• Ad
  • מבול השקות של מכוניות חשובות מאד לשוק הישראלי צפוי בתערוכת פריז שתיפתח בסוף ספטמבר
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    IMG_9830לפעמים נדמה שבעידן האינטרנטי איבדו תערוכות הרכב הגדולות את חשיבותן ההיסטורית, וכאילו כדי להוכיח אחרת תיפתח בסוף החודש הבא בפריז אחת מן התערוכות הגדושות והמעניינות ביותר של השנים האחרונות.

    תערוכת פריז היא לא רק תערוכת הרכב הגדולה ביותר בעולם מבחינה פיזית – היא משתרעת על פני רוב שטחו של קומפלקס התערוכות הענק של פורט דה ורסאי – אלא גם התערוכה האירופאית החשובה ביותר שנערכת בכל שנה זוגית (לסירוגין עם תערוכת פרנקפורט בשנים האי-זוגיות).

    גם ביחס לסטנדרט הגבוה ממילא שפריז מציבה תמיד, נראה שלתערוכה השנה תהיה חשיבות מיוחדת עבור השוק הישראלי, וזאת בזכות מספר רב של דגמים שמחליפים כלי רכב פופולריים במקומותינו.

    בכתבת הכנה זאת ניגע מעט בלוגיסטיקות – לטובת מי שיכול ורוצה לחגוג באירוע, נציין את שלושת הדגמים החשובים ביותר לדעתנו מבחינתו של השוק הישראלי, ונסקור בקצרה את כל החידושים שצפויים שם למיטב ידיעתנו בחלוקה לשלוש קבוצות: מכוניות נוסעים, קרוסאוברים ומותגי פרימיום.

    חגיגה בפריז

    כאמור, התערוכה נערכת בהיכל התערוכות פורט דה ורסאי, ואליו קל מאד להגיע ברכבת התחתית (מטרו) מכל קצוות העיר.

    יום העיתונות הבינלאומי הראשון ייערך ב-29 בספטמבר והדלתות ייפתחו לקהל הרחב בין ה-1-16 באוקטובר.
    מחירו של כרטיס רגיל למבקר מבוגר הוא 16 אירו ליום מלא (יש גם כרטיסים מוזלים לחלקי ימים) וכרטיס משולב עם ילד עולה 25 אירו.

    התערוכה נחלקת לאולמות תצוגה עצומים שבהם מופיעות רוב יצרניות המכוניות – למעט וולוו, שהודיעה כבר מזמן שבכוונתה לצמצם את השתתפותה בתערוכות רכב ולהתמקד בלא יותר מ-2-3 חשובות בכל שנה, ופורד, אשר באופן
    די מפתיע הודיעה ש"פריז לא עושה את זה בשבילה" והחליטה לוותר על חשיפתה של Ka חדשה בהזדמנות הזאת.

    שלושה דגמים חשובים ביותר בראיה של השוק הישראלי, שאולי יזכו לסיקור מועט מפאת החשיבות הבינונית ומטה שלהם בפרספקטיבה אירופאית, הם רנו מגאן סדאן החדשה, אשר תחליף אצלנו את פלואנס, ניסאן מיקרה – רק מפני שלדגם היוצא שלה היו תקופות של מכירות שיא בקרב ציי הרכב וחברות ההשכרה, ויונדאי i30 חדשה שמחליפה את מי שהובילה את יונדאי אל לב הקונצנזוס הישראלי.

     

    רנו מגאן סדאן 2016 - 0050

    עממיות

    מכוניות נוסעים של מותגים עממיים נאבקות כיום על עצם קיומן מול הקרוסאוברים שמבוססים על הפלטפורמות שהן בנויות עליהן, אבל עדיין מהוות רוב בסך המכירות באירופה ובישראל.
    מן הקטנות לגדולות, ייתכן שקיה תציג בפריז מכונית תצוגה שתבשר על פיקנטו הבאה, מכונית שאמורה להיות מוצגת בקוריאה ברבעון הראשון של השנה הבאה, ומה שבטוח זה שהיא תציג את מכונית הסופר מיני שלה, ריו, במהדורה חדשה.

