• Ad
  • יונדאי i30 החדשה רוצה להיות פולקסווגן גולף

    עם עיצוב סולידי יותר, פלטפורמה משודרגת, מנוע טורבו-בנזין שעושה הופעת בכורה והבטחה להגדלת מגוון גרסאות המרכב – הדור השלישי של i30 מוכיח שיונדאי למדה היטב את המורשת של גולף
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    לפני כשני עשורים, כאשר יונדאי יצאה למסע כיבושים בשווקי הרכב העולמי, היא הציבה על הכוונת שלה את טויוטה ואת הונדה ושמה לה למטרה לעשות את כל מה ששתי אלה עשו, רק יותר טוב.

     

    0046 יונדאי i30 דור שלישי

     

    כעת, כאשר היא כבר לא מסתירה שעד לשנת 2020 היא מבקשת להיות המותג האסיאתי המוביל במכירות בשוק הרכב האירופאי, היא שמה על הכוונת שלה את פולקסווגן ומבטיחה שתנסה להתעלות עליה מבחינה טכנולוגית.
    אפשר אמנם להתווכח אודות גודל הפער בין הכוונות וההצהרות לבין הביצועים בשטח, אבל החל מאתמול – לאחר חשיפת הדור השלישי של i30 החדשה אשר תוצג בתערוכת פריז בסוף החודש, מאד ברור שפולקסווגן גולף היא המודל לחיקוי של המכונית הזאת, ושהכוונה לנצח אותה עמדה לנגד עיני מהנדסי יונדאי באירופה.

    I30 החדשה, דור שלישי לדגם שהושק לראשונה בשנת 2008, נחשפה על-ידי יונדאי בפרנקפורט, גרמניה, לא הרחק ממרכז המחקר והפיתוח האירופאי של יונדאי וקיה ברוסלסהיים.

    המכונית תוסיף להיות מיוצרת עבור השוק האירופאי באירופה, במפעל של החברה בצ'כיה אשר שודרג לאחרונה בהשקעה גדולה וכושר הייצור שלו הוא 300 אלף מכוניות בשנה.

    במקום לשים את הדגש על עיצוב – כמו בדור השני שלה, בדור השלישי הושם דגש על מערכות ההנעה, הוספת גרסת מרכב, ובעיקר על שיפור המיצוב הטכנולוגי באמצעות מתחרה צפויה בגולף Gti.

     

    0045 יונדאי i30 דור שלישי

     

    המידות הכלליות של i30 החדשה נותרו די דומות לדור היוצא, עם בסיס גלגלים זהה (265 ס"מ), אורך כולל שעלה ב-4 ס"מ ל-434 ס"מ, רוחב שצמח בסנטימטר וחצי ל-179.5 ס"מ וגובה נמוך בסנטימטר וחצי – 145.5 ס"מ – מה שתורם למראה דינמי למרות שמרנות העיצוב. נפח תא המטען, 395 ליטרים בגרסת ההאצ'בק 5 דלתות, גדול ב-15 ליטרים מזה של גולף הנוכחית.

    מה שיונדאי ככל הנראה לא עשתה – בשונה מפולקסווגן, רנו, פיג'ו ואחרות, הוא לעבור לדור חדש של פלטפורמות, אולם היא שידרגה מאד את הפלטפורמה של הדור השני שבעצמה מבוססת על זו של הדור הראשון של המכונית. לדברי יונדאי, המרכב החדש בנוי כעת מ-53% של פלדה בחוזק מתיחה גבוה – כפול מאשר בדגם היוצא, והמשקל הכולל כמעט לא השתנה (עליה של 10 ק"ג ל-1,316 ק"ג) מפני שבמקביל להפחתת משקל הפלדה נוספו חומרי בידוד שצפויים לשפר את תחושת האיכות הכוללת של הנסיעה במכונית, וכן אבזור רב.

    עמידות המרכב מפני פיתול שופרה – כך טוענים הקוריאנים – ב-22%, והמתלה האחורי כעת הוא מסוג רב-חיבורי משודרג. שני שיפורים חשובים אלה צפויים לתרום ליכולות הדינמיות של המכונית.

    גם מגוון המנועים בעת ההשקה נראה כאילו נלקח מעולמה של פולקסווגן, ובכל הקשור אלינו בישראל אנחנו צפויים להיפרד ממנוע ה-1.6 ליטר האטמוספירי והתיבה האוטומטית שלו לטובת מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.4 ליטר עם תיבה רובוטית – אלא במקרה שבו יחליטו היצרנית והיבואנית למכור בארץ את המנוע המיושן שלא הוצג עם השקת הדגם החדש.

    מנוע הטורבו-בנזין 1.4 ליטר הוא מנוע ארבעה צילינדרי חדש לחלוטין, אשר עושה עם המכונית הזאת את הופעת הבכורה שלו, הוא מספק 140 כ"ס ו-25 קג"מ ומאיץ את המכונית מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 9.2 שניות כאשר הוא מחובר לתיבת הילוכים רובוטית בעלת מצמד כפול ושבעה יחסי העברה.
    צריך לקוות שיונדאי לא תעתיק גם את הצרות שהיו מנת חלקן של פולקסווגן ופורד עם דור ראשון של תיבות הילוכים כאלה, ושהיא משתמשת בטכנולוגיה יותר בשלה ואמינה.

