• Ad
  • גלגל ההצלה התדמיתי של פולקסווגן הושלך במהלך תערוכת המכוניות הקלאסיות של פאבל ביץ', קליפורניה: כלי רכב חשמלי נוסטלגי שיושק בעוד 5 שנים
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    אחרי שנים לא מעטות של הבטחות לא ממומשות "נכנעת" פולקסווגן לדרישת הציבור ומאשרת רשמית את הגעתו הצפויה של מיני-מיניוואן חדש שיעוצב בדמותו של אחד מכלי הרכב האייקוניים ביותר שלה: 'מיקרובוס'.

     

     

    במסגרת אירועי תצוגת הרכב הקלאסי של פאבל ביץ', שיסתיימו היום במונטריי, קליפורניה, הכריזו אנשי פולקסווגן בהודעה רשמית שמכונית הקונספט שהם הציגו השנה בתערוכת דטרויט וז'נבה תהפוך למוצר חי ומתגלגל במהלך שנת 2022. "הרכב של ילדי הפרחים", למעשה גרסה מסחרית של פולקסווגן 'חיפושית', נולד בשנת 1950 ו"התברגן" בשנת 1979 כאשר הפך לדור הראשון של 'טרנספורטר' שהוא אחד ה'ואנים' הפופולריים ביותר בשוק המסחריות האירופאי.

    גלי הנוסטלגיה של סוף שנות ה-90, אשר עודדו את פולקסווגן לייצר את "החיפושית החדשה" על בסיס הדור הרביעי של 'גולף', ואת 'חיפושית' הנוכחית בשנת 2012 על בסיס הדור השישי של 'גולף', הולידו עשרות אמירות וחצאי הבטחות לתחייתו של 'מיקרובוס' מודרני – אך אלה מעולם לא התממשו.

    כעת, הרבה מעבר לסנטימנט הנוסטלגי, לפולקסווגן יש לפחות שלוש סיבות טובות להחיות את האייקון הזכור לטוב, והראשונה – כמובן – היא צורך דחוף להתגלגל קדימה ולהשאיר מאחור את הכתם והחרפה של פרשת 'דיזלגייט'. עיצובו העגלגל והמתוק של 'מיקרובוס' המקורי, אשר התגלגל למכונית התצוגה 'I.D. BUZZ', יוצר רושם נעים ובלתי מזיק אשר מאניש את הרכב עצמו ואת הסמל של פולקסווגן, ומחבר את הקהל לחוויה קולקטיבית חיובית שאותה רובו מעולם לא חווה בעצמו.

     

     

    שנית, אחד היתרונות המובנים של פלטפורמה של רכב חשמלי, שכמותה מפתחת גם פולקסווגן תחת השם MEB, נובע מכך שכל רכיבי מערכת ההנעה ממוקמים נמוך בתחתית הרכב ומאפשרים לבנות מעליהם "קופסא" בעלת מרחב פנימי אידאלי. אלא שמעט מאד יצרניות רכב יכולות לבדל את "קופסא" כזאת וליצור אליה חיבור רגשי באמצעות עיצוב ייחודי, ומכאן נובע ערך אסטרטגי עצום וייחודי לעיצוב ההיסטורי והמוכר לעין של 'מיקרובוס'.

    סיבה נוספת שבזכותה הפך פרויקט 'מיקרובוס החשמלי' המודרני לבעלת ערך אסטרטגי היא שמדובר בכלי רכב מסחרי במקור, ובשנים הקרובות צפוי ביקוש גדל והולך לכלי רכב מסחריים מסוגים שונים – גם להובלה אוטונומית של בני אדם וגם לחלוקה – אוטונומית או מאוישת – של מטענים וחבילות לאלפי נקודות קצה עירוניות. ואכן, כבר במעמד ההכרזה של הכלי החדש, אשר בסבירות רבה מאד ייקרא 'אי. די. באזז', הודיעו אנשי פולקסווגן שבמקביל לגרסת נוסעים תיוצר גם גרסת מטען שלו.

     

     

    שוק הרכב העיקרי שאליו מכוונת פולקסווגן הוא כמובן האמריקני, שם עליה לבצע את התיקון הגדול ביותר שלה. אבל על-פי הודעתה של החברה גם מאירופה התקבלו תגובות נלהבות בעקבות ההופעה בתערוכת ז'נבה השנה, ושם מסתמנת גם סיבה אסטרטגית רביעית להשקיע בכלי מסוג זה: האיסור שמטילות יותר ויותר ערים על כניסת מכוניות מונעות במנועי דיזל לשטחיהן. שוק חשוב נוסף, שבו מתקיים כבר כעת עידוד מאסיבי להנעה חשמלית, הוא שוק הרכב הסיני, שהינו הגדול ביותר בעולם כיום, וגם שם מתוכננים ייצור ושיווק של 'אי. די. באזז'.

    חשמליות

    פלטפורמת המכונית החשמלית החדשה של פולקסווגן (MEB) הוצגה במקור כבר בתערוכת האלקטרוניקה CES בינואר 2016 ועליה צפויים להיות מיוצרים כ-30 דגמים חשמליים של כל מותגי הקבוצה כבר החל משנת 2020 ועד לשנת 2025. בין השאר, פולקסווגן תשווק מכונית סדאן ארבע דלתות קומפקטית שתיקרא I.D., ואשר תושק כשנה לפני 'אי.די. באזז'.

    כמובן שמה שמייחד את 'באזז' על-פני כלי רכב אחרים הוא האפשרות להציב את ארבעת הגלגלים בצמוד לארבע הפינות שלו, עם מעט מאד סרחי עודף, וכך להשיג יעילות מרבית של מרחב פנים. 'באזז' צפוי להופיע גם עם הנעה אחורית וגם עם הנעה כפולה, וטווח הנסיעה המשוער שלו אמור להיות בין 400 ל-500 ק"מ לאחר טעינה מלאה.

    תכונה חשובה אחרת שפולקסווגן מבטיחה, הגם שהיא מובנת מאליה, היא "יכולת אוטונומית ברמה 3", כלומר אפשרות להפעיל עצמאית את ההיגוי, התאוצה והבלימה – אם כי עדיין תחת השגחת נהג אנושי.

    שלוש שנים לאחר מכן, בשנת 2025, צפויה פולקסווגן להשיק מערכת אוטונומית מלאה בכמה מן הדגמים שלה, ו'באזז', ודאי בגרסת המשלוחים המסחרית שלו, הוא מועמד טבעי ומוביל לקבל אותה.

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.