• Ad
  • ארגון הרכב הגרמני חושף: ניתן לגנוב רכבים המצוידים במערכת Keyless בקלות באמצעות מכשיר פשוט. הארגון בדק דגמים של 19 יצרניות רכב שונות וכולם נכשלו במבחן. בארגון דורשים מיצרניות הרכב לסגור את הפרצה ובינתיים ממליצים לבעלי הרכבים להיעזר באמצעי הגנה "של פעם"
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    Car Thiefדגמי הרכב של 19 יצרניות שונות מאודי, דרך פורד ועד סאנגיונג המצוידים במערכת Keyless נמצאו כחשופים לפריצה ואף לגניבה בעזרת מכשיר אלקטרוני ביתי, כך עולה מבדיקה שערכו לאחרונה מומחי ארגון הרכב הגרמני, ה-ADAC.

    עד לפני פחות או יותר שני עשורים, גניבה של כלי רכב הייתה סיפור פשוט למדי וכל מה שהיה צריך כדי להעלם בתוך דקות עם המכונית האהובה שלכם היה להיות בצד הלא נכון של החוק, כמה כלים פשוטים וידע בסיסי מאוד בחשמלאות רכב.
    עם הזמן יצרניות הרכב החלו להקשות על הגנבים בעזרת מנעולים מתוחכמים יותר, מערכות אזעקה אינטגרליות, מערכות איתור לווייני ובעיקר מפתחות מקודדים המצוידים ברכיב אלקטרוני המעביר אות למחשב המנוע שרק באמצעותו ניתן היה להפעיל את המנוע.

    כמו במשחקי חתול ועכבר, הגנבים מצידם השתכללו אף הם ולמדו איך להתגבר על המכשול ולעקוף את מערכות המיגון והאיתור המובנות. עם זאת, ללא ספק גניבות הרכב הפכו לפחות ספונטניות, מורכבות בהרבה מבעבר וכאלו המצריכות הכנה מוקדמת מצידם של העבריינים.

    עוד ב-TheCar:
    מבקר המדינה: אובדן להלכה – המניע העיקרי לגנבות רכב
    וולוו מציגה: מכונית בלי מפתח
    די לקודן: מגדל לא תחייב התקנתם של המקשים המעצבנים

    כעת מתברר שמכוניות המצוידות במערכת Keyless – פיצ'ר שהפך לנפוץ מאוד במכוניות יוקרה ולאחרונה החל להופיע גם במכוניות עממיות יותר, שינה את מאזן הכוחות והפך שוב את גניבות הרכב לסיפור פשוט מעין כמותו.

    גם הגנבים כבר לא צריכים מפתח
    גם הגנבים כבר לא צריכים מפתח

    טכנולוגית Keyless מאפשרת לנהגים להיכנס ולהניע את רכבם ללא צורך ללחוץ על כפתור בשלט ו/או להכניס את המפתח לסוויץ' ההתנעה.
    מכונית המצוידות במערכת כוללת רכיב המשדר אות מסוים ואם אתם נמצאים בקרבת הרכב האות נקלט על ידי חיישנים במפתח החכם שלכם, הוא משדר אות בחזרה למכונית והדלתות שלה נפתחות. אות נוסף משודר כשאתם כבר בפנים הרכב ולחיצה על כפתור ה-Start engine מאפשר להניע את המנוע, כאמור, מבלי שתצטרכו לסובב מפתח.
    טווח השידור של המערכת קטן מאוד ולמעשה רק כשאתם ממש בקרבת הרכב נוצר הקשר בין המפתח לרכב המאפשר את פתיחתו והתנעתו, אבל מסתבר שיש במערכת זו פרצה ובעזרת משדר מאריך טווח די פשוט ניתן לפתוח ואף להתניע את המכונית ממרחקים גדולים בהרבה.

    בשנת 2014 נתפסה בלונדון כנופיה של גנבי מכוניות שעלתה על הטריק ועל פי החשד גנבה בעזרת שיטה זו אלפי רכבים במשך שנה.
    הגנבים פעלו בחוליות של שניים בעיקר בחניונים גדולים שם הם המתינו לרכבים מדגמים מתאימים. כשרכב כזה חנה במקום הצוות התפצל – אחד הגנבים הלך בעקבות בעל הרכב ובעזרת משדר/מקלט אלקטרוני פשוט היה קולט את האותות המשודרים כל העת מהמפתח החכם שבכיסו של בעל הרכב ומשדר אותם למכשיר שהחזיק הגנב השני שהמתין ליד הרכב.
    החיישנים ברכב היו קולטים את האות ופותחים את דלתות הרכב ואף מאפשרים את התנעתו.

    חשיפת הכנופיה זכתה לתהודה רבה וניתן היה לצפות כי יצרני הרכב ימצאו במהירות דרך שתאפשר לאנשים ליהנות מהטכנולוגיה ובה בעת תסגור את הפרצה הקוראת לגנב, אולם גם שנתיים מאוחר יותר, כפי שמתברר כעת מבדיקת ADAC, מכוניות חדשות לחלוטין המצוידות במערכת הנעילה ללא מפתח חשופות לגניבה בדרך זו.
    מומחי הארגון, שבחנו 24 דגמי רכב שונים, גילו שאת כולם ללא יוצא מן הכלל ניתן לפתוח ואף להניע באמצעות מכשיר מאריך טווח שקלט ושידר ממרחק את האות מהמפתח החכם למכונית.

    56677676776רשימת הדגמים שכשלו במבחן כוללת בין היתר אודי A3, A4 ו-A6, ב.מ.וו סדרה 7, סיטרואן DS4, פורד גלאקסי, הונדה HR-V, יונדאי סנטה פה, קיה אופטימה, ריינג' רובר איווק, רנו טראפיק, מאזדה CX5, מיני קלאבמן, מיצובישי אאוטלנדר, ניסאן ליף וקשקאי, סובארו B4, טיוטה ראב 4, אופל אמפרה, סאניונג טיבולי ופולקסווגן גולף.
    מומחי הארגון מציינים שמשום שהכשלים נמצאו בכל הרכבים, ככל הנראה הם קיימים גם ברכבים רבים אחרים המצוידים ב-Keyless שלא נבדקו ותמהו כיצד יתכן שרכבים המצוידים במערכת נעילה יוקרתית יהיו הרבה יותר קלים לגניבה מרכבים המצוידים במנגנון נעילה פשוט עם מפתח.

    בדף המסקנות, אנשי ADAC דורשים מיצרניות הרכב למצוא פתרון דחוף לבעיה ובינתיים ממליצים לבעלי רכבים "ללא מפתח" להיות עירניים יותר ואף להיעזר באמצעי הגנה פשוטים "של פעם" כמו מנעול הגה כדי להקשות על גניבת הרכב.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    פרצה קוראת לגנב: רכבים עם מערכת Keyless חשופים לגניבה

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.