    מיקרה חדשה של ניסן אמורה להיות גדולה יותר מן הדגם הנוכחי, אשר מתנדנד על הגבול שבין 'מיני' ל-'סופר מיני', וזה אומר שהיא צפויה להיכנס לקטגוריה החמה של סיאט איביזה, פיג'ו 208 ויונדאי i20.
    המכונית קיבלה עיצוב חדיש, ספורטיבי ומיוחד יותר, כפי שהודגם במכונית התצוגה 'סוואי', והיא מונעת מעתה באמצעות מנועים חדשים ממחסן הקבוצה.

    סביר שהקהל המקומי ישמח יותר לראות "אחת משלהם" בקטגוריית הסופר מיני בפריז, וזאת כמובן סיטרואן C3 אשר שואבת את השראתה העיצובית מ-C4 קקטוס, ומה שיותר חשוב הוא שהיא מבוססת על פלטפורמה חדשה של פיג'ו-סיטרואן. יחסית לדגם היוצא זאת מכונית ארוכה ורחבה יותר, לכן גם מרווחת ושימושית, והיא תאובזר במערכות בידור וסיוע לנהג מתקדמות יחסית לקטגוריה.

     

    סיטרואן C3

     

    המתחרה הבולטת ביותר של C3 על השוק הביתי היא רנו קליאו, וזאת עברה כעת מתיחת פנים שתיחשף פומבית בפריז.

     

    רנו קליאו מתיחת פנים 2016 - 001

    מכונית מעניינת מבחינת השוק הישראלי היא סוזוקי איגניס שמצטרפת לבאלנו החדשה ולסלריו שנחתה כאן לפניה, ומה שמיוחד באיגניס הוא עיצוב שנוטה יותר לכיוון הקרוסאוברי.
    לשלוש מכוניות קומפקטיות במבנה האצ'בק שתוצגנה בפריז ישנה חשיבות רבה אצלנו למרות היקף המכירות המצומצם יחסית של הקטגוריה הזאת כאן, והחשובה בהן היא יונדאי i30 חדשה לגמרי.

     

    2017-hyundai-i30-1

     

    i30 מכוונת כעת גבוה מבעבר ועל הכוונת שלה ניצבות מכוניות אירופיות כמו אופל אסטרה האצ'בק ורנו מגאן, ומבחינה מעשית אנחנו צפויים לפגוש איכות חומרים גבוהה מבעבר ורמות אבזור גבוהות.

    בקצה האחר של הסקאלה, מבחינת טבלת המכירות שלנו, תושק הגרסה האירופאית של הונדה סיוויק, וכולנו תקווה שהמכונית הזאת תשנה סוף סוף את ההתייחסות של היצרנית לשוק שלנו ותעודד אותה להתאמץ יותר.
    סיוויק החדשה מיוצרת בבריטניה והיא גדולה יותר מן הדור הקודם שלה, עם עיצוב מרשים יותר, הבטחה לחווית נהיגה משופרת ושפע אבזור, והיא תימכר באירופה ובישראל עם שני מנועי טורבו-בנזין חדשים, הראשון תלת צילינדרי בנפח 1.0 ליטר והאחר ארבעה צילינדרי בנפח 1.5 ליטר.

    פולקסווגן נמצאת בעין הסערה מזה כשנה כבר, ופריז היא מקום ההשקה של המכונית הבודדת החשובה ביותר מבחינתה, גולף, שעברה כעת מתיחת פנים.

    החידושים החשובים ביותר הם שני מנועים חדשים, בנפח 1.5 ליטר ומוגדשי טורבו, אחד בנזין והאחר דיזל. מובן שחשיבותם של מנועים אלה רבה במיוחד היות שהם יופצו בעתיד אל מתחת למכסי המנוע של רבים מדגמי קבוצת פולקסווגן.

