרשת טויוטה בשעתו עלול שטיחון הרצפה של הנהג להיתקע מתחת לדוושת המצערת ולתפוס אותה במצב פתוח.

    כמו אצל שאר יצרני הרכב, גם בפורד הוגבר מאד קצב הקריאות לתיקון בעקבות "פרשת סוויצ'גייט", אולי בגלל רגישות-יתר, ואולי כדי לנצל את העובדה שהרגישות הציבורית לקריאות לתיקון צונחת במהירות ככל שאלה הופכות להיות נפוצות. לא מן הנמנע שיהיו כעת יצרנים ש"יקפצו על העגלה" כדי "לדחוף" כמה שיותר קריאות לתיקון מבלי להיתפש כבעייתיים באופן חריג מבחינת רמת האמינות.

    כך או אחרת, במחצית הראשונה של השנה הוכרזו בארה"ב קריאות לתיקון למספר מצטבר של כמעט 23 מיליון כלי רכב, וזה סכום גדול יותר מאשר סך כלי הרכב שזומנו בכל השנה שעברה.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.