• Ad
  • רק שלושה כוכבי בטיחות הוענקו לאחת המכוניות הפופולריות ביותר בישראל, בין השאר בגלל נקודת תורפה תכנונית. סיאט ליאון קיבלה ציון מרשים מאד, והבוחנים התפעלו גם מן הטנדר של איסוזו.
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    פרויקט בטיחות הרכב החשוב ביותר בעולם, Euro NCAP, פרסם אמש את תוצאות המבחנים של שבעה דגמים חדשים בהתאם לפרוטוקולים העדכניים של המיזם, וזאת לאחר שריסק ובחן את מערכות הסיוע לנהיגה של אאודי A3 ספורטבק, סיאט לאון, איסוזו D-Max, קיה סורנטו, לנדרובר דיפנדר, הונדה e ויונדאי i10.

     

     

    למעט המכונית החשמלית הקטנה והמסקרנת של הונדה, כל שאר הדגמים משווקים או ישווקו בקרוב אצלנו בישראל, וחמישה מהם קיבלו את הציון המרבי של חמישה כוכבי בטיחות. התוצאה המטרידה ביותר, שלושה כוכבים בלבד, הוענקה לאחת המכוניות הפופולריות אצלנו – יונדאי i10, שהיא גם בין מכוניות המיני האחרונות שנותרו בשוק האירופאי ובישראל.

    אובדן של שני כוכבים יכול היה להתקבל בהבנה כלשהי לו נבע אך ורק מהיעדרן של מערכות בטיחות מתקדמות במכונית בסיסית. אלא שבמקרה הזה המצב מטריד הרבה יותר: חלק מאובדן הניקוד נובע אמנם ממה שאנשי Euro NCAP מכנים "פונקציונליות מוגבלת יותר של מערכת בלימה אוטונומית מזו שקיימת בכמה מכוניות קטנות אחרות". אלא שגם התכנון הבטיחותי של תא הנוסעים ספג מכה שהמשמעות המעשית והפיזית שלה מתוארת בתסריט הכואב הבא: "בריסוק החזיתי החליק האגן של הנהג מתחת לחגורת הברכיים, תופעה שמכונה 'צלילה'".

    בסיכומה של סדרת המבחנים קיבלה יונדאי i10 ציון נמוך של 69% בהגנה על היושבים מלפנים, 75% בהגנה על ילדים במושבי בטיחות, 52% בלבד בהגנה על הולכי רגל ו-59% בלבד למערכות הבטיחות שלה.

     

     

    צמד המכוניות החדשות אאודי A3 ספורטבק וסיאט ליאון, שתושק בשבוע הבא בישראל, הפתיע מכיוון אחר. שתי המכוניות חולקות את המהדורה החדשה של פלטפורמת MQB המודולרית, ובשונה מן הדור השמיני של גולף הן כוללות כעת גם כרית אוויר מרכזית נוספת שמשפרת את ההגנה על היושבים מלפנים. המפתיע, למרות ששתי המכוניות קיבלו ציונים טובים מאד, הוא שהציון של לאון, הפחות יקרה מבין השתיים, גבוה מזה של מכונית הפרימיום של אאודי. האם זה צפוי לגרור עריפת ראשים בתוך קבוצת פולקסווגן? ימים יגידו…

     

     

    אאודי A3 אמנם קיבלה ציונים מצוינים של 89% בהגנה על היושבים מלפנים, 81% בהגנה על ילדים במושבי בטיחות, 68% בהגנה על הולכי רגל ו-73% למערכות הבטיחות שלה – ואלה הציונים כמעט הכי גבוהים בסדרת המבחנים הזאת, אלא שלאון לקחה את התואר של הסדרה הנוכחית עם ציונים טובים יותר: 92% בהגנה על היושבים מלפנים, 88% בהגנה על ילדים במושבי בטיחות, 71% בהגנה על הולכי רגל ו-80% למערכות הבטיחות שלה. כבוד.

