פריז פינת המסגר: הדגמים החשובים לשוק הישראלי

תערוכת הרכב בפריז שפתחה היום את שעריה לעיתונאים (ותפתח בשבת לקהל הרחב) לא מציגה חידושים יוצאי דופן, בוודאי לא בהתייחס לשוק הרכב אצלנו, אך מהווה במה להצגתם של כמה דגמים שבהחלט נראה בשנים הבאות על כבישי מע"צ
אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

IMG_9805יונדאי עם שאיפות אירופאיות, לנד רובר שיוצאת מהריבוע, סקודה שלא מפחדת מבוץ, דגמי אודי חדשים לגמרי עם עיצוב שכמעט לא השתנה, פיג'ו שסוף סוף עולה על עקבים, אופל שמעלה את הזרם וגם כמה חלומות אקזוטיים – כל אלה יחשפו באופן רשמי ב- Mondial de l'Automobile.
תערוכת הרכב הותיקה בעולם שנוסדה בשנת 1898 פתחה היום את שעריה לעיתונאים ומשבת ובמשך השבועיים הבאים (1-16 באוקטובר) היא תהיה פתוחה לקהל הרחב.
התערוכה, המתקיימת בסתיו מדי בשנתיים, נחשבת יחד עם תערוכת פרנקפורט (התערוכות מנהלות רוטציה ביניהן) לאחד האירועים המוטוריים המשמעותיים ביותר בעולם הרכב.

עד לפני לא יותר מדי שנים תערוכות רכב היו המקום בו נחשפו לראשונה כל הדגמים החדשים וכל הקונספטים העתידניים, אבל בשנים האחרונות, כשתמונותיו של כל אב-טיפוס הנבחן באזור שכוח אל בקצה העולם מוצאות את דרכן לרשת באופן מיידי ובעידן בו מרבית יצרני הרכב מנצלים את כוחה של הרשת כדי לחשוף את דגמיהם החדשים בעיתוי שיעניק להם תשומת לב ופרסום מקסימליים, היכולת של התערוכות הגדולות להפתיע ולהדהים את הנוכחים פחתה מאוד וכך גם מרכזיותן.
ועדיין, תערוכות מאפשרות להתרשם לראשונה, מקרוב ובאופן בלתי אמצעי, מהדגמים שינועו על כבישי העולם בשנים הבאות.

IMG_9830מנקודת מבט של השוק הישראלי תערוכת פריז 2016 לא מביאה עימה בשורות יוצאות דופן או חידושים גדולים הנוגעים ללהיטי המכירות כאן, אך בהחלט משמשת במה להצגת דורות חדשים למספר דגמים בעלי סיכויי הצלחה לא מבוטלים בלבנט.
קבלו את עשרת הדגמים החדשים החשובים ביותר לשוק המקומי שיחשפו בתערוכה.

עוד ב-TheCar:
תערוכת דטרויט: החגיגה נמשכת?
תערוכת בייג'ין 2016: הקרוסאובר שולטטט
אם יש גן עדן: הצצה לפסטיבל המהירות של גודווד

 

יונדאי i30
הדגם החשוב ביותר שנחשף בפריז בהקשר הישראלי, לפחות מבחינה מספרית, הוא הדור השלישי של ה-i30 של יונדאי.
ה-i30 החדשה מציגה עיצוב שמרני יותר ופחות מצועצע מזה של הדור היוצא ועם קורת C רחבה ברור שיונדאי מכוונת למלכת הקטגוריה, הגולף של פולקסווגן.

בשאיפה להפוך למתחרה של הגולף ביבשת הישנה גם מבחינה מספרית, ביונדאי מקפידים להדגיש שהמכונית תוכננה ומיוצרת באירופה ולמעט הלוגו למעשה מדובר במכונית אירופאית לחלוטין.
כדי ליצוק תוכן בהבטחה זו ה-i30, לפחות בגרסאות שהוצגו בהשקה, כוללת יחידות הנעה מודרניות צנועות נפח ומוגדשות טורבו ותיבת הילוכים כפולת מצמדים ממש כמו שיש ב… פולקסווגן.
בנוסף, ה-i30 מצוידת במערך מתלים הכולל מתלה רב חיבורי בסרן האחורי המבטיח יכולות דינמיות גבוהות ונוחות טובה. איכות החומרים ועיצוב תא הנוסעים שודרגו מאוד ולפחות בגרסה האירופאית הרכב כולל מערך מרשים של מערכות בטיחות מתקדמות כסטנדרט.

