• Ad
  • 'איוניק 5' תושק באופן וירטואלי בשבוע הבא, ויונדאי חושפת טפח מתא הנוסעים שלה, שבנוי מחומרים ידידותיים לסביבה.
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    שבוע לפני החשיפה הרשמית של המכונית החשמלית הטהורה הראשונה של יונדאי, 'איוניק 5', חשפה הלילה היצרנית הקוריאנית טפח קטן של סביבת המגורים של הנהג והנוסע לצידו.

     

     

    כרגיל בתרגילים כאלה, עיקר כוונתה של יונדאי הוא להסב את תשומת הלב להשקה המתוכננת, ולהשיג התייחסות עוד לפני חשיפת המכונית עצמה, ול'טיזר' הזה קדמו כבר שניים אחרים שבהם נראה חלק מן המתאר החיצוני שלה. למרות זאת יש מקום להתייחס להצצונת הזעירה שקיבלנו מכיוון שאפשר להתרשם באמצעותה שאנשי יונדאי עושים הפעם משהו מעניין לא רק בהקשר החשמלי.

    אחת הטענות השגורות כנגד מכוניות מתוצרת טסלה, שללא ספק הינה יצרנית הרכב החשמלי המתקדמת ביותר כיום (למעט מספר יצרניות נישה או כאלה שרוצות להיות יצרניות רכב) היא אודות עיצוב הפנים של הדגמים השונים, ובמיוחד לגבי איכות נמוכה של חומרים והרכבה. התמונה שפרסמה יונדאי, ומעט הטקסט שמלווה אותה, חושפים ראשית לכל עבודת עיצוב שנראית הרבה יותר מושקעת, על סף ה'פרימיום', ושימוש במה שאנשי יונדאי מכנים "חומרים וטקסטיל ברי קיימא כגון עור מלאכותי, צבע ביולוגי וסיבים טבעיים וממוחזרים".

    כפי שפרסמנו בעבר, הבשורה החשובה ביותר של 'איוניק 5' – המכונית שחונכת את העידן החשמלי האמיתי של יונדאי, היא ההתבססות על פלטפורמה חשמלית ייעודית (E-GMP), כלומר מבנה וארכיטקטורה שתוכננו מראש ובאופן מיוחד להנעה חשמלית, להבדיל מכמעט כל המכוניות החשמליות שמוכרות לנו אשר מבוססות על הסבה של פלטפורמה קיימת או על פלטפורמה שנועדה לשאת גם הנעה חשמלית וגם הנעה קונבנציונאלית.

    יצרנית המסה היחידה כיום שכבר מוכרת מכוניות חשמליות טהורות היא קבוצת פולקסווגן, ועצם העובדה שהיצרנית הקוריאנית השאפתנית דוהרת בעקבותיה ומקדימה ענקיות הנעה אלטרנטיבית כמו טויוטה והונדה מדברת בעד עצמה.

    לקריאה נוספת: יונדאי משיקה את 'איוניק' כמותג לרכב חשמלי טהור

    על פניו, וכאן כבר מדובר בספקולציה בלבד – אנשי יונדאי נגעו בנקודת תורפה של יצרניות אחרות (או, בפרספקטיבה אחרת, מנצלים נקודת חוזק של עצמם) והשקיעו מחשבה ואמצעים ביצירת תא נוסעים איכותי במיוחד שעשוי לחולל שינוי תודעתי חיובי לא רק לטובת המותג שלהם אלא כלפי רכב חשמלי בכלל. ידיעה מוצקה יותר אודות הספקולציה הזאת נקבל ב-23 בפברואר, עם חשיפתה המלאה של 'איוניק 5'.

     

     

    למכוניות חשמליות, גם המודרניות שבהן, יש עדיין לא מעט מגבלות ואחת המשמעותיות בהן היא משקל עצמי רב בגלל הסוללה. מצד שני, כאשר מטמינים את הסוללה בתחתית פלטפורמה שתוכננה מראש כדי לקבל סוללה כזאת, ורכיבי המעטה של הסוללה נושאים בחלק מן העומסים – משיגים שלושה יתרונות חשובים: מרכז כובד נמוך, חיסכון במשקל, ושיפור דרמטי של ה"אריזה" של תא הנוסעים בזכות רצפה שטוחה ונמוכה, וכך מושג ניצול מרבי של נפח תא הנוסעים לטובת יושביו.

     

     

    מעצבי הפנים של יונדאי רוכבים באופן חכם ומוצלח על ה'טרנד' הסביבתי כשהם משתמשים בחומרים וטקסטיל ידידותיים לסביבה במכונית חשמלית שמייצגת ידידות לסביבה: אנשי יונדאי טוענים ש"המושבים מרופדים בעור מעובד אקולוגי שצבוע ומטופל במיצוי שמן צמחי מזרעי פשתן… ריהוט אחר… כולל טקסטיל שמקורו בסיבים ברי קיימא כמו רכיבים של קני סוכר, צמר, סיבים סינטטיים קלים (שמשמשים בין השאר לייצור בד מצנחים), וחומר שנארג מסיבים שעשויים מבקבוקי פלסטיק ממוחזרים (PET). משטחים כמו לוח המחוונים, המתגים, ההגה ולוחות הדלתות מצופים בצבע ביו פוליאוריטן שעשוי משמנים שהופקו מתירס ולפתית (הצמח שממנו מפיקים שמן קנולה)".

     

     

    במקביל, לפחות לפי הצהרות אנשי יונדאי, הם ניצלו היטב את בסיס הגלגלים הארוך כדי להקנות ליושבי המכונית סביבת מגורים מרווחת ונעימה. ה'טריק' היחיד שמוצג לנו בינתיים – באמצעות סרטון וידאו קצרצר, הוא האפשרות "להסיע" קדימה ואחורה את הקונסולה המרכזית כדי לאפשר לנהג ולנוסעים להיכנס ולצאת מן המכנית בנוחות משני הצדדים שלה כאשר הם חונים במקום צר. אנשי יונדאי מספרים שהם "חשבו מחדש" על הפונקציונליות של הקונסולה המרכזית והמציאו, למעשה, קונספט חדש ושונה מזה המוכר לנו. עיצוב תא הנוסעים מאפשר, לטענתם, ליושבים מלפנים גישה נוחה אל המושב האחורי, באופן שמאפשר להם "לטפל בילדים ובחיות מחמד שיושבים מאחור".

    נזכיר שבלי קשר לעיצוב הפנים ולחומרים הידידותיים לסביבה שבהם נעשה שימוש, התכונה החשובה ביותר ש'איוניק 5' אמורה להביא איתה היא רמת שימושיות גבוהה מאד ביחס לרכב חשמלי, וזאת בזכות האפשרות לטעון אותה בטעינה מהירה. 5 דקות טעינה, כזאת, כך מבטיחים הקוריאנים, תספיק ל-100 קילומטרים של נסיעה.

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.