    מגוון מנועי הבנזין מתחיל אמנם עם מנוע 1.4 ליטר אטמוספירי (100 כ"ס), ובפולקסווגן כבר די שכחו מטכנולוגיה כזאת, אבל המנוע הזה מושק כרגע באירופה רק עם תיבת הילוכים ידנית, מה שהופך אותו פחות מתאים לשוק שלנו.
    בין ה-1.4 האטמוספירי למוגדש יוצע גם מנוע הטורבו-בנזין התלת צילינדרי החדש של יונדאי-קיה, בנפח 1.0 ליטר (120 כ"ס, 18 קג"מ), אולם בשלב זה מוצע גם המנוע הזה רק עם תיבת הילוכים ידנית.

    בתחום הדיזל מציעה יונדאי מנוע טורבו-דיזל אחד, בנפח 1.6 ליטר, והוא מוצע במגוון הספקים (95, 110, 136 כ"ס) כאשר שתי הגרסאות החזקות מקבלות את התיבה הרובוטית.
    גרסת ה- Nהספורטיבית, שתושק מאוחר יותר, תונע באמצעות מנוע טורבו-בנזין ארבעה צילינדרי בנפח 2.0 ליטר שיספק 260 כ"ס.

    עיצוב סולידי, תוספת סדאן-קופה

    הדור השני, היוצא, של i30 התאפיין בעיצוב "זורם" ומאד נאה לשעתו, וביונדאי טוענים שזה היה אחד ממקורות המשיכה העיקריים מבחינת הרוכשים האירופאים. אלא שכעת נדמה שגם כאן בחרו מעצבי החברה לפסוע על הנתיב הברור שהתוותה פולקסווגן עם גולף לאורך שבעת הדורות שלה, ולכן עיצבו מכונית יותר סולידית או "בוגרת", לפי ההגדרה שלהם. חזית המכונית מציגה עדכון קל למראה המשפחתי של יונדאי, ובאופן כללי המכונית נראית כמו אחות גדולה של i20 החדשה, אך בעלת פרופורציות טובות יותר.

     

    0044 יונדאי i30 דור שלישי

     

    במהלך הצגת הדגם הוקרנה, לא במקרה ולא בטעות, שיקופית שלא לוותה בהסברים ובה מתוארת "משפחה" של דגמים שמבוססים על i30, ובין אלה ידוע כבר על גרסה "חמה" של המכונית -שתיקרא כנראה RN30 ותתמודד, כאמור, מול גולף Gti. גרסת סטיישן של המכונית, שתוצג מאוחר יותר, תמשיך בסך הכל את ההיצע הנוכחי של החברה.

    אבל שתי גרסאות פוטנציאליות נוספות של המכונית, שלא הוצעו בשני הדורות הראשונים, יהיו ראשית לכל מכונית סדאן עם חלק אחורי שנראה משתפל בתלילות ויוצר רושם של קופה, ואולי גם תצורה מעט מוגבהת, "קרוסאוברית", שעשויה להיות דומה ל-i20 קרוס בעקרון שלה (כלומר מרכב מעט מוגבה ומסוגנן).
    כאמור, גרסת ההאצ'בק 5 דלתות תושק בסוף החודש בפריז, ותגיע ארצה קרוב לוודאי ברבעון הראשון של 2017, ושאר הגרסאות יושקו בין פריז לבין מחצית השנה הבאה.

    דגש על התנהגות ונוחות

    אחד התחומים שנותרו חשובים מאד ללקוחות אירופאים, בשונה מלקוחות אסיאתיים או אמריקנים, הוא התנהגות הכביש של המכונית והביצועים שלה, ובתחום הזה מבטיחים אנשי יונדאי "מכונית זריזה" שמציעה "יכולות דינמיות גבוהות". ההיגוי, כך הם, שופר מאד בעיקר בכל הקשור לישירות שלו, וגם מערכת הבלמים חוזקה.

    כאשר הושקה i30 המקורית היא הציגה אמנם קפיצה נחשונית בתחושת האיכות של יונדאי באירופה, ומשכה אחריה את שאר דגמי החברה, אלא שמאז לא נותרו גם המתחרות בחיבוק ידיים וסביבות הנהג של כל המכוניות שודרגו – בין השאר בתחום מסכי המגע האינטגרליים ומערכות המולטימדיה.

     

    0040 יונדאי i30 דור שלישי

     

    הדור השלישי של i30 לא נותר מאחור ואת מסך ה-LCD הבסיסי מחליף מעתה מסך מגע בגודל מינימלי של 5 אינטש בגרסת הכניסה. המערכת מציעה את המובן מאליו בימינו – קישורית BT ומצלמה אחורית, ובגרסאות המאובזרות יותר מוצע מסך מגע בגודל 8 אינטש וחיבוריות לאפל ולאנדרואיד.

    אנשי יונדאי טוענים ש-i30 החדשה מציעה את ההיצע המלא ביותר של מערכות בטיחות בתולדות הדגם והיצרן (באירופה לפחות) וזו כוללת בין השאר התראת התנגשות עם בלימת חרום אוטונומית, התרעה מפני עייפות נהג, התרעה מפני כניסה לנתיב נסיעה חסום, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת תנועה חוצה בעת נסיעה לאחור וכמובן גם התרעת סטייה מנתיב הנסיעה.

    צריך לקוות שבמקביל לשדרוג שביצע היצרן יבצע גם היבואן הישראלי שידרוג לרמות האבזור המקורי שמוצעות אצלנו, כדי לא רק שלא להישאר מאחור אלא אפילו להוביל את התחרות.

    אגב, לא מיותר להזכיר שבמרבית השווקים המערב אירופאים מוצעת i30 עם חמש שנות אחריות מלאה של היצרנית.

     

    0043 יונדאי i30 דור שלישי

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.