• Ad

טיול לסופ"ש: אל פינות החמד של ט"ו באב

בשבוע הבא יזרח ירח מלא ויסמן לנו את חג האהבה, חג של אור שמזמין טיול רומנטי או משפחתי, ואפילו טיול טבע חווייתי ועוצמתי עם ילדים בגילאים המתאימים
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

בלילה של יום חמישי ה-11 באוגוסט 2022 חל ט"ו באב, הוא יום האהבה במסורת היהודית, ובשעה 19:29 יזרח ירח כמעט מלא ויאיר את הלילה עד לחמש בבוקר של יום שישי. למוחרת, בלילה של יום שישי (ערב שבת), הירח יזרח בשעה 20:10, יהיה מלא לגמרי, וישקע בשעה שש בבוקר של יום שבת. גם הלילה בין מוצאי שבת לבוקר יום ראשון יואר באור של ירח כמעט מלא, לאחר שהוא יזרח בשעה 20:47 וישקע ב-07:20 למוחרת.

במילים אחרות, לילות סוף השבוע של ט"ו באב – ככל שלא יהיו עננים שיעיבו על החגיגה, יהיו מוארים ואור הירח ידחק את שחור הלילה ומכל נקודת תצפית ברחבי הארץ ייראו נופים מהממים, ענוגים ורכים, עטופים בווילון אור ומעליו ירח גדול ועגול.

אל פינות החמד של ט"ו באב

צל מסתורי יוטל לתוך ערוצי נחלים וקניונים עמוקים, ערבות ושטחים פתוחים יחזירו אור לבנבן-אפרפר, הים ייראה כאילו הוא מואר ומאיר בעצמו, ואפילו הנוף העירוני ייראה רומנטי ונעים.
    למען האוהבים המסודרים, שמעדיפים לארגן דברים מראש, וגם לטובת המפוזרים, שעלולים להיזכר ברגע האחרון ששכחו את המועד, אספנו לכתבה זאת מספר מקומות אהובים עלינו במיוחד שאליהם אפשר להגיע בזוג, או בקבוצה, לפרוש מחצלת ושק פיקניק, לנגן או להשמיע מוזיקה נעימה וחרישית, וליהנות ממופע התאורה היפה ביותר בתבל.

ראש הנקרה – החניה בירידה לרכבל

מראש הנקרה נפרש הנוף הימי המהמם מגבול לבנון ונהריה ועד למפרץ חיפה. המראה משכר ומקושט בפס זוהר של אור הירח על הים, ושל ראשי הגלים שזוהרים בלבן. צוקי ראש הנקרה, הלבנים, זוהרים אף הם ובוהקים.

כך מגיעים: נוסעים על כביש 4 מנהריה צפונה עד למגרש החניה של ראש הנקרה.

טיפ רומנטי: כביש קטן יוצא מן החלק הדרומי של חניון אכזיב ונמתח דרומה ממש על קו המים. מכביש זה אפשר לראות את הים ולאורכו יש מספר נקודות נוחות לעצירה לפיקניק.

משגב עם – תצפית על חו"ל

ליד הישוב משגב עם יש מרפסת נוף מדהימה שנבנתה על-ידי קק"ל וחולשת על שטח דרום לבנון. מכאן אפשר להשקיף לכיוון הכפר 'אל עדיסה' וצפונה ממנו אל הכפר 'קלא'. הנוף הלבנוני פחות מואר מזה הישראלי וניכר בהרים גבוהים, ואילו אורו של ירח שתלוי מלמעלה מרכך את המראות ויוצר אווירה קיצית נעימה.

כך מגיעים: נוסעים על כביש 886, "כביש הצפון" מכיוון צומת מרגליות אל קיבוץ משגב עם.

טיפ רומנטי: לפני שער הקיבוץ בצד ימין יש עליה מתונה לכיוון מצפור נאה לזכר רס"ן בניה ריין שנפל במלחמת לבנון השנייה. משם יש תצפית מזרחה לכיוון עמק החולה, כפר גלעדי, הר צפייה ומטולה.

