טיול לסופ"ש: ממש ליד הבית

בשעה שרבים מטיילים בחו"ל או נופשים במלונות בקצות הארץ אנחנו מקדישים את סוף השבוע לטיולים קצרים סביב הבית
אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

החופש הגדול הגיע לישורת האחרונה שלו והוא מאתגר את ההורים שמבקשים לנפוש או לבצע פעילויות משפחתיות שלא כרוכות בנסיעה לחו"ל או בנופש במלון יקר בארץ. באופן כמעט מפתיע, רבים מתושבי הערים יגלו לתדהמתם שהם לא מכירים מקומות מעניינים שנמצאים "ממש מתחת לאף" שלהם, בין אם מדובר באתר עתיק ומטופח או במסלול טיול היקפי שתוכנן סביב נושא מסוים.

 

 

ההצעה שלנו היא לשים לב לכך שכמעט לכל עיר או מקום ישוב יש בימינו אתר אינטרנט שבו ניתן לקבל מידע אודות ההיסטוריה של הישוב, וגם לגבי אתרים מעניינים, מסלולי טיול או אטרקציות תיירותיות, לרוב בליווי מפה שמסייעת להתמצא בסביבה.

אחת הדוגמאות הראשונות שעולות בראש, אודות סביבה שתושביה ודאי לא מכירים אותה מספיק, היא העיר ראש העין אשר יושבה בשנים האחרונות בהרבה מאד משפחות שנדדו אליה מערים ומקומות ישוב אחרים.
ממש בלב ראש העין נטוע יער ראש העין ובמרכזו שביל קק"ל יפה שמטפס בתוך חורש מוצל עד לקצה היער, שם נמצאת תצפית נהדרת על הסביבה עם ספסל נוח ששמור לאוהבים. למתבלבלים: קק"ל 1-800-350-550.

עיר הבירה

ירושלים גדושה במקומות מלהיבים לביקור ולטיול, ודרך מאד יעילה לגלות אותם היא באמצעות אתר האינטרנט של העיריה שבו מוצגים מקומות רבים וגם טיולים וסיורים שמתעדכנים מידי שבוע, חלקם בחינם.

מומלץ לבחור במסלולים מיוחדים, למשל בעקבות דתות או מנהגים, סיורים בכנסיות עם מוסיקה כנסייתית, וגם, החל מספטמבר, סיורים ליליים לשמיעת ה'סליחות' בבתי הכנסת.

נוסף לסיורים שבחסות העיריה מופעלים בירושלים גם טיולים וסיורים על-ידי גופים מסחריים ועמותות, למשל כאלה שמופעלים על-ידי 'בית שמואל', סיורי סליחות, סיור בעקבות מזמורי כנסיות ועוד (02-6203461).

אנשי יד יצחק בן צבי עורכים סיורי בזק, "קצר וקולע", עם עומק תוכני (02-5398888), וכך גם החברה להגנת הטבע שמוציאה סיורים בירושלים מידי שישי ושבת (02-6252357).
קהילות של רוכבי אופנים מתארגנות בבוקר שבת לטיולים בבירה, חלקם בחינם, ולקראת סוף החופש הגדול משקיעה העיריה מאמץ מיוחד בסיורים במסגרת סדרת אירועי לילה בעיר העתיקה, מגדל דוד, עיר דוד וברחבת עיריית ירושלים.

 

 

 

מרכזי תיירות

בערים הגדולות – תל אביב, חיפה, ירושלים, אשדוד, ראשון לציון, באר שבע, נתניה, אשקלון ואחרות הודפסו במיוחד מפות עירוניות שעליהן משורטטים מסלולי טיול מומלצים. בתל אביב ישנם שלושה כאלה: לאורך הירקון, לאורך הים, וברחובות העיר הלבנה. את המפות אפשר לקבל בלשכות התיירות המקומיות של כל הערים, וכדי למצוא את אלה אפשר להיעזר באתרי האינטרנט של העיריות.

בתל אביב פועלת עמותת תיירות שמפיקה טיולים ברחבי העיר, עם עשרות מסלולים שונים שחלקם לדוברי רוסית ואנגלית 03-5166188.

