• Ad
  • טיול לסופ"ש: סוד המעיין ב'עיינות בוקר'

    שלושה דגי זהב שוחים להנאתם במעיין קסום בהרי יהודה, וזהו סימן היכר לעבודת ההכשרה שביצעה שם קבוצת מטיילים אוהבי הארץ
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    צילומים: דובי זכאי

    חבורת מטיילים מובחרת ונהדרת משוטטת בשבילי הארץ ומחפשת מעיינות זנוחים ומוזנחים.

     

    dubi zakai 5

     

    הם לא מחפשים פרסום ותהילה אלא לכל היותר את הסיפוק בידיעה שעשו טוב למען הכלל, וכאשר הם מאתרים מקום כזה הם מנקים ומכשירים אותו. קוצצים בצמחיה צפופה, מעמקים את הנביעה ותוחמים אותה, וכך מאפשרים למי מעיין לזרום אל בריכת טבילה קטנה שהם חופרים ולעיתים אף בונים בשטח.

    עם סיום העבודה מניחים חברי החבורה שלושה דגי זהב במי הבריכה, וזהו סימן צנוע לכך שהם אלה שהכשירו את האתר למטיילים וחשוב מכך: שאלה מים טובים לרחצה.

    מידע אודות נביעה שופעת שכזאת עובר מפה לאוזן בין חבורות המטיילים האדוקים, ואלה ממהרים להגיע, לטבול, ליהנות – ובדרך כלל גם לשמור את הסוד במעגלים קטנים למדי.

    הרעיון עצמו – של הכשרת מעיינות ופינות חמד לטובת הכלל – נפוץ בשנים האחרונות לא פחות מאשר סוד המעיינות, וכאילו כדי להוכיח לכולנו שעל אף ההתנהלות המעציבה של חלק ממנהיגינו חיים בקרבנו הרבה אנשים טובים – גדל מספרן של קבוצות החברים שפועלות באותו אופן ברחבי הארץ.

    יותר ויותר אנשים וקבוצות מאתרים מקומות נהדרים בטבע הארץ ישראלי ומכשירים אותו, ורובם, אגב, לא מותירים חותם או סימן לפועלם אלא מסתפקים בהקמת "זולה" נעימה לתועלת הכלל ולתועלתם הם.

    כך נתגלה לי סוד מעיין 'עיינות בוקר' שהוא אחד מבין שלושה שנביעתו שופעת, ושני האחרים ישובו, כך אני מקווה, לנבוע לאחר הגשמים הבאים.
    מעיין עינות בוקר מוקף ביער אורנים ובסלעי ענק בלב הרי יהודה, וכדי להגיע עד אליו נדרשים מאמץ קל וזהירות שכן השביל שמוביל לשם, באורך של כמאה מטרים, הוא שביל תלול שעליו פזורות אבני דרדרת.

     

    dubi zakai 3

     

    בקצה הירידה השביל צמוד למצוק, וכדי להגיע אל המקום עצמו יש להסיט את הצמחייה ולכבוש את קריאת ההתפעלות: מולנו נחשפת בריכה בגודל של כארבעה מ"ר כשהיא צמודה למצוק.
    מדרגת ישיבה לשכשוך רגליים נמצאת על קו המים, והעומק של הבריכה הוא מעט יותר ממטר אחד בלבד. המעיין נובע מעל לבריכה, פורץ מן הסלע ושולח זרם של מי מעיין זכים אל גומחה קטנה שעטופה בצמחי שערות שולמית וצמחיית מים נוספת.

     

    dubi zakai 1

     

    ידיים אוהבות ניקו, טיפחו וסידרו את הבריכה ואת סביבתה, והתקינו סביבה פינת ישיבה מקסימה עם מקום מסודר למדורה ונדנדות לרגיעה. בהמשך הדרך, למטה, נטוע בוסתן פרי קטן, ומעל לפינת החמד תלוי שלט עץ קטן ועליו בקשה מן המטיילים: אנא שמרו על הניקיון ו"על הדרך" גם נא להשקות את עצי הבוסתן.dubi zakai 2

    כך מגיעים: נוסעים מזרחה על כביש 395 שמטפס מצומת אשתאול. לפני המושב כסלון פונים אל הכניסה המזרחית העליונה של יער הקדושים ומיד פונים ימינה אל שביל נוח (סימון שבילים כחול).
    נוסעים לאורך כ-300 מ' עד לעיקול חד שמאלה וזאת נקודת הציון שלאחריה יש למצוא חניה בטוחה ולנעול את נעלי ההליכה. ממשיכים על השביל לאורך כ-100 מטרים נוספים ומאתרים שביל משמאל לדרך שיורד במורד תלול ועליו דרדרת.

    ממשיכים למטה עם השביל, בין עצי אורן וסלעים עד למצוק, פונים שמאלה וממשיכים בצמוד לחלקו התחתון של המצוק עד לעיינות בוקר (מפת טיולים וסימון שבילים מס' 9).

    בסביבה 1: חורבת כסלא: תל ועליו שרידי כפר ערבי ששמו משמר ככל הנראה את שם הישוב המקראי כסלון. בפניה אל דרך העפר שבכניסה ליער הקדושים פונים שמאלה, חולפים על פני חניון מסודר של קק"ל ומטפסים בשביל שמעל היער. ממשיכים עד לחורבה שלצידה מעיין קטן שלא מפכה בימי הקיץ.

    בסביבה 2: יער הקדושים. יער קק"ל שבו נטועים כשישה מיליון עצים לזכר ששת המיליונים שנרצחו בשואה. בחלקו התחתון של היער נמצאת 'מערת הקדושים' שבה הוקם אתר הנצחה.

    בסביבה 3: אנדרטת מגילת האש. תבליט ברונזה ענק לזכר קורבנות השואה, אליו מוליך כביש קטן מן הישוב כסלון. יש שילוט בשטח.

    הצעות לפעילויות נוספות בסוף השבוע באתר הבית של דובי זכאי

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.