    אופל אינסיניה: אופל מחליפה סוף סוף את המשפחתית הגדולה שלה, זו שצריכה להתמודד מול מאזדה 6 ויונדאי סונטה מחד ומול סקודה סופרב מאידך, והמכונית החדשה מבוססת על פלטפורמה חדשה ותציע גם את דור המנועים החדש של ג'נרל מוטורס.

    קרוסאוברים

    בראש רשימת הדגמים החשובים בקטגוריה הבוערת ביותר ניצבת מכונית לא מאד דרמטית בראיה אירופאית, אבל אחת שבהחלט חוללה מהומה בישראל: סוזוקי
    S-Cross, שנקראת אצלנו "קרוסאובר", היא הדגם האחרון של סוזוקי שנחת אצלנו עם תג מחיר מפתה (120 אלף ש"ח בשעתו) ולכן גם זכה לתהילה מיידית והעלה על כבישינו הרבה אלפי עותקים.

    סוזוקי S-CROSS 2016 - 006

    שלוש שנים לאחר השקתו הגיע מועד הרענון, ובנוסף לעדכוני עיצוב עדינים יוצג חידוש חשוב בדמות מנועי טורבו-בנזין מסדרת Boosterjet, תלת צילינדרי בנפח 1.0 ליטר וארבעה צילינדרי בנפח 1.4 ליטר שיחובר לתיבה אוטומטית אמיתית. שיפורים חשובים נוספים בוצעו בגזרת המולטימדיה, סביב מסך מגע חדש בגודל 7.0 אינטש ותוכנת ניהול חדשה למערכת עצמה.
    מכירת הדגם החדש תחל באירופה כבר ברבעון הרביעי השנה.

    כמובן שהקרוסאובר שיזכה, ובצדק, לרוב תשומת הלב בפריז הוא 'קודיאק' החדש של סקודה, זהו קרוסאובר בגודל מלא שמבוסס על פלטפורמת הסופרב ויוצע בגרסאות של 5 ו-7 מושבים.
    בסקודה מדברים על "רכב שטח" של ממש, אבל תמתינו עם הטיול במדבר עד שנבדוק את זה למענכם.

    דגם תצוגה שכאילו מגיע כדי להזכיר לסקודה שהיא לא לבד יוצג בדוכן של סאנגיונג, וזהו דור חדש לגמרי של רקסטון, שצפוי בשנה הבאה.
    מעצם היותו דגם תצוגה אין לו עדיין חשיבות רבה אבל הוא בהחלט יספק לנו הצצה אל העבודה שעושה כעת מהינדרה ההודית עם הרכישה הקוריאנית החדשה שלה.

    פיג'ו אולי חשבה שהיא עושה משהו ייחודי כאשר השיקה את 3008 המקורית, שנראתה יותר כמו מיניוואן מאשר כמו ג'יפ (וזה עבר לה לא רע בצרפת), אבל לפעמים אין ברירה אלא לשעוט עם כל העדר וזאת המסקנה שהכתיבה למעצבי החברה את הדור החדש של הקרוסאובר הקומפקטי שלהם.

     

    פיזו 3008 דור שני - 0055

     

    3008 תתחרה אצלנו בספורטאז' וחבריו לקטגוריה, היא מבוססת על הפלטפורמה המודולרית החדשה של הקבוצה ומציעה עיצוב פנים ייחודי בקונספט 'i-Cockpit, כמו גם את דור המנועים החדש של החברה ואת תיבת ההילוכים הפלנטרית של אישין.

    בקצה האחר של קטגוריית הקרוס-אוברים, זה שממנו בורחת 3008, מציגה רנו את הגרסה המוארכת של סניק, גרנד סניק, שלוקח את המונובוקס החשוב שלה לכיוון הג'יפוני. נוסף למנועי הבנזין והדיזל המוכרים לנו תוצע המכונית הזאת גם עם מערכת היברידית.