     

     

    אגב, אותנו זה מחזיר אל הימים הרחוקים והיפים של תחילת עידן פרויקט Euro NCAP, כאשר רעידת האדמה ההיסטורית שהוא חולל בתעשיית הרכב רק החלה, ומכוניות עממיות מתוצרת רנו קיבלו ציונים גבוהים מאלה של מותגי יוקרה ותיקים ונחשבים כמו ב.מ.וו. ומרצדס, ואפילו מ"אלופת הבטיחות" דאז, וולוו. החשיבות ההיסטורית של תוצאות אלה נעוצה בכך שהיא הוכיחה שלא חייבים לקנות דווקא מכונית יוקרה כדי לקבל בטיחות.

     

     

    ובחזרה לימינו אלה, אנשי Euro NCAP משבחים את איסוזו D-MAX – טנדר שנבחן לא מכבר על-ידי פרויקט NCAP האוסטרלי, ובכל זאת נבחן שוב על-ידי הפרויקט המקורי, האירופאי, "כדי להבטיח את התאמת התוצאות לשוק האירופאי". בהערת אגב נאמר שזאת הצהרה מעניינת מצד אנשי הפרויקט, מפני שאולי היא חושפת הבדלים בגישות המקצועיות בין שתי היוזמות ואולי נובעת רק מפוליטיקה פנימית.
    הטנדר עצמו, אגב, קיבל ציונים טובים ותואר ככלי ש"מצויד באופן מרשים" באבזור בטיחות וזאת "בקטגוריה שלא מפורסמת בזכות הדגשת הבטיחות". אירופה יימכר D-MAX החדש כשהוא מאובזר, בין השאר, עם בלימה אוטונומית ועם כרית אוויר מרכזית חדשה.

    אגב, גם לגבי הטנדר של איסוזו וגם לגבי לנד רובר דיפנדר החדש – שגם הוא קיבל ציון מרבי של חמישה כוכבי בטיחות, אומרים אנשי הפרויקט שמבחני הריסוק שלהם מוכיחים ש"משקלם והמבנה הקדמי שלהם הופכים אותם אגרסיביים כלפי כלי רכב אחרים כאשר הם מתנגשים בהם". באופן מביך, למרות שדיפנדר עולה יותר מכפול מאשר D-MAX, אין פערים כל כך גדולים בתוצאות מבחני הריסוק של השניים: D-MAX קיבל ציון של 84% בהגנה על היושבים מלפנים (85% לדיפנדר), 86% בהגנה על ילדים במושבי בטיחות (85% לדיפנדר), 69% בהגנה על הולכי רגל (71% לדיפנדר) ו-83% למערכות הבטיחות שלו (79% לדיפנדר).

     

     

    עקיצה אחרת נשלחת על-ידי אנשי הפרויקט כלפי הדור הרביעי של קיה סורנטו, אשר אמנם כולל "עדכוני בטיחות חדשים, כולל כרית האוויר המרכזית הראשונה של קיה ומערכת e-Call מתקדמת (התקשרות אוטומטית למוקד חירום אירופאי שכמותו טרם הוקם בישראל – ג.מ.) אשר בזכותם הוא שומר על 5 הכוכבים שלו, (אך זאת) למרות הביצועים הלא מרשימים שלו בריסוק החזיתי".

     

     

    המזכ"ל היוצא של Euro NCAP, מיכאל ואן רטינגן, צוטט בהודעת הפרויקט לעיתונות כשאמר: בעיית ההתאמה בין כלי רכב שונים (הכוונה לגדלים ומשקלים שונים – ג.מ.) בעת תאונה מהווה בעיה כבר שנים. כעת, בשנת 2020, יש לנו מבחן חזיתי שיכול להעריך את ביצועי הרכב בהקשר זה, וכך יכול "להעניש" מכוניות שמתפקדות בצורה גרועה. מדובר בפריצת דרך בטיחותית והיא צפויה להוביל לתכנון הנדסי טוב יותר ובטוח יותר בעתיד".

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    יונדאי i10 מתרסקת במבחני הבטיחות של Euro NCAP

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.