• Ad
  • עמק השלום, בשיא פריחתו, הוא אחת מנקודות החן הנעימות ביותר לטיול, לפיקניק או לרכיבת אופניים בימים אלה של לפני החמסינים הראשונים
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    צילומים: דובי זכאי

    הדיעות חלוקות לגבי מקור השם 'עמק השלום' אשר מקובל כיום כשמו של שטח נהדר, ספון בין יערות קק"ל, מזרחית לצומת אליקים ולא הרחק מן הקיבוצים דליה, רמות מנשה ועין השופט, וכ-2 ק"מ מדרום מערב לקיבוץ הזורע לצד ערוץ נחל השופט.

     

    dubi zakai 9

     

    אוהביו טוענים שזהו אחד המקומות הנהדרים ביותר בישראל עם בוא האביב, בעיקר בזכות פריחה נפלאה לצד שדות חיטה צרים בין יערות אורנים, ולא מעט גם בזכות נחל השופט שזורם בו בכל ימות השנה.

    כל אלה גם מעניקים למקום את השם הרומנטי יותר, "עמק האהבה", ואי אפשר כמובן שלא להזכיר את סיפורם של שני גרמנים, חברי כת 'אוהבי ישראל', שהתיישבו כאן לפני שנים והאמינו שביום הגאולה יובילו היהודים את התרבות העולמית.

     

    dubi zakai 4

     

    הגאולה עדיין נקנית ביסורים, כך מסתבר, וגם לשני החבר'ה האלה – על כוונותיהם הטובות, לא היה קל. בקושי רב הם נאחזו בקרקע ופיתחו את המקום, שתלו, זרעו ונטעו את שבעת המינים, וחייו מפרי עמלם הצנוע.
    באותם ימים ניצב שלט גדול בכניסה לחצרם ועליו הכיתוב הנדיר: 'הכניסה מותרת', אשר הזמין את המטיילים ביערות מנשה להיכנס, לשבת ולאכול את הארוחה שהביאו עמם, לקטוף מעצי הפרי, להעביר שעה קלה בשיחה עם החבר'ה ולשמוע מהם מחמאות אודות העם היהודי.

    השנים עברו ושני החברים לא הפכו צעירים יותר, כוחם תש, ומתוך אמונה לפיה אין להחזיק ברכוש הם תרמו את השטח למדינה ופרשו לעולם שכולו טוב.

    סיפורו פחות מוכר אודות 'עמק השלום' התרחש בעת "המאורעות" של שנת 1936, אחת התקופות הקשות במאבק על ארץ ישראל, כאשר יואש זולר ויצחק קליצ'בסקי, שני שומרים צעירים שהוצבו במקום נרצחו על ידי ערבים מן הסביבה.
    תושבי האזור החליטו להקים ישוב באותו שטח ולקרוא את שמו 'רמת השניים'. שני עצי ברוש ניטעו במקום ושני מעיינות בסביבה נקראו על שם הבחורים: עין יצחק ועין יואש.

     

    dubi zakai 6

     

    הישוב לא החזיק מעמד וננטש לאחר זמן קצר, ולמעלה מרבע מאה לאחר מכן, בשנת 1962, נרכשה הקרקע על-ידי הגרמנים שנזכרו לעיל.

    בימים אלה מקדם אוויר צח את המטיילים במקום, עם מרחבים, יערות, זרימת המים בנחל השופט, וגם אטרקציה לילדים בדמות מבנה עתיק של טחנת מים ומספר מערות מסתוריות בסביבה.

    קק"ל הכשירה כמה מן הדרכים לבעלי מוגבלויות, שיכולים לנוע עליהם עם כסאות גלגלים וליהנות מן הטבע, ולהגיע עד לשטחי פיקניק מסודרים.

    הנוף בסביבה, רגע לפני החמסינים הראשונים של אפריל, פשוט מרחיב את הנשמה, ואפילו הדרך אל העמק מרהיבה, כשהנסיעה חותכת דרך יערות ולצד עשרות מקומות מתאימים לפיקניק ולנופש. מי שמגיע מצוייד באופני שטח יגלה כאן גם גן עדן לרוכבים.

     

    dubi zakai 2

     

    כך מגיעים: עמק השלום נמצא במרכז משולש הכבישים שמקיפים את יקנעם: כביש 66 מצומת משמר העמק ועד למחלף התשבי, כביש 70 עד לצומת אליקים, והדרך היפה שמתפתלת בירידה מרמת השופט למשמר העמק, הלא היא כביש 6953.

    הצעות נוספות לטיולי סוף השבוע באתר הבית של דובי זכאי

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    טיול לסופ"ש: אל עמק השלום

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.