    לטובת מי שהספיק לשכוח, רגע לפני שספורטאז' הפך את שוק הקרוסאוברים הישראלי על פניו שלטה מיצובישי בטבלת המכירות שלנו עם אאוטלנדר, ובשנה הבאה צפוי להופיע המחליף שלו.
    הצצה ראשונה לאאוטלנדר החדש נקבל בפריז עם דגם התצוגה גראנד טורר, וחוץ מאשר את שפת העיצוב החדשה של היצרנית היפנית – אשר השליטה בה נרכשה זה לא מכבר על-ידי ניסאן – נגלה בפריז גם רמז אודות הטכנולוגיה ההיברידית העתידית של מותג שלושת היהלומים.

    פרימיום

    65465768הדגם הבודד החשוב ביותר, אבל לא היחיד, בקטגוריית הפרימיום הוא דור שני לאאודי Q5, אשר הפעם כבר מבוסס על הפלטפורמה המודולרית החדשה של אחיו הגדול, Q7 (זו שעליה בנויה גם A4)– פלטפורמת MLB.
    Q5 לא רק נראה דומה בעיצובו ל-Q7, הוא גם לוקח ממנו דוגמא בכל הקשור להפחתת משקל, ויהיה קל בכ-100 קילוגרם מן הדגם המוחלף על-ידו, ובהתאם לפילוסופיה העכשווית של קבוצת פולקסווגן הוא יוצע גם עם גרסה היברידית-נטענת. באירופה, וגם בישראל, יושק Q5 במהלך השנה הבאה.

    ב.מ.וו. תשיק בפריז מכונית קונספט שמייצגת את X2 העתידי, וכפי שהשם מרמז אפשר לצפות לגרסת קופה פסאודו ספורטיבית שתמוצב בין X1 ל-X3, וכמו X1 תיבנה על פלטפורמת ההנעה הקדמית של מיני קאונטרימן.

    קרוס-אובר יוקרתי שכולנו כבר מצפים לו בכליון עיניים, אבל עדיין לא לגמרי ברור אם יוצג בפריז או רק בתערוכת לוס אנג'לס בנובמבר, הוא אלפא רומיאו Stelvio אשר זכה לשמו של אחד ממעברי ההרים המפורסמים באירופה.
    סטלביו אמור להיות התשובה האיטלקית לפורשה מקאן, ובנוסף למנוע הקצה של ג'וליה – V6 טורבו-בנזין כפול טורבואים שמספק כ-510 כ"ס, הוא יוצע גם עם המנועים הפחות קיצוניים של אלפא – טורבו בנזין בנפח 2.0 ליטר וטורבו דיזל בנפח 2.2 ליטר, עם תיבת הילוכים ידנית או אוטומטית בעלת 8 יחסי העברה.
    סטלביו חולק עם ג'וליה לא רק את המנועים אלא גם את הפלטפורמה, כלומר שנכון להתייחס אליו כאל גרסת הקרוס-אובר שלה, ואלינו הוא יגיע ככל הנראה בסוף 2017 או תחילת 2018.

    לנד רובר דיסקברי: אחרי דיסקברי ספורט הגיעה שעתו של הדור הרביעי של דיסקברי לפנות מקום לדור חמישי, ומעבר זה בין הדורות מצויין יותר מכל בשינוי דרמטי בעיצוב שכולל ויתור על המראה הקופסתי הקלאסי לטובת משהו הרבה יותר קרוב לזה של דיסקברי ספורט. כך נפטרת החברה הבריטית הוותיקה, כעת בבעלות הודית, מן המוצר המיושן האחרון שלה, אשר מבוסס על פלטפורמת האלומיניום שעליה בנוי גם ריינג' ספורט.
    הבריטים מבטיחים לנו, ואת זה עוד נצטרך לבחון בעתיד, שלמרות המראה המודרני או החלק שלו צפוי דיסקו לשמור על יכולת השטח המפורסמת שלו.

    656754654745

    פורשה פנמרה: הדור השני של מכונית הספורט בעלת הארבע דלתות של פורשה יהיה דומה בעיצוב הרבה יותר ל-911, ויקבל גם מגוון של מנועים חדשים, בהם מנוע בנזין בתצורת V6 ושני מנועים בתצורת V8, אחד בנזין ואחד דיזל.

    65656565

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    תערוכת פריז 2016: לא תוכלו לנשום

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.