כפר חרוב – הטיילת הרומנטית

מ'כפר חרוב' לכיוון דרום, אל מבוא חמה ומעל מצוק האון נמתחת טיילת יפיפייה ולכל אורכה יש תצפית מרהיבה על הכנרת. אפשר לראות מכאן את אורות העיר טבריה שנראים כאילו הם גולשים אל מי הימה, את אורות הקיבוצים 'האון' ו'עין גב' ממש למרגלות הרכס. אפשר ללכת ולחזור לאורך הטיילת או לשבת באחת מפינות הישיבה ופשוט להתענג על הנוף המשכר.
    היעד הרומנטי שלנו הוא 'מצפה לשלום' שנמצא בשמורת טבע מרשימה על שפת המצוק. מגיעים לשם במורד מדרגות ברזל, וברוב המקרים זה מקום נהדר להתבודד בו.

כך מגיעים: נוסעים על כביש 98 ומטפסים איתו אל רמת הגולן. בהמשך, בצומת 'אפיק', ממשיכים דרומה עד הכניסה למצפה לשלום. לפני שמגיעים לחניה, מצד שמאל, מוליך שביל עד לחניון קטן שנמצא במרחק של צעדים ספורים מן הטיילת.

איורים: דובי זכאי

פוריה עילית – הירידה מפוריה לכנרת

בימים כתיקונם זה כביש נהיגה קצר אך מהנה בזכות פיתוליו, אבל לאור ירח הוא הופך לזירה שמתאימה לסרטים בז'אנרים שונים. חשוב לנהוג בזהירות וליהנות מן המראה שנגלה לפתע כאשר נחשפים אל הכנרת כשהיא מקושטת בשלל אורות מן הישובים שסביבה ומעליה. אורות העיר טבריה נראים בבירור וברקע נראים ישובי רמת הגולן בעוד שהירח מצייר פס זוהר על מי הכנרת.

כך מגיעים: נוסעים על כביש 768 מפוריה לכיוון אלומות ופונים מזרחה אל פוריה עילית. נוסעים לכיוון הישוב וחולפים על פני הכניסה, לאחר מכן פונים שמאלה אל כביש קטן לכיוון הכנרת.

טיפ רומנטי: באמצע הדרך אפשר לפנות לכיוון 'עין פוריה' – שהוא מעין קטן מוקף דקלים. שם אפשר לשבת בתוך נוף מרהיב ולחגוג את הטבע.

"המכשפה" בכפר יהושע

בכל לילה הופך עץ הפיקוס הענק בכפר יהושע למסתורי ומיוחד, והחוויה מתעצמת פי כמה בלילות ירח מלא. המושב כפר יהושע הוקם בעמק יזרעאל בשנת 1927, ובלב הכפר נטוע עץ פיקוס בנגאלי ענק שממנו משתלשל סבך של שורשי אוויר. ילדי הכפר מכנים אותו "המכשפה", ואפשר להבין מדוע, והם ואורחיהם נוהגים להסתופף בתוך סבך הצמחיה באפלולית שורשי העץ.

כך מגיעים: כשמגיעים מדרום מערב נוסעים על כביש 70 ומתמזגים לתוך הקטע החדש של כביש 6. לאחר שחולפים על פני הכניסה ליקנעם פונים ימינה לכביש 77 ומשם לכיוון הכפר. לאותה פניה ימינה מגיעים גם מי שנוסעים מדרום מזרח על כביש 66. מצפון מערב מגיע כביש 75 ומצפון מזרח כביש 77, והכי פשוט: כפר יהושע ב'וויז'.