0046 יונדאי i30 דור שלישי

קיה ריו
גם קיה, מותג האח הקוריאני, חושף בפריז דגם רלוונטי מאוד בהקשר הישראלי בדמות דור חדש לסופר מיני ולמשפחתית הקטנה של החברה, הריו.
הריו החדשה רבועה מזו היוצאת ומבוססת על הפלטפורמה המשמשת את ה-i20 הנוכחית אך מציגה עיצוב דינמי יותר עם חזית אגרסיבית הכוללת את מראה פני הנמר של קיה.
תא הנוסעים, אחד מנקודות החולשה של הריו לאורך השנים, עבר שדרוג משמעותי וכולל חומרים מאיכות טובה יותר, אבזור נדיב כסטנדרט ומושב אחורי מרווח בהרבה.קיה ריו

 

סקודה קודיאק
דגם נוסף וחשוב מאוד לשוק שלנו הוא הקודיאק של סקודה, שמעניק למותג הצ'כי נוכחות ראשונה בסגמנט רכבי הפנאי בגודל מלא שנחשב לאחד הצומחים בעולם הרכב.
הקודיאק הוא הרכב הגדול ביותר המבוסס על פלטפורמת MQB המודולרית של פולקסווגן ומציע מימדים נדיבים ואופציה ל-3 שורות מושבים.
כמו מרבית דגמי המותג, גם רכב הפנאי הצ'כי לא מציג עיצוב מסובב ראשים אך המימדים המכובדים מעניקים לו יציבה מרשימה מאוד שיכולה לקרוץ גם ללקוחות של מותגי פרימיום.

הקודיאק מוצע בגרסאות הנעה קדמית או כפולה עם מנועים בנפח שבין 1.4 ל-2.0 ליטרים ובעתיד צפויה גם גרסה היברידית נטענת.
כמו כן ניתן לציין מתלים אדפטיביים ומערך בטיחות מתקדם שיוצעו לפחות בחלק מגרסאות.

חשיפת סקודה קודיאק 002

אודי Q5
גם יורשו של אחד הדגמים המצליחים ביותר של אודי בישראל מוצג בתערוכה בגרסתו החדשה – הדור השני של רכב הפנאי בגודל בינוני של מותג הפרימיום, ה-Q5.
למרות הדמיון העיצובי הרב לדור הראשון שהוצג לפני שמונה שנים, מדובר ברכב חדש לחלוטין המבוסס על פלטפורמה אחרת עם מנוע רוחבי ומציג מימדים מעט נדיבים יותר.
ה-Q5 החדש מציג חזית דינמית יותר ויוצע עם מגוון מנועים רחב מתוצרת הקונצרן והנעה קדמית או כפולה.
כמו ב-A4 החדשה עליה הוא מבוסס תא הנוסעים שודרג מאוד ובהמשך צפויות גם גרסה היברידית נטענת וגרסה ספורטיבית עם 400 כ"ס.
בנוסף, אודי תחשוף בתערוכה דור חדש ל-A5.

אודי 5

 

פיג'ו 3008
בניגוד ל-Q5 ששומר באדיקות על המתכון המוכר, בקונצרן PSA הבינו באיחור לא אופנתי שהדור החדש של ה-3008 מצריך שינוי מחשבתי של ממש.
בהתאם לכך אותו מיש-מש בין מיניוואן לרכב פנאי שאפיין את ה-3008 היוצא, פינה את מקומו לעיצוב עם אוריינטציה ברורה לעולם רכבי הפנאי ויציבה גבוהה.
העיצוב לא פורץ דרך או מקורי במיוחד אבל בהחלט נאה וכך גם תא הנוסעים שמציג דשבורד עם פריסה לא שגרתית עם הגה קטן ולוח מחוונים הממוקם מעליו כמו ב-208 ו-308 הנוכחיות.
בשלב זה לפחות, ה-3008 יוצע רק עם הנעה קדמית ויצויד גם במערכת אלקטרונית לאחיזה מרבית במצבים שונים (בדומה לזו המותקנת ב-2008) ובמנועי בנזין או דיזל בהספקים שבין 110 ל-180 כ"ס.

פיזו 3008 דור שני - 0054

סיטרואן C3
הדור החדש של הסופר מיני של סיטרואן נחשף כבר לפני מספר חודשים אבל מוצג באופן רשמי רק כעת, במגרש הביתי בתערוכת פריז.
ה-C3 החדשה מציגה עיצוב שונה בתכלית מזה של הדור הנוכחי עם הרבה השראה מרכב הפנאי הקטן והמסוגנן של המותג, קקטוס, כולל דיפוני "AirBumps" להגנה מפני פגיעות חניה, חיפויי פלסטיק בניחוח שטח מסביב לבתי הגלגל, קבינה בעיצוב מקורי ואפשרויות התאמה אישית רבות.
מתחת למעטפת מדובר ברכב המבוסס על המכלולים ועל הפלטפורמה של הפיג'ו 208 המוכרת והלא ממש חדשה.
לארץ תגיע ה-C3 עם מנוע שלושת הצילינדרים המוגדש המוכר של הקונצרן ובשילוב תיבת 6 הילוכים אוטומטית מתוצרת איסין.

