• Ad
  • חסד חשמלי: גם רכב הלוויות בבריטניה לא יזהם

    חסד חשמלי: גם רכב הלוויות בבריטניה לא יזהם

    תאגיד הקבורה הבריטי הגדול ביותר השיק רכב לוויות ואמבולנס חשמליים. יש גם טסלה חשמלית ללוויות, וגם לא מעט דרכים מקוריות אחרות לעשות את הקילומטר האחרון
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    מעפר באנו ואל עפר נשוב, ועל אף שרובנו לא אוהבים לעסוק יותר מידי במוות – מן הידיעה הבאה אי אפשר להתעלם אבל בהחלט אפשר להשתעשע: רבים מאזרחי בריטניה יכולים מעכשיו לבחור להתגלגל בדרכם האחרונה במכונית חשמלית.

     

    חסד חשמלי: גם רכב הלוויות בבריטניה לא יזהם

     

    מסתבר שחברת או ארגון הלוויות הגדול ביותר בבריטניה הוא קואופרטיב בשם 'פיונרלקאר' (Funeralcare, או "טיפול בלוויה"), וברוח הימים האלה, שבהם כל צי הרכב הבריטי מתחשמל במהירות – גם הם קופצים על העגלה (סליחה) ומשיקים מכונית לוויות חשמלית. אז מכונית הלוויות החדשה שהושקה השבוע בסקוטלנד, ואחיותיה שיהיו זמינות בקרוב ב-11 קהילות שונות ובהמשך ברחבי הממלכה כולה – היא במקור 'ניסאן ליף' חשמלית אשר הוסבה (כמו כל רכבי הלוויה בבריטניה) לייעוד המכבד שלה.

    מכונית הלוויות החשמלית הותאמה לייעודה על-ידי יצרנית המרכבים הבריטית 'וילקוקס לימוזינות', וזה מאפשר לאנשי 'פיונרלקאר', שממילא עוסקים בסוג מאד מסוים של מיחזור, להתהדר בכך שהמרכב שלה בנוי ברובו מחומרים מורכבים וממוחזרים.

    מנהל מחלקת התפעול של קואופאטיב "קדישא" הבריטי, ניק מק'לנן, מצוטט בהודעת החברה לעיתונות בניסוח בריטי מאופק שממש לא יכולנו לוותר עליו: "הדרך שבה אנשים בוחרים להיפרד משתנה", הוא אומר, "ואלה שעבדו קשה כדי לצמצם את טביעת הרגל הפחמנית שלהם במהלך החיים שלהם מעוניינים להפחית את ההשפעה שלהם על כדור הארץ גם כאשר הם הולכים לעולמם. אנחנו מחויבים להוביל את הדרך ולסייע למשפחות וליקיריהם לקבל פרידה אחרונה שלא משפיעה לרעה על הסביבה".

    אגב, לא מיותר לציין עובדה מורבידית מעניינת אחרת שנודעה לנו בתוך כדי ההתחקות אחר שירות הלוויה החדש והמודע למשבר האקלים: מסתבר שאותו "קואופרטיב קדישא" הבריטי כבר הסב מוקדם יותר השנה לפחות טסלה אחת לשימוש כרכב לוויות. זה אומר שמי שבוחר להתגלגל אל מנוחתו האחרונה ברכב חשמלי יכול לעשות את זה אפילו עם עוד יותר סטייל.

     

    חסד חשמלי: גם רכב הלוויות בבריטניה לא יזהם

     

    בכלל, הרושם הוא שהבריטים, כמו בריטים, נוטים לקחת את הפרידה מן החיים – ולכל הפחות את טקסי האשכבה – עם הרבה יותר 'סטייל' מאיתנו ועם הרבה יותר הומור. שיטוט קצר גילה לנו שיש הרבה מאד דרכים יצירתיות להתגלגל בדרך האחרונה – כל אחד לפי תחביביו, אמונותיו וקבוצת יקיריו. אז אל תספרו לאף אחד אבל אנחנו מתלהבים הרבה יותר מן הפרידה הבוערת בסגנון הצועני, כפי שמודגמת היטב בסדרת המופת הבריטית peaky blinders (תורגם לעברית כ"כנופיות ברמינגהם").

     

    חסד חשמלי: גם רכב הלוויות בבריטניה לא יזהם

     

    מי שרוצה לחקור יותר לעומק ולגלות אילו שירותים נוספים אפשר לקבל ב'פיונרלקאר' יכול לגלוש אל אתר האינטרנט שלהם, אבל אנחנו נעצרנו כבר בעמוד הבית כשגילינו שהסלוגן שלהם הוא " If someone has died, we can help you".

    ובנימה אופטימית יותר, 'פיונרלקאר' גייסו לשורותיהם גם אמבולנס חשמלי טהור שמבוסס על ואן מתוצרת 'מקסוס', עם טווח נסיעה של כ-240 קילומטרים. צריך לקוות, כמובן, שלעולם לא תיגמר לו הסוללה לפני שהוא יפרוק את נוסעיו במקומות הנכונים – כדי שהם לא יזדקקו לרכב האחר של החברה.

    כמובן שכדי לתמוך בכלי הרכב החשמליים החדשים יותקנו עמדות טעינה במרכזים הלוגיסטיים השונים של החברה, ובבריטניה – כמו בבריטניה – הם יחוברו לתוכנית חשמל שמבוססת על הפקת אנרגיה ממקורות מתחדשים. 'פיונרלקאר' כבר השקיעו בשנים האחרונות כ-4 מיליון לירות שטרלינג בהסבת רוב צי הרכב שלהם לכלי רכב היברידים כדי לצמצם את טביעת הרגל הפחמנית שלהם.

    לא מיותר לומר שהסבת רכבי הלוויה הבריטים לחשמל יכולה לשמש גם כאלגוריה טובה לכל "ראשי הבנזין" אשר מתקשים להיפרד ממנועי הבעירה, וכל מה שנשאר לנו לומר להם זה דבר מאד פשוט: הסוף הוא בלתי נמנע. (סליחה).

    לסיום קבלו "עובדת כיף" כבונוס. מסתבר שבישראל פועלות לא פחות מ-600 חברות קדישא, ורבות מהן מפעילות ואנים אמריקנים כבדים עם מנועי בנזין זללנים. #רקאומרים. וְנֶחָמָתָא דַּאֲמִירָן בְּעָלְמָא וְאִמְרוּ אָמֵן.

     

     

     

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.