• Ad
  • זיקר, מותג היוקרה של ג'ילי, עושה את דרכו לישראל
    משלוח ראשון של 001 ZEEKR הוטען על אונייה בסין בדרך לאירופה. המחיר: 59,500 אירו. מעבר לכתף כבר מציץ הקרוסאובר החשמלי X שיעלה באירופה 45,000 אירו
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    ביום שישי האחרון הועמס משלוח ראשון של מכוניות זיקר מדגם 001 על אוניית RO-RO בנמל טאיצ'אנג שסמוך להונג קונג, והן עושות כעת את דרכן לכיוון אירופה.

     

    זיקר, מותג היוקרה של ג'ילי, עושה את דרכו לישראל

     

    זיקר (ZEEKR), מותג היוקרה החשמלי הסיני של קבוצת ג'ילי, "הומצא" והושק רשמית כחברה עצמאית בסין בשנת 2021 כלומר שהוא קיים בסך הכל מזה כשנתיים. למרות זאת לאנשי ג'ילי יש תוכניות גדולות ונצורות עבורו: אנדי אן, מנכ"ל זיקר, הכריז לא מכבר שאחד היעדים של המותג לשנה הנוכחית הוא חדירה לשוק האירופאי, וספירוס פוטינוס, מנכ"ל זיקר אירופה, הצהיר – תחזיקו חזק – שהחברה מכוונת להיות (לא פחות) – מותג הפרימיום החשמלי המוביל במכירות באירופה עד לסוף העשור.

    זיקר תשווק בישראל על-ידי קבוצת יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה, לקסוס וג'ילי, כלומר על-ידי אחד היבואנים הגדולים בישראל עם ניסיון רלבנטי בשוק היוקרה. עם זאת, כאשר זיקר חשפה את תוכניות השיווק שלה לאירופה בתערוכת המכוניות הבינלאומית של שנחאי, בחודש אפריל השנה, נאמר שהחברה תאמץ "מודל מכירה ישיר ללקוח". זה עשוי להעיד על מודל יותר מעניין או מורכב גם בישראל.

    זיקר הקימה חברת מכירות אירופאית ייעודית, ובין אם בסופו של יום היא תתנהל כמו חברת בת עצמאית שתפיץ בעצמה את המכוניות באירופה או באמצעות סוכנים מקומיים בחלק מן המדינות – מדובר במודל שונה מזה שבו פועלות כרגע רוב היצרניות הסיניות האחרות. ג'ילי יכולה להרשות לעצמה עבודה יותר אינטימית מול השווקים האירופאים בזכות ההיכרות העמוקה יותר שלה עם השוק ועם הצרכן האירופאי לנוכח השליטה שלה בוולוו, LEVC ולוטוס.

     

    זיקר, מותג היוקרה של ג'ילי, עושה את דרכו לישראל

     

    הדגם הראשון של זיקר באירופה, וגם בישראל, הוא 001, והמכוניות שעושות את דרכן כרגע על האונייה כבר הוזמנו בשוודיה ובהולנד. עם זאת, סביר מאד שבתוך המשלוח הזה נמצאות גם מכוניות שיגיעו לישראל לצורכי תקינה ולימוד.

    זיקר 001 מוצעת באירופה תמורת החל מ-59,500 אירו לעומת מחיר שמתחיל בסין ב-40,500 לגרסה הבסיסית ומגיע עד ל-52,100 אירו לגרסה היקרה ביותר. הגרסה האירופית פותחה בשיתוף פעולה עם מרכז המו"פ האירופאי של ג'ילי – China Europe Vehicle Technology (CEVT) אשר שוכן בעיר גוטבורג שבשבדיה, בסמוך ל'וולוו' (ששייכת לג'ילי). במרכז זה פותחו בין השאר גם דגמי 'לינק אנד קו'.

    הגרסאות האירופאיות תוכננו להשיג ציון של חמישה כוכבים בהתאם לדרישות המחמירות והולכות של פרויקט מבחני הריסוק Euro-NCAP, והן כוללות מספר שדרוגים מעניינים כמו מטען AC מובנה שתומך בהספק של 22 קילוואט, אם כי זה מחייב, כמובן, עמדת טעינה ביתית שמקבלת ומספקת זרם חזק מספיק. בנוסף, כהכנה לשיווק באירופה הותאמה מערכת המולטימדיה והניווט של המכונית לתמיכה בתשע שפות אירופאיות ומערך המפות שלה מכיל את המידע הגיאוגרפי של 32 מדינות אירופאיות. מערכת הניהול של המכונית מקבלת עדכוני תוכנה דרך האוויר (OTA) ומערכת המולטימדיה תומכת באפליקציות צד שלישי שונות.

     

    זיקר, מותג היוקרה של ג'ילי, עושה את דרכו לישראל

     

    זיקר 001 מוצעת עם הנעה אחורית בגרסה ארוכת טווח ובגרסאות עם שני מנועים והנעה כפולה, וטווח הנסיעה שלה נע בין 546 ל-1,032 קילומטרים בין טעינות בהתאם לגודל הסוללה, המנועים ורמת ההספק.

    אגב, אחת הגרסאות שהיא מציעה בסין היא המכונית הסדרתית הראשונה בעולם שעושה שימוש בסוללות CTP 3.0 Qilin מתוצרת יצרנית הסוללות הגדולה בעולם – CATL הסינית.

     

    זיקר, מותג היוקרה של ג'ילי, עושה את דרכו לישראל

     

    מיד לאחר שוודיה והולנד צפויה זיקר לשלוח מכוניות לשש מדינות אירופאיות נוספות עוד ברבעון הרביעי השנה. במקביל ל-001 מתוכנן גם משלוח של דגם שיכול להיות הרבה יותר מעניין, ובוודאי הרבה יותר נמכר בישראל: הקרוסאובר הקומפקטי 'X', שמחירו באירופה צפוי להתחיל בכ-45,000 אירו. כמו דגם 001 והמיניוואן 009 שקדמו לו גם דגם X בנוי על פלטפורמת SEA החשמלית-ייעודית של קבוצת ג'ילי, והוא חולק את כל המכלולים החשובים שלו עם וולוו EX30 החדשה וסמארט #1.

    עד לשנת 2026 ישווק המותג זיקר בכל מדינות מערב ומרכז אירופה, ועוד הרבה קודם לכן צפויה ג'ילי לעשות איתו את מה שהיא יודעת לעשות הכי טוב: להעלות במהירות את היקפי הייצור והמכירות כדי לבנות ערך לחברה, ואז להנפיק אותה בבורסה ולממש רווחים. בתוך קצת יותר משנה ג'ילי מתכננת לייצר מידי שנה 650,000 יחידות של זיקר ולמכור אותן ברחבי העולם, ולגייס יותר ממיליארד דולר בהנפקה קרובה בבורסה האמריקנית בניו יורק.

     

    זיקר, מותג היוקרה של ג'ילי, עושה את דרכו לישראל

     

     

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.