• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    בזמן שיונדאי מגדילה באופן עקבי את מכירותיה ברחבי העולם מנצלים יצרני היוקרה הגרמנים את הפחתת מיסי היבוא בקוריאה כדי לזנב בשוק הביתי שלה. כעת היא רוצה להשיב מלחמה

    יונדאי חשפה אתמול בקוריאה שתי מכוניות חדשות מתוצרתה, בין השאר כדי להתחרות – לכל הפחות בשוק הביתי – ביצרניות הגרמניות.
    יונדאי חשפה את המכוניות עם פתיחת תערוכת המכוניות הבינלאומית של בוסאן, התערוכה השנייה בחשיבותה בקוריאה אחרי תערוכת סאול. בוסאן (בעבר פוסאן) היא העיר השנייה בגודלה בדרום קוריאה והיא ממוקמת בחלקה הדרום מזרחי של חצי היבשת.

    שתי המכוניות, שמכוונות אל פלחי השוק היקרים יותר, עשויות – בסבירות רבה – להיות מיוצאות בעתיד לאירופה, אבל רק לאחר שישלימו את המשימה הראשונה שלהן – הגנה על נתח השוק האדיר של יונדאי בקוריאה.

    גרנדור עברה מתיחת פנים שאותה מגדירה יונדאי כ"משמעותית", והיא מוצעת מעתה עם מנוע דיזל מחודש בנפח 2.2 ליטר, כמו גם עם מנוע בנזין בנפח 2.4 ליטר שעבר עדכון ושידרוג.
    מנוע הדיזל, שבנוי מאלומיניום, הוא ככל הנראה לא חדש לחלוטין אלא שידרוג של מנוע ה-2.2 ליטר המוכר של החברה, אולם מנתונים שפרסמה יונדאי נראה שמדובר במנוע די מתקדם, ותואם לתקני אירו 6, ולראשונה אצל יונדאי הוא מוגדש באמצעות מגדש טורבו עם גיאומטריה משתנה. המנוע מספק 202 כ"ס ו-45 קג"מ של מומנט.

    המכונית המחודשת קיבלה פגוש קדמי מעוצב מחדש עם פנסי ערפל מסוג LED, וכן שבכה קדמית ופגוש אחורי מעוצבים מחדש. שינויים אלה האריכו את המכונית בסנטימטר אחד, אולי גם כדי לעמוד טוב יותר בתקני בטיחות. בתא הנהג מוצבת כעת מערכת מולטימדיה חדשה עם מסך מרכזי בגודל 8 אינטש כסטנדרט, ו"מערכת האקלים" הוחלפה למערכת מתקדמת יותר.
    המכונית מציעה גם רשימה ארוכה של מערכות בטיחות וסיוע לנהג, כמו התראת התנגשות, זיהוי נתיב נסיעה חסום, התראה מפני סטייה מנתיב ומערכת חניה אוטומטית.

    דגם חדש לחלוטין של יונדאי הוא AG, מכונית הנעה קדמית שנועדה לגשר על הפער בין גרנדור לבין ג'נסיס. לדברי דובר החברה, יצרנים זרים הצליחו עד עתה לנצל את פער המחירים בין שתי המכוניות כדי למכור מכוניות בטווח זה, ויונדאי רוצה לסגור את הפרצה הזו.

    AG מבוססת על הפלטפורמה של גרנדור, אולם היא דומה בגודלה לג'נסיס, והיא אמורה לתת ליונדאי מענה מסוים לסדרה 5 של ב.מ.וו, לפחות בקוריאה. המכונית, שטרם נחשפה במלואה אלא רק בהצגה חיצונית, מוצעת עם מנוע בנזין במבנה V6 בנפח 3.0 ליטר, עם תיבת הילוכים אוטומטית בעלת 6 יחסי העברה. בנוסף תוצע המכונית גם עם מנוע הדיזל בנפח 2.2 ליטר.

    החל משנת 2011 נאלצה מממשלת קוריאה להסיר בהדרגה את מיסי היבוא על כלי רכב מיובאים, וזאת כדי לעמוד בהסכמי הסחר הבינלאומיים ולהימנע מהטלת מיסוי על יבוא כלי רכב קוריאנים לארה"ב ולאירופה. כתוצאה מכך גדל באופן משמעותי הייבוא של מכוניות אמריקניות ואירופיות לקוריאה, בעיקר בפלחי השוק היקרים וגם כאלה עם מנועי דיזל מתקדמים וחסכוניים אשר מהווים כעת כמעט שני שליש מסך היבוא של כלי רכב לקוריאה.
    לא צריך, כמובן, לדאוג ליונדאי אשר ניצלה עשרות שנות הגנה על התוצרת המקומית כדי לבסס את מעמדה בשוק הרכב הקוריאני: בשנה שעברה היוו מכוניות מתוצרת יונדאי וקיה (חברה שנמצאת בבעלות חלקית של יונדאי) לא פחות מ-70% מסך מכירות הרכב בקוריאה. עם זאת, אפשר להבין את המהלך של יונדאי, אשר זיהתה נקודת תורפה ומנסה לטפל בה.
    ככלל, בקוריאה יש שוק גדול מאד של דיזל, וזאת בניגוד מוחלט ליפן ולארה"ב. מבחינה זו יש ליצרנים הקוריאנים יתרון גדול על פני היפנים בבואם לשווק מכוניות באירופה, ומנגד זה גם חושף אותם כעת לתחרות מצידם של יצרני הפרמיום האירופאים, ששולטים שליטה ברורה בטכנולוגיות הדיזל העדכניות והמתקדמות ביותר.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    יונדאי נלחמת על הבית: הציגה בקוריאה שתי מכוניות יוקרה

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.