מעלה החמישה – בין מחלף חמד לקריית ענבים

כביש מפותל מתחיל בכיכר לפני הכניסה לישוב 'אבו גוש' ומטפס לכיוון הישוב 'מעלה החמישה' דרך קריית ענבים. ככל שחולפים בפיתולים השונים הולך הנוף ונגלה, וכולל תצפית אל הישוב אבו גוש ואל כרמים ושדות חקלאיים. ברקע נראית בבירור הילת האור של ירושלים.

כך מגיעים: נוסעים על כביש 1 ויורדים במחלף חמד לכיוון אבו גוש. בכיכר פונים צפונה לבית נקופה וקריית ענבים.

טיפ רומנטי: בצומת מעלה החמישה אפשר לפנות שמאלה ולרדת לכיוון אבו גוש. מצד שמאל ישנה תצפית על כל הסביבה ובה נטוע עץ אורן נטוי. המראה לאור הירח פשוט מהפנט.

כביש אלון – צומת מעלה אדומים 458 עד מעלה מכמש

לאוהבי המדבר יש לנו מסלול מומלץ שבו אור הירח מלטף את ראשי הגבעות הצחיחות של מדבר יהודה. אנחנו נוהגים על כביש מפותל וצר וכמעט בכל עיקול נחשפים בפנינו פלאות ומראות חדשים: אורות של ישובים, קטעי נוף וצורות סלע או צבעי מדבר שונים.

כך מגיעים: נוסעים מזרחה מירושלים על כביש מספר 1 לכיוון ים המלח, ולאחר שחולפים את היציאה למעלה אדומים פונים צפונה אל 458 שמוכר גם כדרך אלון.

טיפ רומנטי: מול הישוב אלון ישנה פינת ישיבה קסומה שנקראת 'מצפה אורית' לזכר תושבת אלון שנפטרה ממחלה. מכאן יש תצפית נהדרת לכיוון ירושלים, ובליל ירח נראים אורות העיר לנוכח שממת המדבר בחגיגת אורות וצללים.

תצפית לערבה

המדבר יוצר את האווירה המושלמת ללילות ירח מלא, שבהם נשכחים החום והקושי, וגבעות המדבר החשופות והקשוחות נראות רכות ומזמינות. אנחנו נוסעים לאורך הכביש שיורד מן הישוב נאות סמדר לכיוון כביש הערבה דרך הר עיט, צוקי שיירות ורמת גרופית. בנקודה מסוימת נחשפים לנוף עוצר הנשימה של הערבה כשהוא מנוקד, הרחק באופק, בנקודות אור זערוריות.

כך מגיעים: נוסעים מזרחה מצומת על כביש 40 עד לצומת קטורה. קטע הדרך האחרון מרשים במיוחד, והכי מרתק להימצא שם לקראת זריחה.

טיפ רומנטי: מצאו חניה בטוחה ומרוחקת מן הכביש לצד אחד העיקולים שמהם יש תצפית נוחה לכיוון הערבה. קחו מחצלת או כסאות וטפסו לנקודה גבוהה, והמתינו לזריחה.

כביש 12 – נגיעה באילת

בין אם בחרתם להתארח באילת בלי אף תוכנית רומנטית, ובין אם תחליטו להגיע לסביבה באופן יזום – נסיעה מרתקת ומומלצת היא על הדרך שבין אילת למחסום נטפים ובחזרה, שאותה אפשר לעשות גם אם מגיעים מכיוון כביש 12 בדרך לאילת. המראות מרהיבים, ובמיוחד ברגש שבו נגלים בבת אחת מראות מפרץ אילת, אורות העיר, וברקע שלה האורות המרוחקים יותר של העיר עקבה שבירדן.

כך מגיעים: יוצאים מאילת לכיוון מחסום נטפים ומסתובבים שם בחזרה לכיוון העיר, או שמגיעים מכיוון צומת שיזפון, דרך בקעת סיירים, לאורך כביש 12.

הצעות נוספות לפעילויות בסוף השבוע באתר הבית של דובי זכאי.

• Ad

רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו.

אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.