עמותת התיירות מקדמות סיורים, פעילויות וביקורים באתרים בסביבה שלהן, וכאלה פעילות ברמת הגולן, הגליל העליון, הגליל התחתון, הערבה, רמת הנגב, ועוד. גם עמותת התיירות מפיקות מפות ועליהן מסלולי טיול מסודרים, ואפשר לקבל את אלה באמצעות דוא"ל או דואר ישראל ולקבל מהן הביתה, בדואר, חוברות טיולים עם מפות. חלק גדול מן הטיולים נועד למטייל העצמאי, עם שפע הצעות לטיולים קרובים לבית.

טיולים רגליים

חובבי הטיול העירוני האתגרי יכולים להתאמץ יחד עם קהילות חיפה ובאר שבע, עם אתגרים שתוכננו בערים אלה מתוך מטרה של קירוב הקהל לטבע המקומי. בין השאר מופעלים חוגי סיור לילדים שאליהם מצטרפים גם ההורים.

החברה להגנת הטבע (08-6230555) מציעה גם חוגי 'אקשן' לחובבי הדרך הקשה והמאתגרת יותר, למשל סביב העיר מודיעין שבה צמחה קהילה מיוחדת של מטיילים מקומיים. בין השאר מתקיימים טיולים אל הגבעות הדרומיות של העיר, אל אתרי עתיקות ותצפית, אל גבעת תיתורה ועוד (08-9717686).

קהילת חיפה מפעילה טיולים חמודים בכרמל, חלקם ללא תשלום, ופרטים על הפעילויות בכל הארץ אפשר לקבל במרכז המידע של החברה להגנת הטבע 03-6388688.

 


מסלולים לאופניים

בכל סופשבוע יוצאים טיולי אופניים מסודרים בצפון הארץ, למשל לנחל ציפורי ואל יערות אלון הגליל עד בואכה קריית אתא. מסלולי רכיבה בדרגות קושי שונות, החל מטיולי מתחילים ועד למסלולים אתגריים וקשים. כל הפעילויות מתחילות בישוב אלון הגליל ב'מרכז השטח אלון הגליל', שם אפשר להשאיר את הרכב ואף לנטוע אוהל לשנת לילה. טיולי הרכיבה האלה מודרכים, ומתקיימים בחינם. במקום פועלת גם תחנת מידע של קק"ל ובה מחולקות מפות לרוכבים עצמאיים, ויש גם תחנת שירות לאופניים. מרכז שטח אלון הגליל 04-9869888

על בסיס קבוע

החברה להגנת הטבע, רשות הטבע והגנים, וקרן קימת לישראל מפיקות בכל שבוע מגוון טיולים לכלל הציבור בכל רחבי הארץ, חלקם בחינם ואחרים בתשלום. חלקם מתחיל בערים הגדולות ויוצא עם הסעה מאורגנת באוטובוסים, בהדרכת מדריכי הרשות, החברה וקק"ל. רמת ההדרכה גבוהה והתשלום סמלי.

קק"ל מקיימת טיול שבועי חינמי בכל יום שישי, כל פעם באזור אחר בארץ. (1-800-350-550).

בית ספר שדה כפר עציון, שממוקם בגוש עציון, מפיק טיולי מורשת באזור, וכן טיולים נושאיים 'בעקבות בציר הענבים', 'מעיינות' וכיוצ"ב. חלק מן הטיולים מתחיל בהסעות שיוצאת ממרכז הארץ ומירושלים. (02-9935133).

 

 

אתגריים ועצמאיים

תוכנת 'עמוד ענן' היא תוכנת שיתוף אינטרנטית של מטיילים, על גבי מפות בקנ"מ של 1:50,000. המפעילים והמשתמשים מעלים נקודות שמומלץ לבקר בהן, למשל מקורות מים, אתרים ארכיאולוגיים וכיוצ"ב. התוכנה מבוססת גי.פי.אס ומאפשרת לכל אדם למצוא אתרים מעניינים בסמיכות למקום מגוריו.

צילומים: דובי זכאי

הצעות נוספות לפעילויות לסוף השבוע באתר הבית של דובי זכאי

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.