• Ad
  • עדיין שונה מן המקובל בקבוצה אבל הרבה יותר "ג'יפי": פיג'ו 3008 חדשה תוצג באוקטובר בפריז ותעלה ארצה בתחילת 2017
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    עד לתערוכת פריז, באוקטובר, נותרו עדיין כארבעה חודשים, אבל אנשי פיג'ו מבינים ששוק הקרוסאוברים הקומפקטיים בוער ומעדיפים שמי שחושב לרכוש לעצמו אחד ייקח בחשבון גם את 3008 החדשה שלהם.

     

    פיזו 3008 דור שני - 0052

     

    המכונית החדשה, שאותה הם חשפו אתמול באופן רשמי, מיישרת קו עם רוב מתחרותיה לקטגוריה אך עדיין שומרת על ייחוד ושוני – עם מבנה ריבועי, מוגבה, ואגרסיבי למראה.

    3008 דור שני מבוססת על הפלטפורמה המודולרית החדשה של קבוצת פיג'ו-סיטרואן, EMP2, שעליה בנויה גם 308, ולכן היא קלה ב-100 קילוגרם מן המכונית שמוכרת לנו בישראל (בין 1,325 ק"ג לגרסאות הבנזין ל-1,375 ק"ג לדיזלים), והיא קיבלה סט חדש של מנועים שרובם מחוברים גם לתיבות הילוכים אוטומטיות מתוצרת אישין היפנית.

    פיג'ו אמנם הייתה בין היצרניות האירופיות הראשונות שהגיבו בשעתו להתעוררות העולמית בשוק הקרוסאוברים הקומפקטיים, אולם כאשר עיצבה את 3008 המקורית, שהוצגה לראשונה בדיוק לפני 8 שנים, היא לקחה אותה לכיוון מיניוואני ושימושי יותר מאשר לצד ה"ג'יפוני" והאופנתי.

    המכונית החדשה, ככל שאפשר לשפוט לפי התמונות הרשמיות שפיג'ו פרסמה, עודה ריבועית, ומודגשים בה מספר אלמנטים עיצוביים שמזכירים גרסה מנופחת של סוזוקי ויטארה, ואחרים שמזכירים דווקא את מיצובישי אאוטלנדר, אבל הפעם הפוזה שלה יותר ג'יפונית, ובכל מקרה היא "דופקת הופעה" שקשה להתעלם ממנה.

    קווי המותניים והכתפיים מוגבהים ומודגשים, מרווח הגחון גבוה יותר, והכלי מתגלגל על גלגלים בקטרים שבין 17 אינטש סטנדרטיים, דרך 18 אינטש גדולים ועד ל-19 אינטש ענקיים.
    קורות B ו-C מושחרות יוצרות את האשליה האופנתית של "גג צף", והפרצוף מודגש ומובלט בהתרסה.

     

    פיזו 3008 דור שני - 0054
    גם תא הנוסעים וסביבת הנהג של 3008 שימרו את המקוריות שהוצגה בדור הראשון, אם כי הפעם לכיוון ייחודי אחר, שאף זכה לכינוי חדש: PEUGEOT i-Cockpit.

    כל אחד מיושבי המושבים הקדמיים ספון ב'קקון' משל עצמו עם הפרדה די רחבה ומוגבהת בין השניים, הדאש בורד מוגבה ובמרכזו מותקן מסך מגע גדול ברוחב של 12.3 אינטש, עם שפע אפשרויות לפרסונליזציה.
    לוח השעונים הקונבנציונלי הוחלף במסך נוסף, בגודל 8 אינטש, שעליו מוקרן המידע, מתגי ההפעלה מסודרים בשורה מימין לגלגל ההגה, ההתנעה (לפחות בחלק מן הדגמים) היא ללא מפתח ובלם-היד חשמלי. כמו בעבר, גלגל ההגה קטן, והפעם הוא קטום גם מלמטה וגם מלמעלה, ואילו בורר ההילוכים, לגרסאות האוטומטיות, מעוצב בעיצוב מקורי ושונה.

     

    פיזו 3008 דור שני - 0053
    כאמור, רוב המנועים מוצעים גם עם תיבות הילוכים אוטומטיות, מה שאומר שהגמישות של יבואני פיג'ו לישראל בבואם לבחור את הגרסאות המתאימות לנו תהיה רבה מאד. הם יוכלו לבחור בין מנועי הטורבו-דיזל החדשים בנפחי 1.2 ליטר (130 כ"ס) או 1.6 ליטר (165 כ"ס) ובין גרסאות מנוע הטורבו-דיזל בנפח 1.6 ליטר שמוצע עם הספקים של 100 ו-120 כ"ס (גרסת 150 כ"ס היא ידנית בלבד) לבין מנוע ה-2.0 ליטר שמספק 180 כ"ס. כך – לפחות מבחינת הכלי עצמו – תוכל פיג'ו להיאבק לא רק בקיה ספורטאז', יונדאי טוסון וניסאן קשקאי אלא גם ברנו קדג'אר החדשה שבונה על מנוע הטורבו-דיזל שלה כנקודת ייחוד.
    בשלב זה לא תוצע גרסה היברידית או היברידית-נטענת למכונית, אולם היא תתווסף להיצע מאוחר יותר (כנראה שמאד מאוחר, בשנת 2019).

    בזכות הגדלת המידות באופן כללי שופר גם מרחב הפנים, ונפח תא המטען הוגדל בכ-90 ליטרים ל-520 ליטר. מצד שני – הדלת האחורית המפוצלת של הדור היוצא של 3008 הוחלפה בדלת רגילה.

    כדי להדגיש את היכולות הג'יפיות של 3008 מציגה פיג'ו את המערכת האלקטרונית שמסייעת לנהג להתמודד עם כביש חלקלק משלג או בוץ ומאפשרת גם התקדמות על חול, ובנוסף מותקנת גם בקרת גלישה במורד אשר מאפשרת ל-3008 להתדרדר במתינות כשהוא שומר על מהירות קבועה של 3 קמ"ש.

    באירופה, ויש לקוות שגם אצלנו, תוצע 3008 עם הדור המתקדם ביותר של מערכות בטיחות וסיוע לנהג, ובהן התרעת התנגשות עם בלימת חרום אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב הנסיעה, בקרת שיוט אדפטיבית עם סייען פקקי תנועה, התרעת כניסה לנתיב נסיעה חסום ומצלמת 360 מעלות לסיוע בחניה. אביזרי נראות ופינוק כוללים מערכת מולטימדיה חדשה, מושבים עם פונקציית עיסוי (בגרסאות המאובזרות) וגג שמש פנורמי.

    הצרפתים גאים בכך שהמכונית עצמה, וגם המנועים שלה, מיוצרים בצרפת, ומכיוון שהם מתכוונים להשיק אותה באוקטובר, כאמור, אפשר לצפות לה אצלנו כבר ברבעון הראשון של 2017.

    שאלת 135 אלף השקלים תהיה אם הם יהיו מסוגלים למצב אותה בישראל במחיר תחרותי מול קיה ספורטאז' ורנו קדג'אר.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    פיג'ו חשפה דור שני ל-3008

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.