• Ad
  • טיול לסופ"ש: אל בריכות המים של אמציה

את גבעת הכלניות הסמוכה ללכיש כדאי לבקר בתקופה זאת של השנה, בשיא הפריחה ולפני החמסינים של האביב
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

ישנם מקומות שמתאים לבקר בהם בכל ימות השנה ומקומות אחרים מציעים קסם מיוחד בתקופות מוגדרות, למשל בימים אלה עם פרוץ האביב. "גבעת הכלניות" שמעל מושב אמציה היא אחד המקומות שחייבים לבקר ממש בתקופה זאת של השנה.

גבעת הכלניות מתנשאת לגובה של 426 מטרים מעל פני הים, וחברת 'מקורות' מנצלת את הגובה הזה כדי לאחסן עליה, בשתי בריכות מים גדולות, את מאגר המים האזורי שלה בחבל לכיש. בתקופה זאת "לוהטת" הגבעה באדום הכלניות, ולא רק בו: הפריחה האביבית מרהיבה עם נוריות יפיפיות, רקפות שנחבאות בין הסלעים בצד הכביש ובמורד הגבעה, וגם – חובבי פרחים יאהבו את זה במיוחד – פרח נדיר בשם 'עכנאי יהודה' אשר משנה את צבעו האדום לסגול לאחר שהוא מופרה על-ידי חרקים. יש גם שפע של חרציות וצמחי חרדל לבן, וכל היופי הזה ממתין לנו, חובבי הקפה, כדי שנתמקם לנו בתוכו בנחת ונתקין את הגזיה והפינג'אן.

הפריחה המהממת מקשטת נוף מרהיב לכשעצמו: מכאן נפרשת תצפית נהדרת על שמורת גבעת גד ממערב, עם יער אורנים שמטפס אל עבר עץ בודד שנטוע בראשה, וממש למרגלות הגבעה נמצאות 'מערות חזן', מוקפות גם הן בחורש אורנים. ערוצו של נחל אדוריים נמתח מכאן מערבה עד לסכר, וממזרח נישאים לגובה רב הרי חברון. בינם לביננו מפרידה כאן גדר ההפרדה, ולמרגלותינו, מצפון, בנוי מושב אמציה.

המושב הוקם כהיאחזות נחל בשנת 1955 ולאחר מכן אוזרח, ושמו ניתן לו על שם אמציה מלך יהודה, אשר ממש כמו אביו נרצח במהלך קשר שקשרו נגדו אנשי החצר שלו, וזה קרה בסמוך לעיר המחוז הסמוכה – לכיש. תחיל שלטונו של אמציה נזכרת לטובה היות שהוא פקד להוציא להורג רק את הקושרים כנגד אביו ולא את משפחותיהם, אולם אחרית ימי 28 שנות שלטונו הייתה הרבה פחות מוצלחת, כאשר הובס בקרב כנגד ממלכת ישראל הסמוכה.

כך מגיעים: נוסעים על חלקו הדרומי של כביש 6 ופונים מזרחה במחלף קרית גת אל כביש 35 לכיוון לכיש. בצומת לכיש פונים אל ראשיתו של אחד מכבישי הנהיגה היפים ביותר בישראל – כביש 3415 אשר מתחבר בהמשך אל כביש 358, ונוסעים איתו עד לכיכר שבה פונים שמאלה אל כביש קטן שמוליך למערות חזן ואל סכר אדוריים.

ממשיכים לאורך קצת פחות משני קילומטרים ופונים ימינה (לפני סיבוב) אל גבעת הכלניות שכולה מכוסה כעת בפריחה אדומה. ממשיכים עם הדרך ומגלים מצד שמאל דרך שמוליכה אל גבעת גד (מומלצת מאד למי שנוהג בכלי רכב עם יכולת עבירות שטח) ומכאן והלאה הכביש הופך יותר ויותר משובש, לכן צריך לנהוג בזהירות. כעבור כקילומטר מזהים מצד שמאל ירידה אל כביש אספלט די מחורב שאיתו מטפסים לכיוון שתי בריכות המים שבראש הגבעה. עוברים בזהירות רבה מעל מעבר בקר, ומטפסים – אפשר גם ברגל – אל בריכות המים. הכביש מסתיים בשער המתחם של מקורות (נ.צ. 599284/ 192216).

רעבים? אצל דואי, ממש בכניסה לפארק המוטורי לא רחוק מצמת לכיש. חומוס, סביח, לבנה, סלט טרי ביצים, קפה, תה ועוד ועוד, דואי 052-3920319.

צילומים: דובי זכאי

הצעות נוספות לפעילויות בסוף השבוע באתר הבית של דובי זכאי

• Ad

רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו.

אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.