• Ad
  • במערב ראשון לציון הוכשר פארק עירוני רחב ידיים ובו מתקני ספורט, פינות חמד ומקומות שבהם מקיימת העיריה אירועי תרבות שונים. הכניסה חופשית
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    במשך כשלושים שנים, משנת 1958 ועד 1988, הוטמנה האשפה של העיר ראשון לציון במערב העיר, קילומטרים ספורים מקו החוף. האזור כולו נחשב אז ל"חולות ראשון לציון", ומן הסתם נחשב מרוחק, אבל במהלך השנים הלכה העיר והתרחבה לכל הכיוונים, וגם מערבה.

     

     

    קצת יותר מעשור לאחר הפסקת ההטמנה במזבלה, כאשר היה ברור לכולם שאתר האשפה תקוע כמו קוץ בלב הנוף, החלו הרשויות לטפל במפגע, שנמצא בלב שטח ציבורי בשטח של כ-160 דונם. הכשרת המתחם כללה הצבת מתקני גריסה ומיון, פינוי של 330 אלף מטרים מעוקבים של פסולת, וסלילת שכבת חול בעובי של 17 מטרים. היות שאי אפשר היה לפנות את כל המטמנה הרי שחלקים ממנה עדיין "חיים" ופולטים כמויות לא מבוטלות של גז מתאן ממעבה האדמה ועד לחור שבשכבת האוזון באטמוספירה.

    על שטח המטמנה עצמה, כ-22 דונם, הוקם אצטדיון ספורט עירוני, וב-140 הדונמים שמסביב הוקם פארק עירוני בשם 'נאות השקמה', על שם שכונת המגורים הסמוכה. בין השאר נשתל דשא, ניטעו עצי פרי רבים ועצי נוי, ובין לבין נסללו שבילים רחבים והוכשרו פינות לפעילויות ספורטיביות ופנאי.

     

     

    אדריכלי הפארק תכננו מעין מרפסת ארוכה שממנה אפשר לצפות בתחרויות אתלטיקה במגרשים, ועל חלק מן השטח (אך למרבה הצער לא על כולו) הוצבו שמשיות גדולות וצבעוניות כדי להצל על המבלים מפני השמש הישראלית הקופחת. בין המתחמים השונים שמשובצים בפארק יש פינות משחקים לילדים, משטח החלקה עם שיפועים מתאימים לחובבי סקטבורד, רחבה אחרת למחליקי סקטים ומקומות ישיבה לצופים. בין השאר הוכשרה, בפינה הצפון מזרחית, פינת זיכרון לבני מערב ראשון לציון שנפלו במלחמות ישראל.

     

     

     

     

     

    פסלי ענק, פרי עבודתם של פסלים בינלאומיים וישראלים, הוצבו לצד השביל הראשי ועל גבעות הדשא, ואלה לבדם מצדיקים ביקור מעורר השראה במקום. עיריית ראשון לציון עורכת מידי פעם אירועים שונים בפארק נאות השקמה, ובימים אלה, למשל, מתקיימת שם תערוכת ציורים של אמני העיר – עם עבודות שמודפסות על יריעות בד גדולות שניצבות-נטועות לצד אחד השבילים ולצידם שמות האמנים והסברים אודותיהן.

     

     

    כך מגיעים: 'פארק נאות השקמה' ממוקם בצפון שכונת 'נאות שקמה', ברחוב גדולי ישראל פינת חיים בר לב. הפארק נמתח צפונה לשדרות משה דיין (הכביש הראשי שמוביל מערבה), ומצידו השני של הכביש ממוקם אזור הקניונים של מערב ראשון לציון. הכניסה בחינם.

    הצעות נוספות לפעילויות בסוף השבוע באתר הבית של דובי זכאי

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    טיול לסופ"ש: אל פארק נאות השקמה

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.