סיטרואן C3 החדשה

ניסאן מיקרה

סופר מיני נוספת שמתחדשת בתערוכה היא המיקרה של ניסאן.
המיקרה הנוכחית התקשתה להרשים מול מרבית החברות בסגמנט אך זכתה במחוזותינו לנתוני מכירות נאים, בעיקר בזכות תמחור אטרקטיבי לציי רכב.
המיקרה החדשה, לפחות מבחינה עיצובית, הולכת על כיוון שונה מהותית עם עיצוב הרבה יותר אגרסיבי ומרשים ומימדים נדיבים יותר.
יחידות ההנעה שהוצגו כוללות מנוע 1.0 ליטר מוגדש חדש וצפויות גם גרסאות היברדיות וספורטיביות.
עם זאת, לא מן הנמנע כי המיקרה החדשה תשווק גם עם מנוע ה-1.2 הלא מאוד אטרקטיבי המניע את הדור הנוכחי.

ניסאן מיקרה

הונדה סיוויק האצ'בק

גרסת ההאצ'בק האירופאית של הדור החדש של המשפחתית של הונדה שומרת על מראה אגרסיבי אך היא הרבה פחות "עתידנית" מזו ההיוצאת.
בעשור האחרון, למרות שנשאו את אותו שם, גרסאות הסדאן וההאצ'בק היו שונות בתכלית בעיצובן. כעת נראה שבהונדה החליטו שהשוני הזה לא תורם למיתוג.
בהתאם לכך החליטו בחברה לשנות כיוון אך בה בעת לנסות להשאר נאמנים לקהלי הלקוחות השונים של שתי הגרסאות.
גרסת ההאצ'בק החדשה רחבה וארוכה יותר ונפרדת, סוף סוף, ממנוע ה-1.8 ליטר האטמוספרי הארכאי המניע את הסיוויק כבר מעל לעשור לטובת יחידות הנעה מוגדשות בנפח 1.0 ו-1.5 ליטרים שישודכו לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה.

Civic

רנו מגאן סדאן

בשנים האחרונות רנו החליטה ליצור בידול עיצובי ושמי בין גרסאות ההאצ'בק המיועדות לשוק האירופאי לגרסאות הסדאן (המיועדות בעיקר לשווקים מתפתחים) של המשפחתית שלה.
כעת, שנה לאחר הצגת המגאן האצ'בק בדורה ה-4 ולאור תדמית לא מוצלחת במיוחד לה זכתה הפלואנס סדאן, ברנו החליטו להחזיר את גרסת הסדאן, לפחות מבחינה שמית, למשפחת המגאן.
גם מתחת למעטפת הסדאן החדשה מבוססת על הפלטפורמה של המגאן החדשה ומציגה עיצוב אטרקטיבי בהרבה מזה של הפלואנס האנמית.
יחידות ההנעה כוללת מנועי טורבו קטני נפח המוכרים מהקליאו, הקדגא'ר והניסאן קשקאי ומשודכים לתיבה אוטומטית כפולת מצמדים.
עם זאת, ההיצע יכלול גם, ככל הנראה, מנועים אטמוספריים ותיקים המוכרים מהפלואנס לטובת מחיר אטרקטיבי בשווקים מסוימים.

מגאן סדאן

לנד רובר דיסקברי

27 שנים אחרי הדיסקו הראשון, הדור החמישי של רכב הפנאי הקשוח אך המפנק של לנד רובר נוטש את העיצוב הקופסתי לטובת קווים זורמים יותר.
למרות זאת הדיסקברי החדש לא מוותר על יכולות שטח וכולל שלדת אלומיניום הקלה בקרוב ל-500 קילוגרמים מזו של הדור היוצא ויחד עם יעילות אווירודנמית משופרת הדיסקו החדש חסכוני יותר בדלק והרבה פחות מזהם.
מערכת בקרת היציבות מרובת המצבים הייחודית של לנד רובר מציגה כאן דור חדש יותר שמבטיח להתמודד אפילו בקלות יתרה עם תנאי שטח ותוואי מאתגר.
ניתן לציין גם את מתלי האוויר המגיעים (כמו בדור הקודם) כסטנדרט.
מגוון המנועים יכלול גרסאות בנזין ודיזל בהספקים שבין 240 ל-340 כ"ס שישדכו לתיבת 8 הילוכים אוטומטית ובמשך יתווספו להיצע גם גרסאות חזקות יותר.

דיסקברי 2017

כמו כן, בתערוכה יחשפו דור חדש לפנמרה המשפחתית של מותג פורשה הספורטיבי, גרסת אופל לשברולט בולט החשמלית וגם גרסת גג פתוח לדגם האולטימטיבי של היצרנית עם סמל הסוס הצוהל – הלה פרארי אפרטה (אל דאגה, כל היחידות נמכרו מראש).
בנוסף, בעיר האורות יחשפו לאור הזרקורים גם גרסאות מתוחות פנים לדאצ'יה סנדרו, קיה קארנס, קיה סול, יונדאי i10, אופל זאפירה, רנו קליאו, טויוטה GT-86, סוזוקי SX4 קרוסאובר ואחרים.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.