• Ad
  • טיול לסופ"ש: ט"ו באב למתקדמים
    שלוש הצעות נוספות למטיילי הלילה לאור הירח המלא של חג האהבה, בצפון, במרכז ובדרום
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

בשבוע שעבר פרשנו כאן מספר הצעות טיול למי שטורחים ומתכננים מראש את טיולי סוף השבוע שלהם, אבל לנוכח תגובות שקיבלנו נראה שלא הצענו מספיק אפשרויות. לכן הרמנו את הכפפה, הפעם עבור מטיילים מעט יותר ספונטניים, ובחרנו מספר פינות חמד שבהן נחשף כל יופיו של הטבע בלילות שבהם הירח במלואו.

צפון: תצפית הר אדיר

תצפית חדשה על ישובי גבול הצפון ועל כפרי לבנון הוקמה על הר אדיר, ובליל ירח מלא מתעצם כל היופי. נוסעים על "כביש הצפון" (899) וממזרח לישוב מתת מטפסים בעליה תלולה אל ההר. הדרך מתאימה לכל סוגי הרכב ולכל אורכה יש נוף מהמם.

מן המצפור החדש יש תצפית נהדרת צפונה, אל תוך לבנון, ושם נראה שלל דל של אורות מן הכפרים השונים. כאשר מביטים דרומה, לתוך ישראל, נראים אלפי אורות שמנקדים את החושך.

הנוף שפרוש למטה פשוט מענג: ממרומי כ-1,000 המטרים של הר אדיר נראים כל ההרים מסביב כננסים שמצדיקים את שמו, ועליהם בנויים הישובים מתת ובירנית. תצפית מהממת גם לכיוון הר גורדים והר דובב. אל תשכחו גזיה וקפה – מובטח לכם שמול נוף כזה, בליל ירח, תקבלו "קפה נדיר על הר אדיר".

מרכז: תצפית על נחל רפאים

נחל רפאים, במקומות אחדים, נראה כמו פאזל שמישהו התייאש באמצע הניסיון להרכיב אותו. בשלוחת קובי, למשל, מתפתלת מסילת הרכבת המנדטורית הישנה – זו שנבנתה מחדש בנתיב שסללו במקור העות'מנים, בין שני חלקים שנראים כמו גושים קפואים. היא מתפתלת כמו נחש מסתורי, נחבאת בצללים, ונתיבה ממשיך עד לתחנת גן החיות התנ"כי.

טיול לסופ"ש: ט"ו באב למתקדמים

כאשר מתיישבים על ספסל בודד שניצב מעל הנוף ב'מיצפור עמינדב' הנשימה ממש נעתקת לנוכח מראה יער האורנים שגולש בתלילות במורד ערוץ הנחל, עם עצים זקופים שנראים כאילו הם נאחזים במדרון. מתצפית זאת נגלית בליל ירח מלא תאורה רכה שמכסה בעדינות את ה"מצרף" של שלוחת קובי, פסי הרכבת כאילו נשלפים מתוך צילו הכבד של יער אפלולי וזומם, וברקע זוהרות כגחליליות נקודות אור שמרצדות מכיוון הישוב הערבי וואלג'ה.

כך מגיעים: נוסעים מכיוון בית חולים הדסה עין כרם ומטפסים בכביש 396 עד פניה אל הישוב אבן ספיר. ממשיכים כ-500 מטרים בדרך נוף יפה אל חניון "קק"ל – יער עמינדב" ושם פונים ימינה אל דרך כורכר שמסומנת בסימון אדום וזוהרת באור הירח (הדרך מתאימה לכל סוגי הרכב). כעבור כ-700 מטרים מגיעים אל חניון מקסיקו שממנו יש תצפית מרהיבה על הישוב אבן ספיר. בהמשך השביל מגיעים לכביש שאותו חוצים וממשיכים ישר עד לצומת שבילים שבו פונים שמאלה אל חניון הסלע. ממשיכים עד למדרגות אבן. מצפור עמינדב נמצא בהמשך, מימין, וממנו פוסעים על שביל אבן קצר עד לספסל המדובר.

דרום: תצפיות על ים המלח

אור הירח המלא שמשתקף מים המלח הוא אחד המראות הקסומים ביותר. על תמונה אחת מתכנסים שני ירחים: זה שתלוי מלמעלה וזה שמשתקף מן הים. נקודת תצפית מצוינת נמצאת בירידה מן העיר ערד בכביש 31, מעל מיצד זוהר. במורד הכביש יש תצפית נוספת על הבריכות של מה שפעם היה חלקו הדרומי של ים המלח.

אחת הדרכים היפות בצפון ים המלח היא דרך מפותלת במיוחד אשר מטפסת עד למצוקי דרגות. הכביש צר ומאד מפותל, וכמעט מכל נקודה אפשר להתבונן מזרחה לכיוון הים. כמעט בסוף הכביש, רגע לפני שמגיעים אל מצוקי דרגות, פונים שמאלה אל שביל עפר קטן שמוביל לכיוון מאגר מים גדול. בהמשך השביל ישנם שני מפלסים של מנחת מסוקים. מן המפלס העליון יש תצפית נהדרת מערבה, לכיוון המדבר ואל הנקיק האפלולי של הדרג'ה (נחל דרגות): אור הירח מתאמץ אך לא מצליח לחדור לעומק הקניון.

טיול לסופ"ש: ט"ו באב למתקדמים
    מן המפלס הנמוך, המזרחי, יש תצפית אדירה על כל חלקו הצפוני של ים המלח והרי אדום ומואב מנגד, והירח מקשט אותם בפס אור רך.

הצעות נוספות לפעילויות בסוף השבוע באתר הבית של דובי זכאי.

• Ad

טיול לסופ"ש: ט"ו באב למתקדמים

רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו.

אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.